Celu noć provela je budna, pa joj je onaj jutarnji, vrlo kratki san pred zoru neobično prijao. Znala je da ima samo možda sat ili dva, da odmori, sklopi oči i onda ih ponovo natera da se otvore, ali je ipak uživala u tome.
Svuda oko nje nalazile su se hartije. Razni papiri, listovi iz novina, izrezani članci, ležali su razbacani i po podu i po njenom krevetu i po njoj samoj. Do sada ih je skoro sve naučila napamet. "Neuhvatljiv", "senka", "ponovo napada", iste reči vrtele su se u krug uz par jedva primetnih razlika. Koliko god su ličili jedni na druge, toliko su se razilazili, odvajali, pa iznova sklapali i vodili samo ka jednoj misterioznoj osobi.
Devojka se često pitala zašto je njenoj majci ta gomila vesti o krađama bila toliko draga. Da li je poznavala lopova? Da li je i njoj nešto uzeo? Da li mu se možda i ona samo divila kao i dvojka tref i želela da postane kao on?
Datumi su bili vrlo različiti. Neki stariji i više od osam godina. Sve je delovalo vrlo zbunjujuće i komplikovano. Verovatno ju je zato toliko i privlačilo...
Po prirodi radoznala, željna izazova, dvojka tref dobro je izučila svaki potez misterioznog zločinca. Ušla je u samu srž svega. Napravila maketu sefa, koji je on obio, i vežbala na njemu. Bila je ubeđena da može sama da izuči njegovu tehniku. Svako veče plašila je stanare iz njene zgrade, noćnim upadima kroz prozor ili šunjanjima kroz hodnike. U jednom trenutku odlučila je da je sada konačno vreme za pravu stvar.
Još jednom je prešla kroz svoje beleške, obnovila gradivo, koje je davno naučila, ali dosta dugo usavršavala, i najzad se odlučila na prvi korak.
Noć joj je poslužila kao saveznik. Tamna odeća sakrila ju je od mogućih radoznalih pogleda. Preko krova, spustila se pravo do svoje mete. Provalila je sef, pokupila novac, i uputila se pravo ka vratima.
Mogla je da se vrati putem kojim je došla, ali gde je tu zabava?
Ako je ušla kao osoba iz članka, onda će tako i izaći.
Čučnula je naspram brave, pokušala da ponovi trik, koji je naučila i... Ništa. Nije bilo zvuka kom se nadala. Uhvatila ju je panika. Korak po korak. Iznova i iznova. Nije radilo. Ostala je zatvorena sa svojim ulovom, dok je već sledećeg dana nisu pronašli i uhvatili.
YOU ARE READING
52 slučaja
Mystery / ThrillerCrni džoker je detektiv, koji jednog dana, u fioci svog radnog stola, pronalazi 52 zaboravljena slučaja. Ne zna se koliko su dugo stajali tu, ni ko je bio zadužen za njih, ali njemu su oni bili nekako interesantni. Kako mnogi od njih nisu bili rešen...