4

1.9K 87 12
                                    

,,Spíš ty někdy vůbec?" zeptala se Ronova mladší sestra Hermiony, která právě přišla na snídani. Vypadala unaveně a její běžný úsměv nebyl na dohlednu.

,,Těžká noc?" přidal se Harry při pohledu na svou kamarádku ve chvíli, kdy usedla.

Položila lokty na stůl a prsty si zajela do vlasů, na což se jí ofina vytyčila do stran.

,,Dneska to nebude o moc lepší. Máme lektvary se Zmijozelem." dodal Ron, přestože měl plnou pusu toustu.

Kudrnatá čarodějka si uhladila rozdivočelé kadeře a podívala se na Rona takovým způsobem, jako by nechtěla za žádnou cenu slyšet to, co právě řekl.

Zvedla se a chtěla ihned odejít. Dokud nezahlédla zmijozelský hábit na chlapci, který měl pronikavě temné oči. Ucítila knedlík v krku a rázem se bleskově posadila zpátky.

,,Tak co to s tebou dnes je?" divil se Harry a snažil se vyhledat objekt, který zapříčinil její zbrklé jednání.

,,Můžeš na slovíčko?" Ginny, která to doposud nechápavě pozorovala, chytla svou o rok starší kamarádku za paži a táhla ji stranou.

,,Co se děje?" pokračovala zrzavá kráska, když zmizely chlapcům z dohledu.

Hermiona uhýbala pohledem. Když se na chvíli podívala ke dveřím, zjistila, že se na ní dívá Tom.

Jeho úsměv nepochopitelně zabíjí. Všemi způsoby.

Našla si mísu s kaší a na tu se dívala, aby nečelila ani Tomovi, ani Ginny.

Ohňovláska k ní přišla blíž, chytila ji za bradu a zvedla ji, aby donutila oříškookou dívku k očnímu kontaktu.

,,Jsme nejlepší kamarádky a od příjezdu se chováš podivně."

(,,Hrozně ráda bych ti to řekla, ale...")

Tom měl podepřenou bradu a s obdivem ji pozoroval. I když to momentálně neviděla, cítila každičký pohled.

,,Nezlob se." řekla potichu a vracela se zpátky ke stolu.

Ginny rozzlobeně splácla ruce a hned po Hermioně kráčela ke stolu také.

* * *

,,Ještě jednou vás vítám v novém školním roce a zároveň připomínám, že netoleruji žádné pozdní příchody, ani poznámky. Nepozornost se trestá a opovažte se vytahovat hůlky, když nejste vyzváni - že, slečno Grangerová?" pronesl Snape a při posledních třech slovech skončil pohledem v první lavici u chytré nebelvírky, která pocítila stud. Stejně jako Snape, se na ní v tuto chvíli dívala i zmijozelsko-nebelvírská třída, která sice nechápala o co jde, ale přesto se skupina hadů škodolibě usmívala.

,,Dnešní hodinu lektvarů ozvláštníme tak, aby si nikdo nemohl stěžovat, že něco bylo nespravedlivé. Připravil jsem si pytlíček se jmény. Zmijozel bude tahat nebelvírská jména a podle nich dnes utvoříte dvojice." vysvětlil černokabátník a začal procházet lavice po pravé straně, kde seděli zmijozelští.

,,Mám Grangerovou." zašeptal Zabini a uchechtl se.

Tom potichu pronesl nějaká slova a najednou bylo na Blaiseově papírku napsáno Patilová.

,,Cože? Viděl jsi to?" zeptal se čokoládový zmijozel Malfoye.

,,Co jsem měl vidět?" zajímal se Draco a náhle nakukoval do jeho popsaného lístečku.

,,Před pěti vteřinami jsem tam měl Grangerovou, přísahám." nechápal Blaise a začal se škrábat na čele.

Tom se spokojeně ušklíbl a ve chvíli, kdy k němu kráčel Snape s pytlíčkem, střetly se jejich pohledy. V hlavě mu zaznělo další kouzlo a začal lovit papírek. 

Vysněná [I. díl Tomione trilogie]Kde žijí příběhy. Začni objevovat