Konağı inleten sesin Sahibi Süphesizki Yezdan Seyhanlıydı.
Bütün heybetiyle ve sert çehresiyle kapıda durmuş avlunun ortasındaki görüntüye öfkeyle bakıyordu..
Bu kadarını tahmin etmemişti Berzanın bu kadar ileri gidip saygısızlık yapacağı aklının uçundan geçmemişti.
Koca bir hayal kırıklığı yaşamıştı.
"Aze bu evden gidecek!" Berzanın yüksek çıkan sesiyle Yezdanın Denizlerdeki dalga misali öfkenin yer edindiği şiddetli bakışları kardeşine döndü..
Bu cesareti kimden alıp da bir ağanın karısına böyle davranıyordu?
Adımlarını konağı inletircesine atıyordu genç adam Olurda Berzan elinde kalırsa bunun tek suçlusu kendisiydi.
Çünkü değil bir Berzan hiç kimse karısına böyle bir muamele yapmazdı..
"Azeyi bırak!" Sesi konağı titretti kardeşinin yakasından tuttuğu gibi duvara itti.
Herkes ağzı yüreğinde genç adamı izliyordu..
Aze boğulu gözleriyle kocasının öfkenin yer edindiği göz bebeklerine bakarken Yezdan yengesine çevirdi bakışlarını.
"Avşin Azeyi odasına çıkart."
Başıyla onaylayan Avşin etlisinin koluna girerek yukarı çıkarttı.
Berzan sinirden dişlerini sıkarken abisinin ne yapmaya çalıştığını anlamaya çalışıyordu lakin anlamıyordu tanıdığı adam bu değildi. Bu adam bambaşka biriydi..
"Sen kimsin lan?" Diye bağıran adamla Berzanın gözleri dehşetle açıldı. Abisi çok değişmişti düşman kızı için kardeşini hiçe sayıyordu..
Yezdan yürüyerek duvarın hemen dibinde duran kardeşinin karşısına dikildi. Kendini zor tutuyordu oysa uyarmıştı kardeşini.
"Yezdan sen o kadını nasıl korursun! O kadın burdan gidecek." Berzan hala yanlış davranmaya devam ediyordu.
Ya yürek yemişti ya da Yezdanın sabrını sınıyordu.
Yezdan gözlerini kırpmadan kardeşine bakıyordu öfkeyle gözlerle Pervin hanım koruyla seslendi çocuklarına.
"Allah aşkına durun çocuklar ne yaptığınızı sanıyorsunuz."
İkiside annesini duymuyordu. Yezdan kardeşinin yakalarından tutarak duvara yasladı. Boynundaki damarlar belirginleşirken alından oluk oluk terler çıkıyordu.
"Kardeşimde olsan karıma saygısızlık yapacağın anlamına gelmiyor. Senin bacın kaçtı sırf o ölmesin diye Aze kendini yaktı teşekkür edeceğine bunu mu yapıyorsun?" sesi konağı gümbür gümbür inletiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AZE/ BERDEL
General Fiction"Kaderin hain oyununa yenildi hayatlarımız kabul et."genç adamın ses tonu gerçekleri haykıran sözlerin altında ezilir gibi çıkmıştı, dik duruşunun aksine. Duydukları ile acı bir gülüşü dudaklarında ağırladı genç kadın. Kabul etse ne değişecekti ki? ...