47

244 16 2
                                    

Malfoy zívl a vzal si jablko z mísy.

,,Pavouci?" podivil se Tom během toho, co mu Harry vyprávěl včerejší zážitek s osminožci.

Hermiona nasadila jeden ustaraný pohled a Ronův žaludek se stáhl: ,,Prosím vás - pro lásku Merlinovu - u jídla ne..." panicky svůj strach zajedl a Ginny ho napomenula: ,,Když už musíš takhle jíst, tak aspoň zavři pusu."

,,Jo, Ronalde. Pár pavouků ještě nikoho nezabilo... a vůbec - třeba si z tebe chtěli vystřelit bráchové. Jeden by se jim občas nedivil, když seš takovej mrzout." podporoval ji úsměvný Zabini, jenž elegantně protočil vidličku ve svých prstech.

,,Živýma pavoukama ve škole?" vracel mu sarkasticky Ron a Harry zakroutil hlavou: ,,Kráčeli si to rovnou do ohně. To nezní jako vtip... spíš jako varování."

Draco si odtrhl jablko od úst, Ron na chviličku přestal žvýkat, Blaise přímo herecky nadhodil seriously pohled, Ginny jen očima rentgenovala tuto myšlenku a Hermiona se nejistě podívala na Toma.

Tuto jak ze starých filmů vystřiženou chvilku napětí přerušil Nott, který se konečně uráčil zaujmout své místo.

,,Buongiorno, Theodore. Co to vidím? Po dlouhé době si zadupeš a už zapomínáš na slušné způsoby?" přivítá ho jak je zvykem Blaise a mimickou gestikulací naznačuje, že chce znát všechny detaily.

,,Nazdar - promiňte, trochu mě to zmohlo - o co jsem přišel?" narychlo si za pomocí jednoho, dvou prohrábnutí poupraví vlasy a nechává svou brašnu, aby mu sjela z ramene.

,,Ale to nic - Potter a Weasley si myslí, že po nás někdo jde." připojil se blonďák a Hermiona mu vyslala jeden pohled s nakloněnou hlavu, který ho měl trochu napomenout.

Za to Tom mu doslova vysílal do hlavy, ať brzdí. Nezapomněl u toho ani vykulit oči.

Theo si všechny prohlédne a pak mu zacuká pravý koutek úst: ,,Cože? Můžete ještě jednou a podrobněji? Asi jsem to špatně pochopil."

Weasley pohodí vidličku do talíře a nakloní se k němu blíž: ,,Skupina pavouků u nás ve společence šla dobrovolně uhořet k smrti. Normální ne?"

,,Ronalde..." zakňoural zmoženě Blaise, ale byl okamžitě přerušen: ,,To to jako nikomu nepřijde divný?"

,,My ti věříme, Rone - vám oběma - jen nevíme, co na to tak úplně říct..." ujala se slova naštěstí Hermiona a její tón byl něco mezi lítostivým a zaskočeným.

,,No a jaká byla noc?" rozmazal toto podivné téma Zabini a Malfoy gestikulací předstíral, že drží hůlku, míří na sebe a rázem se zabíjí.

,,Skvělá. Dali jsme to dohromady." zaculil se na něj kluk s kohoutím účesem a Blaise skoro až zatleskal: ,,To je mi ale zpráva! Přijměte mojí nejvlídnější gratulaci - ještě jednou udělá nějakou kravinu a vypustím na ní Dracena..."

Malfoy, nyní známý jako Draco křížený s krakenem nadhodil ten nejopovrhující pohled se slovy: ,,Salazare, stůj při nás." skoro vypadal, že se rozbrečí a na okamžik to i hrál.

Ron a Harry, kterým stále nešla do hlavy ona včerejší událost nesli prázdné pohledy, kterých si všimla Hermiona: ,,Kluci, jestli vám to zajistí klid na duši - můžeme zajít za Brumbálem a nechat zjistit, zda byla v tu chvíli na hradě použita kouzla. Určitě v tom nebude vidět problém."

Vypadali, jakože to skutečně zvažují a to se F4, která mezi sebou navázala ultra rychlý oční kontakt vůbec nelíbilo.

