Mehpareİdris'in sünnet düğünü olacaktı. Onun için hazırlanmaya çalışıyordum. Damla ablanın evine gelmiş beraber hazırlanıp salona öyle geçecektik. Akın'ların işi olduğunu biraz geç geleceklerini söylemişti.
Damla abla ve çocuklarla evden çıkmış düğün salonuna gelmiştik. Aybike ve Asiye etrafta koşmaya, oyun oynamaya başlarken bizde kenarda bir masaya oturmuştuk.Selim'i kucağıma almıştım. Damla abla yanımda Selim'le oynuyor bir yandan da çocuklara bakıyorduk. Sultan anne ve Karaca'yı görmüştüm. Sultan anne gülümsediğinde istemeyerek de olsa gülümsemiş önüme dönmüştüm. Efsun'a yaptığını hala hazmedemiyorum. Bana çok iyi davranıyordu ama bu Efsun'a yaptığını değiştirmiyordu. Karaca ise amca geldikten sonra baya değişmiş,amcaya tapar olmuştu. Arada bize gelip yeğenlerini görüyordu.
Banada amcanın ne kadar iyi olduğunu anlatıyordu,kendine göre. Ben ne kadar doğruları anlatsamda beni dinlemiyordu zaten bir süre sonra anlatmaya vazgeçmiştik ikimizde.
Salih abi yanımıza geldiğinde selamlaşmıştık. Selim'i kucağına alıp sevmiş sonrada İdris'in yanına götürmüştü. O sırada Yamaç ve Cumali abi ve arkalarında Akın'la içeri girmişlerdi.
Yanımıza gelip oturduklarında düğünün başlamasını bekliyorduk.Saadet abla ve Salih abi ilerde misafirleri karşılıyorlardı. İkisi çok güzel gözüküyorlardı.
Düğün başladığında sünnetçi işini bitirdikten sonra oyun havası başlamış insanlar sahneye giderek oynamaya başlamıştı. Yamaç abi Selim'i kucağına almış hoplatıyordu ,Selim'in hoşuna gitmiş olacakki gülüyordu.Yamaç abi İdris'in yanına gitmiş. Bende Selim'i Akın'a vermiş Saadet ablanın karşısında Damla abla ile oynuyorduk. Diyarbakır halay müziği çaldığında abiler ortaya geçmiş halay çekmeye başlamışlardı. Masaya oturduğumuzda Selim'i kucağıma aldım.
"Sende git istersen."
Akın bana emin değilmiş gibi baktığında gülümseyerek cesaret vermiştim. Akın ayağa kalkıp halaya katılmıştı. Daha sonra Celasun da katıldı.
Onları izlerken gözlerim dolmuştu. Selim kucağımda uyuya kaldığında arabasına yatırmıştım. Kızlar diğer çocuklarla hala etrafta koşuşturup duruyorlardı.Düğün devam ederken Damla ablayla bizde oynamaya başlamıştık. Bizim masaya baktığımda Cumali ve Yamaç abi birbirlerine kadeh kaldırmış amcaya doğru uzatmışlardı. Amcaya baktığımda suratının asık ve sinirli olduğunu görünce keyfim yerine gelmiş göbek atmaya devam etmiştim.
Düğün bittiğinde kızlarda uyuya kalmışlardı ,Aybike Akın'ın kucağında uyuyordu. Arabaya bindiğimizde Aybike'yi kucağıma aldım. Selim de bebek araba koltuğunda uyuyordu. Eve geldiğimizde çocukları yataklarına yatırmış,üstümü değiştirip kendimi yatağa attım. Akın da kendini yanıma atmıştı.
"Amcaya ne yaptınız bilmiyorum ama baya sinirlendiğini gördüm."
"Yamaç amcam döktürüyor."
İkimizde güldüğümüzde fazla ses yapmış olacağız ki Selim ağlamaya başlamıştı.
"Hayırr oğlum uyanma."
"Artık çok geç. Ben bakarım sen uyu."Akın Selim'e bakmak için kalktığında elimi ona doğru uzattım.
"Seni seviyorum civcivim."
Akın halime güldüğünde yastığıma sarılıp uyumaya başladım. Uykuya dalmak üzereyken belimde hissettiğim eller ile Akın'a doğru sokulmuştum.
<•••>
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Pâyidar - Akın Koçovalı
FanficSuyun altında son nefeslerimi vermeye başlarken elimi cama koydum. Camın arkasındaki Akın göz yaşları içinde bana bakıyor cama vuruyordu. Cama anlımı dayayıp gülümsedim buraya kadarmış demek. Akın arkasındaki amcalarına babasına dönmüş bir şey yapın...