Her canlının bu dünyada bir sıkıntısı derdi vardır.
Kimse kusursuz değildir çünkü Allah bu dünyayı öyle güzel oluşturmuş ki hiçbir kusur görülmez lakin şöyle birşeyde var insanlara bir dert verip onu kendi çabası ile başetmesini sağlamıştır.
Her canlı muhakak bir sıkıntısı vardır bundan şüphemiz yoktur.
İnsanın istemediği ot ne yapar? Kolay soru değil mi, tabiki de burnunda biter.
Sıkıntı ve stres hepimizin hayatında vardır.
Şimdi biri bugün çıkıp da"Benim hayatımda sıkıntı stres yok ben çok mutluyum hiç üzülmüyorum diyen var mı?"
Var diyen varsa da ben inanmam.😊
Bugün bizler konu olarak farklı olsada hepimizin çektiği bir sıkıntı muhakak vardır.
Şöyle bir düşünün şimdi ;
Herşey tozpenbe hep mutlu olsaydık hiçbir derdimiz sıkıntımız olmasaydı, hiçbir acı çekmemiş olsaydık,hiç üzülmemiş olsaydık ve sıkıntı ve stres hiç hayatımızda olmasaydı nasıl olurdu bir düşün nasıl olurdu?
Öyle olsaydı hayatın hiçbir anlamı kalmazdı bizler bu dünyaya boşu boşuna geldiğimizi düşünürdük.
Ben bu dünyayı bir inşâata benzetiyorum temeli atılmadan binada diğer faktörlere geçilmez. Şurdan anlaşılıyor ki hayatımızda bazen mutlu bazen de mutsuz olabiliyoruz.
Mutlu olmak aslında bizim elimizde aynı şekilde mutsuz olmakta çünkü birşeyleri kafanda biriktirip o soru işaretlerinin bir türlü atamadıysan işte orada sıkınti var bu sorun gittikçe büyür.
Sen kafanda o mutsuz halini barındırma eğer ki barındırırsan işte o zaman inan ki senin için işler hiç iyi gitmez bunu bil.
Mevlana celaleddtin-i Rumi diyor ki :
"Sıkıntı rabbinin sana gönderdiği misafirdir; Gelir ve gider.Önemli olan,gönderenin misafire sabredebilmektir..."
Size birşey söyliyim mi ?Bazen hayıfladığınız öyle acılar olur ki onlarla baş edemezsin aklın ona takılır onu düşünürsün onu hayal edersin ve düşlerinde hee yerde onu görürsün ve ol hayıflandığın acını kalbine atarsın lakin ona söz geçiremezsin...
Afrikalıların bir sözü vardır:
" İçeride düşman yoksa dışarıdaki düşmanlar seni incitemezler...."
Aslında stres ve sıkıntı bizim için birer bilet...
Ne bileti diye sorduğunuz duydum benden kaçmaz.
Ha ne diyorduk stres ve sıkıntı bizim için bilet demiştik.
Sıkıntı ve stres biletleri bizim için aslında Tecrübe biletidir.
*Evet yanlış duymadın tecrübe.
Tecrübe kazanılması o kadar zor ve pahalı birşey ki kimse onu kolay kolay alamıyor.
Sen istediğin kadar zengin mal varlıklı ol ve istediğin kadar paran olsun ama senin tecrübeyi alacak paran mülkün yok.
Tecrübe satın alinmaz yaşanarak alınır.
Tecrübe kazanılması çok zor ve en pahalı varlıklar arasındadır.Para ile satın alınamayacak kadar pahası biçilmez varlıklar arasında yerini alır.
* Peki zor olan bu tecrübe nasıl kazanılır?
Gelin tecrübeyi nasıl kazanılır onu madde halinde sıralayalım :
*Tecrübe kazanmak o kadar kolay değildir.
*Tecrübe kazanmak için acı çekmek gerekir.
*Tecrübe kazanmak için bazı şeylerden vefa gösterip bırakıp o acılara göğüs gösterip germek gerekir.
*Tecrübe olmak için yanılıp geeçeği görüp öğrenmekle kazanılır.
*Bazen birşeyleri kaybedince de tecrübe kazanılıyor.
*Tecrübe kazanmak hayal kırıklığına ugrayıp ama tekrardan ayağa kalkıp savaşarak kazanılır.
*Tecrübe kazanmak için bir bedel ödemek gerekir.
* Tecrübe kazanmak senin için zor oldu belki, canın yandı ama kazandın,ama bir şekilde hayatta tecrübe sahibi olmayı hayat bize öğretti.
Evet maddeler halinde size sıralamaya çalıştım yararlı olmuştur umarım..
Sen güçlü bur insansın.Bugün güçlü insanların kalbini görebilme şansımız olsaydı hepsinin taşıdığı o yaraların izlerini de görebilirdik.
Pearl S.Buck ne demiş:
" Hissetmediğiniz birşeyi kendinize zorla kendinize hisettiremezsiniz çünkü hislerinize rağmen doğruyu yapabilirsiniz..."Sizinle küçük bir soru ile biraz terapi yapalım:
*Şimdi acılarla,sıkıntılarla ve stresle nasıl mücadele ederiz?Kulağa çok basit gelecek ama gerçek bu ki acılara,sıkıntılara ve strese karşı en iyi çözüm yolu kendine inaraktan başlar.
Bizler bu sıkıntıların sonsuza kadar sürmeyeceğini bilmeliyiz.
Bu hayatin bur imtihan ve eninde sonunda bu dünyadan göçüp gideceğimizi bilmeliyiz.
Bu imtihan sürecinde bizlere düşen görev yüce Allah'a kulluk etmek ve onun yasaklarını ve uymamız gereken kuralları bilmemiz lazım.
Hayatın bir imtihan süreci olduğunu unutmamak lazım ve ona sürekli dua ederek kulluk görevini yapmamız lazım.
Bruce lee ye bir kulak verelim bakalım ne diyor:
" Kolay bir hayat için dua etme,zor olana dayanma gücü için dua et..."
Konu dağılmadan devam edelim terapimize...
Acılara gögüs germek için ilk olarak kendine inanacaksın.6y y vyy 8u
Sen kendine inanmazsan inan bana hiçbirşey de başarılı olamazsın emin ol ki olamazsın.
Herşeyden önce inanacaksınız.
Hem kendiniz için hem de yaşadığınız sıkıntılara karşı kendinize inanın ve emim olun bir sabah uyandın ve kendine dedin ki " BEN KENDİME İNNANIYORUM" ve herşey olmuş sen inandın ve herşeyi başardın.
Bu sorunların sana dert olacağını sakın düşünme çünkü bu sıkıntılar elbet bir gün biter çünkü bu yaşadıkların sonsuza kadar sürmeyecek.
İşte asıl mücadele burada başlıyor inanmak inanmak ve yine inanmak! Bunun başk yolu yok kendine inanacaksın.
Hiç kimse inanmadığı birşeyin peşinden gider mi ? Gitmez tabiki.
Kendinize bunu inandıramazsanız ve kaçarsanız kaybolup gidersiniz.
Önce kendini inandığına dair kabullendireceksin.
Acılarınızı,sıkıntılarınızı,stresi ve hayatında olumsuz herşeyi her anı kabullenin.
Paul Brown diyor ki " Kazanmanın anahtarı, stres altındaki duruşunuzdur..."Hayatta en çok zorlandıgın yere adımımızı attık çünkü burası şampiyonlar ligi gibi...
Ne alakası var dediğini duydum; Hemen cevabı vereyim çünkü burada zamanı geldiğinde pes etmeyi düşüneceksin, ama sakın böyle bir aptallık yapayım deme çünkü sen güçlüsün ve sen her zaman ayakta durmayı başardın ve siz vazgeçecegini düşüneceksiniz.
Kimileri devam diyecek kimileri tamam diyecek.
Peki şimdi soruyorum sana Tamam mı ? Devam mı ?
Bu kitabı yani Masum Pandayı okuduğuna göre devam ediyorum seçeneğini işaretliyorsun 😊
Kapının anahtarı çok yakında ama şifresini bilemezsen alamazsın.
Bu anahtar o kadar güçlü ki her kapıyı açacak her derde dermandır bil bakalım bu ne?
Evet güzel tahmin tabi ki de SABIR
Burada sıkıntılı bir hareket veya stresli bir hareket yaptıysan anahtar kesinlikle açamayacak kapıyı.
Sen mücadeleni sürdürüp kazanıp kazanmayacağın senin sabrın belli edecek.
Hicbir sıkıntının derdin seni alt edemeyeceğini, kendinizi hiçbir sıkıntının sonsuza denk sürmeyeceğine inandırırsanız ve bir gün bu sıkıntıların geçeciğine sabrederseniz bu maçı siz kazanırsınız.
Hayatta ne olursa olsun ne tür sıkıntıların kendinize olan inancınızı ve sabrını diri tutun.
Sabrınız ve inancınız bu hayatta sizin en büyük gücunüz olacaktır.Dhammahapade ne de güzel demiş :
"Fırtınalardan korkmuyorum;
Cünkü o sayede gemimi yüzdürmeyi öğreniyorum..."Bu hayatta şu sabır dediğimiz şey hayat kurtarıyorıyor evet yanlış duymadın sevgili okur hayat kurtarıyor.
İnsanın hayat ile arasındaki mücadelede en güçlü silahın sabırdır.
Başımıza bir hal veya sıkıntı geldiğinde, acı çektiğimizde, hayatınızın artık dayanılmaz bir halde aldığını, herşeyin üst üste geldiğinden bıkmış ve bizi ezmeye başladığını düşündüğümüzde kur'an-ı Kerimde Enfal süresinin 46.ayeti bize şöyle sesleniyor;
"Sabredin;Allah sabreden ile beraberdir..."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MASUM PANDA
Ficción GeneralBizi anlamanız için biz olmanız lazım artık konuşma çünkü ben de sustum ve cümlelerim konuşacak. Şimdi oyun sırası bende, ben ve kitaplarım hepinize yeteriz... Başlama tarihi 30.03 2021