,,I kdyby se tím začali zabývat, k čemu by to bylo? Beztak si z vás někdo jenom vystřelil." zopakoval Malfoy a nenápadně si pod stolem promnul levé zápěstí.

,,Takový vtip ale není legrační, Draco," uznala tiše Hermiona, poněvadž nestála o to, aby je někdo další odposlouchával. Očima tedy sjela do obou stran, což ji ujistilo, že jsou ostatní naštěstí až moc zabraní do svých diskuzí: ,,Nemělo by se nad tím jen tak mávnout rukou..."

Blonďa na to už jen nezúčastněně protočil očima a jakmile si v ten okamžik poprvé všiml, že na něj kouká zrazená Pansy, vyslal jí ne moc příjemný úšklebek a ona pohled odvrátila.

* * *

,,Jak že se to říká? Tak dlouho se blbne s kotlíkem, až se kotlík rozbije?" rýpl si Blaise, když tak tak uhnul mrzimorovi, který proběhl kolem.

,,To říkáš jen ty." připomněl mu Malfoy a pokrčil u toho obočí.

,,Tak či onak, náš kotlík právě nakřápl." přidal se Nott, prohlédl si učebnici a vrátil ji zpět do tašky.

,,Ten netvůrek začal pěkně kopat, co?" pokračoval Zabini a kývl na pozdrav zmijozelce, jež je právě obešla.

,,Co budeme dělat?" zeptal se Theo a vyhledal všechny očima.

,,Jakoby nic," odpověděl Tom, držíc v jedné ruce svůj tmavý zápisník: ,,Když se to Severus pokoušel pomocí mých myšlenek dohledat - samá voda. Nic nenajdou. Nemá cenu, abychom se tím zabývali. Budeme nadále připraveni na nejhorší. Nic víc, nic míň."

,,Skončí to vůbec někdy?" zeptal se trochu sklíčeně Blaise, když zapluli do učebny.

,,Spíš jde o to, jak..." vyřkl zpříma Theo, i když to vlastně chtěl říct jen v duchu. Rty okamžitě semkl a Blaise s Dracem mu předali jeden důkladný pohled, při čemž byste nevěřili, že zrovna Draco Malfoy právě pocítil jednu z těch nemilých emocí.

S Tomem to naštěstí ani nehlo. Už tehdy jim narovinu řekl, že při střetu se stejně velkou silou jako má on nemusí přežít, ale že je to v pořádku a hodlá to podstoupit.

Což tohle není to, co byste od svého kamaráda chtěli slyšet. Všichni tři tiše doufali, že se této variantě vyhnou a následující okamžiky jejich životů už budou klidnější.

Žádná z možností není dobrá. Toto mudly nenávidějící stvoření mělo a má sice spadeno na Hermionu, ale teď už půjde po všech.

Trvá to už moc dlouho a na to, že se stihl uchopit jen jednoho lidského těla, problémů napáchal dost. Doposud se s tím ale dalo pracovat. Dracova nehoda na koštěti se dala ututlat, Ronova paměť byla vymazána a další podivné okolnosti předtím se dali hodit na vždyť jsme přece v Bradavicích.

Je tohle jen jakási životní zkouška, nebo se blýská na temné časy?

* * *

,,Nesmysl..." šeptla Hermiona, otáčejíc se do lavice za ní.

,,Proč mám furt takovej hnusnej pocit, že jsem na něco zapomněl?" přerušil téma Ron a promnul si místečko na spánku.

,,Už zase?" podivil se Harry a trochu přimhouřil oči.

,,Myslel jsem, že asi na nějakou blbost, ale ten pocit se mi vrací a hrozně mi to vadí - já si prostě nemůžu vzpomenout." zabručel a nyní si masíroval hlavu oběma rukama.

,,Asi ti pořídíme pamatováček." pokusila se o vtip brunetka, avšak v jejím hlase nezbyla po radosti a humoru jediná stopa. Nesdílela s Dracem názor na to, že by se mělo na incident s pavoukama zapomenout. Pokud je jeho domněnka pravdivá, takové vtipy by přeci neměly nikomu procházet.


Vysněná [I. díl Tomione trilogie]Kde žijí příběhy. Začni objevovat