ÖZGÜVEN ZEDELENMESİ
Bu bölümde özgüveni etkileyen bir durumdan bahsedecem.
Bu durum sık sık tekrarlandıktan sonra sizlerde bir özgüven eksikliğine yol açar.
Hatta modunuzu düşürür, sizi üzer, sizi boşlukta bırakır.
Değerli dostlar size bu durumu detaylı bir şekilde anlatacam.
KAFANDA KURDUKLARININ AKSİNE İLERLEYEN SENARYO
Nasıl yani diyorsunuzdur.
Şöyle örnek veriyorum.
Herhangi bir kişiyi örnek verelim.
X kişisi. Bu X kişi sizde olabilirsiniz.X kişisi yarın sevgilisi veya kankasıyla görüşme yapmak için geceden hazırlığını yapıyor.
Ve başını yastığa bıraktığında hayal kuruyor veya yarın neler yapılacak onun bir yol haritasını çıkarıyor.Kız geldiğinde elini tutacam yanaktan öpüşecez. Sonra oturacaz ama ben onun yanında oturacam. Elini tutup beraber gezecez, onunla oyun oynayacaz. Örnek verdim. Bunun gibi bir çok konuda kafanızda böyle şeyler kurduğunuz olmuştur.
Şimdi görüşme için X kişisi buluşulacak noktaya geliyor.
Ama kız elini uzatmıyor ve el ele tutuşup öpüşmüyorlar sadece merhaba diyip masaya oturdu.
Kız çocuğun yanına da oturmadı karşısında oturdu. Yemek bittikten sonra kız eve gitmesi gerektiğini derslerinin yoğun olduğunu veya annesinin çabuk dönmesi gerektiğini söylüyor.Değerli arkadaşlar bakın kişisel gelişim kitaplarında bu olay veya bu durum anlatılır mı bilmiyorum ama bu gerçekten önemli bir konudur.
Bazen küçük bir travma kadar etkileyicidir.Çok beğendiğin, bunu giymem gerekiyor dediğin o ayakkabıyı almak için geceden belki de sabaha kadar düşünüyorsun ama mağazaya gittiğinde tükendi denmesi kadar bazen sizi kötü etkileyebilir.
Olay veya görüşme, toplantı sizin kafanızda kurduğunuz gibi ilerlemiyorsa bu size zarar verir.
Özgüveniniz çakılır.
Modunuz düşer.
Üzülürsünüz.X kişisi şimdi kızın karşısında oturmuştu TV izler gibi kızı izlemişti.
Kafasında kurduğu gibi ilerlemedi.
Ondan dolayı X kişisi küçük bir travma yaşadı. Cacık oldu.Görüşme veya başka ne olursa olsun kafanızda kurduğunuz gibi ilerlemiyorsa bu sizi kötü etkiler.
Beyin buna inanmış ve buna göre hazırlık yapmış.
Kafanızda kurduğunuz senaryo ile beyin kendini iyi ve mutlu hissedecek.
İşler tersine döndüğü için beyin harekete geçer ve hesap sorar.
Hani elini tutacaktım? Kendimi iyi hissedecektim? Gibi sorularla bizi meşgul eder ve bizim modumuzu, enerjimizi, özgüvenimizi azaltma yolunu seçer.Beyin önemli bir cihaz ve işlemcidir.
Doğru kullanılmadığı zaman size zarar verebilir. Ondan dolayı onu doğru yönetmeli ve eğitmelisiniz.Kafanızda kurduğunuz olay gerçekleşmiyorsa görüşme ise onu çabuk bitirmeye çalışın. Kenara çekilin.
Ürün ise onu başka yerde arayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİŞİSEL GELİŞİM
RastgelePLATFORMUN EN İYİ "KİŞİSEL GELİŞİM" KİTABIDIR. ⭐ ALGI OPERASYONU ⭐ ETKİLİ İLETİŞİM ⭐ AKLISELİM EĞİTİMİ ⭐ FARKINDALIK VE DAHA FAZLASI...