ÇEKİRDEK AİLE NEDİR ?
Ne demek çekirdek aile ?
Anne, baba ve çocuklardan oluşan aile. Ayrıca büyük anne, büyükbaba, teyze, hala, dayı, amca, kuzen vb. de ailedir. Ama "çekirdek" aile denildiğinde bunlar anlaşılmaz.
Bu kimseler "aile" tanımlamasında "akraba" olarak yerini alır.Toplumu sarmış psikolojik sıkıntılardan kurtulabilmek veya en aza indirebilmek için çekirdek aile yapısının rolünü hatırlatmamız lazım.
Çekirdek ailede anne evde her şeyden haberdardır.
Baba ise ailenin ekonomik ve sosyal sorumluluğunu üstlenir.
Anne evde çocuklarının ve eşinin, yemesinden içmesinden uyku düzeninden, giyim kuşamlarından her şeyiyle ilgilenir.
Baba çocuklarının geleceği için, evin ihtiyaçlarını karşılamak için çalışır.Çekirdek ailede çocuklar anne ve babaya bağlıdır. Onlardan habersiz karar almaz, birlikte alınan kararlara da saygıyla uyum gösterirler.
Çekirdek ailede sevgi ve saygı vardır.
Huzur ve mutluluk vardır.
Birbirine bağlılık vardır.
Birbirine yardım etme vardır.
Komşuya saygı vardır, yardımlaşma vardır.
Toplumun örf ve adetlerine uyum vardır.
Şiddet çekirdek aile içinde asla yaşanmaz. Şiddet yaşanan ailede çekirdek aile yapısında önemli bir sorun veya sorunlar zinciri vardır.
Çekirdek ailenin fertleri suç işlemez.
Kanunlara uygun hareket eder.
Çekirdek aile toplumun en küçük yapısıdır. Toplumlar çekirdek aileden oluşur. Eğer toplumsal bir sorun yaşanıyorsa çekirdek ailelere dikkat etmek gerekiyor.Çünkü her bir fert çekirdek ailenin ve toplumun tuğlasıdır.
Sağlıksız bir tuğla da binanın, yapının sağlıksız olmasına sebep olacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİŞİSEL GELİŞİM
De TodoPLATFORMUN EN İYİ "KİŞİSEL GELİŞİM" KİTABIDIR. ⭐ ALGI OPERASYONU ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ AKLISELİM EĞİTİMİ ⭐ FARKINDALIK VE DAHA FAZLASI...