Bölüm 5

94.5K 3.9K 629
                                    

Sessizlik çığ gibi büyümüştü

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Sessizlik çığ gibi büyümüştü. Küçücük kız herkesin dilini bağlamış gibiydi.

O benim annem mi olacak diye sorması herkesi şoka sokmuştu,aslında bunu beklemeleri lazımdı kim olsa babasının yanındaki kadının kim olduğunu  ne olacağını sorardı.

Dila babaannesi ve dedesi konuşurken duymuştu. Aze artık Yezdan'nın karısı zamanı geldiğinde Dilaya   annelikte yapacaktı.

Bunu aklında tutmuştu küçük kız evine gelen kadının gerçekten ona annelik yapıp yapmayacağını sormuştu.

Yezdan ise o an bütün kelimeleri yutmuştu sanki şimdi ne demesi lazımdı? Evet annen olacak mı?

Böyle mi demeliydi?

Oysa söz vermemiş miydi karısının mezarında Dila senden başkasına anne demeyecek senden başkasını annesi bilmeyecek diye. Büyük mü konuşmuştu genç adam.

Şimdi nasıl ihanet ederdi verdiği söze? Başkasının kızına annelik yapmasına nasıl izin verirdi asla vermezdi.

Veremezdi ki...

Peki Güzel gözlerine bakmaya doyamadığı küçük kızına ne cevap verecekti? En önemlisi de vereceği cevap ile karşısındaki kadını ne kadar kıracaktı?

Bilinmez dakikalar boynuna iplik gibi bağlanıp boğmaya başlamıştı. Nasıl bir cevap vermesi gerek hiç bilmiyordu..

Uzun bir sessizlikten sonra Yezdan zoraki bir gülümsemeyle kızını kucağına almıştı.

"Neden sordun bunu? "

Direk cevap vermek yerine dolaylı yoldan kaçmıştı. Aze ise olduğu yerde milim kıpırdamamıştı..

Dila   babaannesine bakarak konuşmaya başladı tatlı sesiyle.. "babaanne dedeme diyordu."

Yezdan, yakıp kavuran sert bakışlarını annesine çevirdi. ulu orta yerde böyle şeyleri nasıl konuşurdu? Nasıl böyle bir şey söylerdi?

Yezdan bile daha kabullenmemişken olan biteni?

Pervin hanım nasıl bu kadar emin konuşmuştu? Bazen hayatı çıkmaza biz insanoğlu sokardık, sonra da suçu kadere atardık, Pervin hanımda bile bile oğlunun hayatını çıkmaza sürüklüyordu.

Yaşlı kadın ne diyeceğini bilmeden kocasına döndü aslında ikiside olanı söylemişti ne eksik ne fazla...

Yezdan Ellerini kızının yumuşacık güneş gibi parlak saçlarından gezdirdi usulca. "Şimdi bunun sırası değil meleğim hem sen yemeğini ye sonra biz konuşuruz seninle." dediğinde Dila dudaklarını büzerek babasının kucağından indi.

"Hadi gel halacım bunu bitirelim sonra odana çıkıp oynayalım."  tabaktakileri yeğenine yedirip sonrada odasına çıkarmıştı Şirin.

Dila, nın yukarı çıkartılmasıyla Yezdan annesine dönerken Aze hışımla yerinden kalkmıştı.

AZE/ BERDEL Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin