⭐ BÖLÜM 10 - HATALAR

347 19 1
                                    

Keşke daha önce birileri bana söyleseydi dememeniz için bunu yazıyoruz.

🎖 - SOSYAL MEDYA VE OYUNLAR
Elbette sosyal medyayı tamamen bırakın demiyoruz veya hiç oyun oynamayın demiyoruz. Bu arada sosyal medya da para kazanan sayfalar da var ve oyun oynayarak para kazanan insanlarda var. Fakat eğer siz hiç gelir elde etmiyorsanız hem zamanınızı verdiğiniz hemde hiç gelir elde etmediğiniz bir yere bağlıysanız bunun nedenini kendinize sorun. "Ben videolar izliyorum ve gün boyu oyun oynuyorum ama hiç para kazanmıyorum peki nereye kadar böyle devam edecek ? " bunu kendinize sorun.
Sosyal medya ve oyunlar sizin kendi iç çatışmalarınızdan, kendi korkularınızdan kaçmak ve kendinizi oyalamaktan başka hiç bir işe yaramaz. Sadece sizi biraz mutlu eder birazcık eğlenirsiniz ama içinizdeki tüm özgüven gün geçtikçe düşer. Unutkanlıklar, utangaçlıklar, özgüvensizlikler her yerinizi sarmaya devam eder.
Çünkü siz içinizdeki fidanları sulamıyorsunuz. Onlara zaman ayırmıyorsunuz.
Sosyal medyanın asıl amacı ne ? İletişim kurmak, mesajlaşmak, sesli veya görüntülü konuşmak. Dikkat ederseniz Bunların hepsi uzaktan.
İnsanlar o kadar uzak kalmış ki sanki birbirine yan yana geldiklerinde pek mutlu görünmüyorlar. Sohbet edemiyorlar hatta dikkat ederseniz yan yana geldiklerinde bile yine telefonlara dalıp gidiyorlar. İşte sosyal medya böyle acınası bir duruma bıraktı insanlığı. Lütfen ama lütfen bilinçli olalım.
Gençler siz bu tuzaklara dikkat edin lütfen. Başka insanları zengin edip ailenizden biriymiş gibi destek vermeyin. Eğer size bir şey katıyorsa size bir faydası varsa elbette yapın. Ama eğer sadece zamanınız boşa harcanıyorsa ve takip ettiğiniz insanlar sadece kendilerini düşünüyorsa hepsini takipten çıkma zamanı da gelmiştir. Artık kendinize dönme, kendinize sarılma vakti gelmiştir.
- Gençler sosyal medyada para kazanmıyorsanız daha az zaman ayırın. Oyunlara bağımlı olup para yatırmayın, eğer para kazanıyorsanız sorun yok.
İnsan teknolojinin kölesi değildir.
İnsan teknolojinin efendisidir.
( tercihler sizin )

1.) HAKEDİŞ TUZAĞI : İnsanların bir şeyleri hiç çalışmadan, çabalamadan hak ettiğini sanmasıdır. Yani mutlu ve zengin bir hayatı hak ettiğini sanmak.
Ya da herhangi bir işte veya sporda hemen başarılı olacağını sanmak.
Bahsi geçen herhangi tüm konularda çok çalışmış, emekler sarf etmiş insanları hafife almak gibi.
Hayatınızda hiç bir şey size hakettiğinizi düşündüğünüz için verilmeyecektir.
Hiç kimse de sen bunları hak ediyorsun diye gelip size istediklerinizi vermeyecektir.
Hedefiniz herne ise, her ne istiyorsanız kendinizi tamamen o amaca vermeli ve çok çalışmalısınız. Hedeflerinize veya istediğiniz şeylere onları hak ettiğinizi düşünerek veya öyle ya da böyle bunları elde edeceğinizi düşünerek ulaşamazsınız.
Böyle düşünmeye devam ettiğiniz sürece çok zaman kaybedeceksiniz.
Çünkü güneş her gün size bir fırsat daha sunar.
Çalışmanız için sizi aydınlığa çıkarır size enerji verir.

2.) RİSK ALMAMAK, HATA YAPMAKTAN KORKMAK
Arkadaşlar hata yapmak öğrenmenin ilk adımıdır.
Tekrar söylüyorum hata yapmak öğrenmenin ilk adımıdır.
Başarısızlık yaşamak bir tecrübedir. 20'li yaşlarda yapacağınız hatalar size o yaşlardan hayatı öğretecektir. Bu yaptığınız hataların faturası bu yaşlarda çok da ağır olmaz.
Ancak siz bu yaşlarda başlamazsanız denemezseniz, tecrübe etmezseniz, öğrenmezseniz, hata yapmazsanız 30'lu yaşlarda geldiğinizde tüm bu fırsatları kaçırmış olursunuz. Hayattaki sorumluluklarınız artar. Sorunlarınız olduğunda ailenizin yanına gidemezsiniz. Tabiki şuan 30'lu yaşlardaysanız iş bitti demiyoruz. Fakat yaşınız ilerledikçe bahsettiklerimiz daha da zorlaşır.
Herşeyi deneyebilmek, eskisi kadar hata yapıp toparlamak zorlaşmaya başlar.
Zeki insanlar geleceğini analiz eder. Akıllı insanlar ise dün ve bugünle sınırlıdır.

- KENDİNİZİ GELİŞTİRİN. KENDİNİZE YATIRIM YAPIN.
- HERŞEYDEN ÖNCE BEYNİNİ VE ZEKANI ZENGİNLEŞTİR.

3.) BAŞKALARINI SUÇLAMAK
Hayatınızda herhangi bir başarısızlık için veya şuanda bulundunuz durum için kesinlikle başkasını veya başkalarını, geçmişinizi, eğitilme şeklinizi suçlamayın.
Doğru şuanda bulunduğunuz durumda bu faktörlerin etkisi olmuş olabilir ancak bunları suçlamanız bahane üretmenize ve suçu başkasına atmanıza neden olabilir.
Kendinizden başka hiç kimseyi suçlamayın ve karşınıza çıkabilecek her türlü sorunu çözmeyi öğrenin. Çünkü hayatınız boyunca karşınıza sorunlar çıkacak. Başkalarına suçu atmayıp bu sorunları çözmeyi ne kadar erken öğrenirseniz sizin için o kadar iyi olur.

Başarısızlık => BAŞKASINI SUÇLAMAK => BAHANE, MAZARET => HAREKETE GEÇMEMEK => Başarısızlık

4.) HAYATIN SİZE GELECEĞİNİ DÜŞÜNMEK
Hayatın bir tren gibi sizi istediğiniz yere götürmesini düşünmek yapabileceğiniz en büyük hatalardan biridir. Bir hedefiniz varsa hiç zaman kaybetmeden o yolda ilerlemeli ve o yolda çalışmalısınız. Çünkü siz gerçekten uğraşmazsanız, çalışmazsanız sırf hayal ediyorsunuz diye, sırf o düşünce kafanızın bir kenarında diye hayat size istediklerinizi vermez. Çoğumuz gelecekte bir mucize olacağını ve istediğimizi alacağımızı düşünürüz.
( ELBET BİR GÜN ) demek gibi.
Bu düşünceler sizde varsa lütfen kafanızdan atın ve çalışmaya başlayın.

YOLUNUZ İLETİŞİM VE BİLGİ YOLU OLSUN
SAYGI VE SEVGİ
DÜRÜST VE GÜVENİLİR
ÇOK ÇALIŞAN, ÇOK DİNLEYEN
ÇEVRESİNDEKİ İNSANLARI VE HALKI DÜŞÜNEN
GENÇLERE UMUT OLAN, İNSANLIĞA IŞIK TUTAN
YENİ BİR NESİL OLMANIZ DİLEĞİYLE.

KİŞİSEL GELİŞİM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin