HAYAT GEÇ KALMAYI ASLA AFFETMEZ

5 4 0
                                    

Bizler sanki yarın varmış  gibi davranıyoruz ama bilmiyoruz ki yarının  olup olmadığı hiç belli değil çünkü yarın  var mıyız  yokmuyuz bile belli değil.
Bizler bir saniyemiz bile olmazken neden herşeyi yarına erteleriz ki.
Bid hakveyi, bir çayı ua da bir kitabı  okurken of ya sıkıldım  en iyisi yarın yapayım diyoruz ama bilmiyoruz ki yarın'ın olup olmayacağı hiç belli değil yarın yaşar mıyız ya da yarın hayatta kalır mıyız o bile belli  değil.
Bizler için en hayırlısı  yarını  düşünmeden bugünü yaşayıp  hayata sımsıkı sarılmak.
Hayatımızın her  anında bir düşer  bir kalkarız  düştük evet düştük ama kalkmasını da bildiysen işte o zamana sen asla yıkılmazsın.
Hayatımızı hep yarına ertelediğimizde muhakak biz kaybetmiş  oluruz ama biz her daim bugünü yaşayarak hayata karşı  kazanmış oluruz.
Hayatımızın her anında düşen ve her ertelediğimizde her an hayatımınızın ve bugünün kıymetini daha da anlamış  oluruz.
Bak çiceğim sen hayatı hep yarına  ertelediğinde kaybeden daima sen olursun.
Elif Şafak şöyle seslenir bize:
"Ertelemek yaşamın mayasını kaçırır,
   Kızdiysan bağır, Sevdiysen söyle,
   Özlediysen arkasından  koş..."
Sen bugün gurur yaparak sevdiğini söylemeyi ertelediğin insanı sen kaybedersin ve bir ömür bunun acısıyla yüzleşirsin.
Gurur yaparak sen hep sevdiğini erteleyerek bugünü  yaşayamazsın.
Ertelemiş demişken size bunun hakkında başıma gelmiş kısa bir anımı anlatmak istiyorum:
Lise başlayacaktım o gün çok heyecanlıydım bir sağa yapıp  bur sol yapıp  yatağın ortasında gidip geldim ama bir türlü uyuyamadım  saaer geçti ama bur türlü  uyuyamadım  okul saati gelsi saat 06.00  alarm çaldı heyecanla  sanki küllerimden yeniden doğmuş gibiydim artık yeni bir okulum yeni bir arkadaşlarım  ve yep yeni bir hayatım vardı ben hazırlandım  babam ile beraber okulun  ilk günü  şişli Meslek lisesinin  yolunu tuttuk ve saat 07.30 oldu ben okul kapısının önündeydim o kadar  heyecanlıydım ki ve durdum ve ya Rabbi sen iyi bir şekilde 4 yılımızı geçirmemi nasip eyle diyerek dua ettim.
Babam beni okula bırakıp iş yerine doğru yolunu aldı.
Müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenler  ve inanılmaz  tipler gördüm.
Konuşmalar yapıldı ve herkes sınıflara doğru yol alındı ben 4.kattan aşağıya doğru tüm panolarda ismimi aramaya başladım ve sonunda buldum sınıfım 1.katta 9-E sınıfı iceri girdim ve selam vererek boş bir yere geçip oturdum.
Böyle böyle aradan bir kaç dakika geçtikten sonra öğretmen sınıfa geldi.
Herkes kendisini tanıttı öğretmen çok mütavazi biriydi.
Ve okul sonu geldi herkes dağıldı...
böyle böyle 1 ay  okuldan eve-evden okula gittik geldik çok tatlı bir kız gördüm açık lise öğrencisi  olduğunu öğrendim ve bayadır konuşuyorduk ve bir gün onun açık lise sınavı vardı, yardımcı  olup ders çalıştıraileceğimi kendisini iletti çok memnun olacağını dile getirdi.
Aradan 2 ay zaman geçti biz Pazartesi  çarşamba günleri ders çalıştık  ve sınavdan istediği not aldı.
Ben ona istersen seninle bir yerlere gidip gezelim dedim bana hep yarın  yarın dedi hep beni erteledi.
Gel git zaman 9.sınıf  ilk dönemi bitti benim dersim oldukça iyi sayılırdı tabi hem aynur'a yardım ettiğim günler dışında ortalama 57.89 yaparak ilk dönemi kendi açımdan iyi bir şekilde bitirmeyi başardım ama son kez aynur'a aradım ve eğer bana hayır  cevabı  diyeceksen açık açık  söyle beni oyalama dedim ve bana  yardım ettiğin için teşekkür ettiğini ve artık görüşmemek istediği dile  getirdi hakkını helal et dedi ve bende helal olsun diyip telefonu  kapattım ve birdaha da görüsmedim... "
Hikayemiz buraya kadardı ve ben artık yoruldum  beni erteleyecek insanları hayatımda  istemiyorum.
İşte hayatta bazı fırsatlar insanın  karşısına  gelir  ama bu kırlangıç gibi gelir lakin sen bunu değerlendiremezsen uçak gider.
Senin değerini bilmeyen i insanlar var ya şu kırıp üzmekten sevmeye vakit bulamadıkları biz işte o insanlsr biziz.
Onlar bizim değerimizi bilmeyip uçarak kaçıp gittiler hemde dönmemek üzere...
Zaman bir o kadar değerli  ve bir o kadar da acımasızdır.Kimseyi beklemez kimseyi de bekletmez çekip gider...
Hayat asla geç kalmayı  sevmez bunu aklına kazı çicek böceğim olur mu?
Sen pişman olursun ama hayat son pişmanlığı da affetmez...
Anı yaşa,anın değerini bil ve hiçbirseyi  erteleme.
Sen bugünü yaşa çünkü giden hiçbirşey geri gelmez.

MASUM PANDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin