Yamaç abi

600 39 0
                                    

Mehpare

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Mehpare

Akın ve Cumali abi geri geldiklerinde yanında Yamaç abi duruyordu. Yamaç abi eskisi gibi değildi baya değişmişti,çökmüştü. Yemeğe oturduğumuzda gözlerimi üstünden alamıyordum. Aybike'nin karnı doyduğunda Asiye ile birlikte oynamaya başlamışlardı. Selim'in karnını doyurduktan sonra yukarıda uyutmuş aşağıya inmiştim.

Damla abla çayları getirdiğinde sessizce oturuyorduk. Dayanamamış sessizliği bozmuştum.

"Yamaç abi Efsun nerede?"
"Ben bil-miyorum hiç bula-madım."

Sıkıntıyla iç çektiğimde nerde ne halde olduğunu düşünmeye başlamıştım.

"Bebe sen nerdeydin bu zaman kadar?"
"Kulkan o aldı, kim ol-duğumu,ad-ımı unutturdu ba-na."

İşkence gördüğü halinden belliydi. Biraz daha konuştuktan sonra eve gitmiştik.
Yamaç abi Cumali abide kalmıştı. Aybike'yi Akın yatırırken bende Selim'i uyutuyordum. Selim'i beşiğe yatırırken içeri Akın girdi.

"Uyudu mu?"
"Uyudu uyudu."

Yatağa girdiğimizde hemen yerimi almıştım yani Akın'ın göğüsü.

"Herkes yerini aldığına göre uyuyabiliriz."

Kıkırdadığımda kafamı Akın'a gömmüş kokusunu içime çekmiştim.

"Yamaç abi geldiğine göre Çukur'u amcanın elinden alır değil mi?"
"Amcam o şerefsizin eline bırakmaz Çukur'u."

Bir süre sessiz kaldığımızda tekrar konuşmuştum.

"Yarın Ayşe anne gelicek."

Akın iç çektiğinde kafamı kaldırıp yüzüne baktım.

"Daha ne kadar konuşmayacaksın annenle Akın?"
"Bu konuyu konuşmak istemiyorum."
"Sen nasıl istersen."

Akın'a arkamı dönüp yorganı boynuma kadar çektim. Arkamdan belime dolanan kollar ile gülümsemiştim. Boynuma sulu öpücük bıraktığında kıkırdamıştım.

"Akın!"
"Ne! Özledim seni."

Akın'a doğru dönüp yüzünü tutup kendime çekip öptüm.

"Anneninde bir hayatı olacak Akın ne bekliyordun. Hayatı boyunca evde oturmasını mı?"

Bana cevap vermedi bende daha fazla zorlamadım.

"İyi geceler civcivim."
"İyi geceler Ay parçası."

Sabah kahvaltıdan sonra Akın amcaların yanına gitmek için erkenden çıkmıştı. Çocuklarla ilgilenirken Ayşe anne gelmişti. Torunlarıyla vakit geçirirken aynı zamanda dertleşiyorduk.
Ayşe annem gittikten sonra yemek hazırlamaya başlamıştım Aybike ayağım altında dolanıp duruyor Selim de battaniyesinin üzerinde oyuncaklarını kemiriyordu.

"Anne... Anne... Anne..."
"Efendim kızım?"
"Bahçeye çıkabilir miyim?"
"Hayır,tek başına olmaz."
"Sende gel o zaman."
"Yemek yapıyorum."
"Selim gelsin?"
"Çok küçük."
"Anne!"
"Efendim Aybike!"
"Sıkıldım babam ne zaman gelecek?"
"Bilmiyorum kızım,ararız sorarsın."
"Tamam. Anne hadi...Hadi anne!"

Birazdan çığlık atacaktım. Yemeği son kez karıştırıp kapağını kapattım altını kısıp içeri gittim. Aybike peşimde kuyruk gibi dolaşıyordu.

"Anne!"
"Efendim kızım?"
"Babamı arayalım mı?"
"Arayalım kızım. Getir telefonu."

Selim'e baktığımda keyfi yerindeydi keşke Aybike'de biraz Selim'e çekseydi. Aybike telefonu getirdiğinde Akın'ı aradım.

"Efendim güzelim?"
"Napıyorsun Akın?"
"Amcamdayım ,Yamaç amcam Salih amcamla mahalleyi geziyorlar. Bende Cumali amcamı yalnız bırakmayım dedim. Biraz sinirlendi de."
"İyi yapmışsın da burada sabırsız seni isteyen bir kız var."
"Ver bakalım o güzel kıza."

Telefonu Aybike'ye uzattığımda heyecanla telefonu almış babasının gelmesini istiyordu. Çenesi durmuyor sürekli konuşuyordu. Aybike'nin haline gülümseyerek izliyordum. Telefonu kapattığında bana uzatmıştı.

"Ne dedi baba?"
"Birazdan geliyormuş,geldiğinde oyun oynayacağımıza söz verdi."
"İstediğin oldu ha."

Kıkırdağında kardeşin yanına uzanmış onunla oynamaya başlamıştı. Akın geldiğinde içeri girmeden bahçede oynamaya başlamışlardı,tabi ben masayı hazırlayana ve onları yemeğe çağırana kadar.

<•••>

Pâyidar - Akın KoçovalıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin