Kesemua mereka tercengang dengan cabaran pengurus mereka.
Vector : "Seriously?"
Ichiya : "Ye. Kita orang pihak media tak akan promotekan untuk kau orang. So kau orang kena promote sendiri konsert kau orang."
Sudah mulalah mereka yang lain menggila di situ.
Cackle : "Ini mission impossible!"
Shadow : "Gila...."
Ichiya : "Kan I dah cakap, yang I nak denda kau orang masa dekat flight semalam?"
Shadow : "Urgh.... Catz!"
Secara serentak mereka semua memandang ke arah Catz. Akan tetapi Catz sudah selamat ke dalam bilik air.
Tidak lama selepas itu, Catz pun keluar dari bilik air dan kesemua mereka memandangnya bengang.
Catz : "K... kenapa kau orang pandang aku begitu?"
Shadow : "Disebabkan kaulah, manager nak denda kita!"
Catz : "Apa? Denda? Manager nak kita pakai baju perempuan lagi ke?"
Xiwen : "Bukan. Manager nak kita buat konsert. Tapi...."
Vector : "Kita yang kena promote tiket."
Catz : "Senang sahaja itu.... Kenapa pun?"
Shadow : "Ianya susah sebab manager nak kita jual 200 000 tiket!"
Catz yang kelihatan tenang terus menggelabah mendengar kenyataan Shadow itu.
Catz : "What?"
Cackle : "Ye, Catz. Ini buka cubaan."
Catz : "Okey, sekejap. 200 000 dalam masa berapa hari?"
Ichiya : "I bagi tempoh seminggu."
Catz : "Okey. Seminggu untuk 200 000 tiket. Dalam seminggu ada tujuh hari. 200 000 bahagi tujuh...."
Catz lekas menghitung jumlah tersebut.
Cackle : "Dah mulalah kalkulator bergeraknya...."
Catz : "28 000 setengah dalam masa sehari? Gila ke apa? Maksudnya, satu jam kita kena jual tiket sebanyak 1 191 dan kalau seminit, kita kena jual 20 tiket sekali?"
Semua membuat muka terkejut apabila Catz dengan pantasnya mencongak nombor-nombor tersebut tanpa sebarang bantuan mekanikal.
Shadow : "Aku tak faham macam mana otak dia berfungsi."
Lynx : "20 tiket seminit.... Kita orang boleh menjualnya online ke?"
Xiwen : "Ha’ah. Kalau jual online mesti cepat punya."
Ichiya : "Boleh. Dengan syarat, cuma kau orang sahaja yang terlibat. Tak nak pihak luar yang tolong."
Shadow : "Okey, aku boleh buat itu. Duitnya nanti nak masuk akaun siapa?"
Ichiya : "Masuk dalam akaun I. satu tiket harganya 500 dolar. Make sure submit nanti 100 juta dalam akaun I."
Semakin terkejut beruk mereka mendengar jumlah yang sangat banyak itu. Mampukah mereka mengumpul duit sebanyak itu dalam masa seminggu?
Catz : "Itu total 200 000 kali 500.... Tak mungkin. Mana kita nak cari duit sebanyak itu?"
Shadow : "Kau kan banyak shooting, Catz? Ke sana sini dia."
Catz : "Aku memang shooting tetapi 100 juta itu macam insanelah! Dalam akaun aku tak sampai 50 juta pun."
Xiwen : "Uwau~ Kalau macam itu, ada berapa banyak dalam akaun kau?"
Catz hanya membisu. Tidak mampu untuk dia menjawab persoalan Xiwen itu.
Cackle : "Hmm...."
Ichiya : "Pandai-pandailah kau orang pergi settle~ I tak akan halang. Kau orang nak buskers dekat tepi jalan nak promote ke. Atau sebagainya, terpulang."
Catz : "Okey, bila kita orang boleh mulakan ini?"
Ichiya : "Malam ini sudah boleh mula."
Catz : "Hmm...."
Catz mula ligat memikirkan rancangan.
Xiwen : "So apa plan kau, Catz?"
Catz : "Siapa dekat sini yang aktif Insta?"
Shadow : "Kau nak buat-buat tak tahu pula. Ianya Cackle kan?"
Cackle : "Yeah. Applause untuk aku."
Catz : "Okey, Cackle dan Shadow hebahkan tentang tiket ini. Kita orang yang lain-lain akan pergi promote."
Vector : "Yeah! Leader asal kita sudah mula beraksi."
Catz : "Apa yang kau merepekkan ini, Vector? Aku akan pair dengan Xiwen dan Vector pair dengan Lynx."
Lynx : "Kenapa kau pairkan aku dengan si dungu ini?"
Dengan lantang Lynx bersuara kepada Catz.
Vector : "Kau panggil aku si dungu?"
Lynx : "Dah itu perkataan yang lalu dalam kepala aku."
Vector : "Kejam."
Catz : "Sebab... kalau aku dengan kau, memang kerja tak jalan. Kita berdua ini memang tak seramah macam Xiwen dan Vector. At least kalau kau nak promote, kau ada Vector untuk backup kau."
Vector : "Ye, betul."
Lynx : "Habis itu, kenapa tak kau sahaja yang pair dengan dia?"
Catz terus memandang wajah tidak bersalah Vector.
Catz : "Dia tak akan serius kalau duduk dengan aku. Betul apa aku cakap ini. Sekurang-kurangnya, kau boleh bagi dia serius sedikit."
Lynx : "Hmm.... Fine."
Cackle : "Okey, so... bila kita boleh start plan kita?"
Mereka semua mula bersemangat hendak menyambung rancangan mereka di bawah pimpinan Catz.
Catz : "Kau orang berdua dah boleh start promote online. Kita orang yang lain akan pergi ke luar untuk promote."
Xiwen : "Kau nak pergi promote dekat mana malam-malam ini?"
Catz : "Urm.... Tak ada masalah kan kalau kita keluar malam-malam?"
Vector : "Ye. Manager?"
Mereka berfokus ke arah pengurus Ichiya.
Ichiya : "Suka hati. Yang pasti jangan lewat sangat."
Catz : "Dan... manager tak kesah kita orang nak jual tiket dekat sesiapa pun kan?"
Ichiya : "Tak. Yang pasti semuanya terjual."
Catz : "Kalau macam itu, malam ini kita akan ke tempat cuma orang kaya sahaja yang selalu datang."
Vector : "Tempat apa itu?"
Catz : "Dan... tempat kita orang nak menjual pun tak kesah kan, dekat mana?"
Sekali lagi Catz bertanyakan soalan kepada pengurus Ichiya.
Ichiya : "Yup. Juallah dekat mana-mana pun yang kamu rasa relevan."
Xiwen : "Okey. Apa tempatnya, Catz?"
Catz : "Kita akan ke bar."
YOU ARE READING
Xros Story : Yakuza's Issue [✓]
Teen FictionGENRE (SHORT-STORY/TEEN-FICTION/FRIENDSHIP) 📌XROS SERIES📌 Sebuah kumpulan pop yang terdiri daripada tujuh orang jejaka kini berhadapan dengan misi yang mustahak. "I cabar kau orang untuk menjual 200 000 tiket untuk konsert kita." Kata-kata yang ke...