Nije bila običan lopov. Imala je dar. Dar, koji niko nije primećivao, koji niko nije cenio.
Petica herc je, još od malena, sanjala da postane slikarka. Celo svoje školovanje posvetila je samo tome.
Završila je likovnu akademiju, a kasnije i razne druge umetničke škole.
Ali, to nikada niko nije uzimao za ozbiljno.Niko nije cenio njene radove. Govorili su joj da od slikanja ne može da se živi, da treba da pronađe neki pristojan posao, ili da se uda.
Petica herc nije marila za to. Verovala je da će neko nekad primetiti njen talenat, i to se i desilo.
Jedan neobičan čovek došao je kod nje sa zahtevom da mu naslika kopiju dela, koje je te nedelje trebalo da bude izloženo u gradskom muzeju umetnosti. Petica herc je pristala. Odradila je posao savršeno i bila veoma dobro plaćena.
Ali, nakon toga, njene slike ponovo su bile zapostavljene. Sve dok...
Kao i svi ljubitelji umetnosti, i petica herc volela je da obilazi gradske muzeje. Divila se drugim slikarima i zamišljala kako će jednom i njena dela biti izložena negde gde će svi moći da ih vide.
Tako je i, tog dana, dok je posmatrala slike, jednog od svojih omiljenih slikara, Vinsenta van Goga, počelo da joj se priviđa svašta. Njegovo "Zvezdano nebo", odjednom je postalo njeno, "Irisi" su postali bele ruže, koje je ona nedavno naslikala, a "Crveni vinograd", više uopšte nije bio ni vinograd ni crven.
Maštajući tako, petica herc primetila je nešto čudno.Njene oči odjednom su zablistale nekim neverovatnim sjajem.
To je njena slika! Nisu njegovi "Suncokreti", njeni su.
Petica herc nije mogla da veruje.
Setila se onog neobičnog čoveka, koji se jedini zainteresova za njene radove, i njegove porudžbine i, odjednom joj je sve postalo jasno.
Shvatila je kako će njena umetnost biti prihvaćena, kako će je svi ceniti. Pa šta ako bude radila samo kopije, bar će neko moći da vidi njena dela, moći će da im se divi.
Počela je da falsifikuje slike i prodaje ih, kako kriminalcima, koji su, prilikom pljačke, originale menjali njenim radovima, tako i trgovcima sa crnih tržišta.
Radila je to, dok je nisu uhvatili.
YOU ARE READING
52 slučaja
Mystery / ThrillerCrni džoker je detektiv, koji jednog dana, u fioci svog radnog stola, pronalazi 52 zaboravljena slučaja. Ne zna se koliko su dugo stajali tu, ni ko je bio zadužen za njih, ali njemu su oni bili nekako interesantni. Kako mnogi od njih nisu bili rešen...