K♦

64 25 11
                                    

Suđenje počinje.

Optuženi, kralj karon, sam se predao policiji, nakon što je opljačkao najveću zlataru u gradu.

On je već proglašen krivim. Ostalo je samo da se odredi njegova kazna.

Tužitelj je izneo optužbe i sada je bio red na kralja karona.

Kako je on odbio advokata kog su mu ponudili, bio je prinuđen da se sam brani, što je i želeo.

-Kriv sam.- počeo je.- Kriv sam i sve priznajem. Ali, pre nego što me zatvorite, molim vas da saslušate šta imam da kažem. Znate da je u pljački učestvovalo više nas, i, verovatno ćete, pošto sam odbio da otkrijem imena svojih saučesnika, da mi produžite kaznu, ali to sada nije poenta. Vi ste uhvatili jednog našeg člana, jedno nedužno dete, koje je po prvi put učestvovalo u ovako nečemu. Uhvatili ste mog sina. Predao sam se i došao ovde samo iz jednog razloga, da vas molim da ga pustite. On ništa loše nije uradio. Nevin je. Dečko nije čak ni video šta ima u zlatari, a kamoli ukrao nešto. Nije kriv. Molim vas, oslobodite ga.

Dok je izgovarao ove reči, glas kralja karona je sve vreme podrhtavao. U očima mu se videla tuga i želja da vrati vreme unazad, u period kada su on i njegov voljeni sin bili srećni zajedno, na slobodi. Stalno je ponavljao iste reči, pokušavao da ubedi sve da je njegov mali dečko nevin. Na kraju više nije mogao ni da govori.

Uložio je toliko napora da odbrani svog sina, ali ništa nije vredelo.

Iako su svi u sudnici u tišini slušali kralja karona, delovalo je kao da nisu čuli ni jednu jedinu reč, koju je on izgovorio.

Gledali su ga namršteno, ozbiljno i strogo. Tužitelj je sve vreme imao izraz lica kao da se pitao kad će ovaj već jednom da završi, da bi on mogao da ide kući.

U tom trenutku, i sudija, i porotnici, i svi drugi ljudi, koji su bili prisutni, ispred sebe su videli samo kriminalca, lopova, koji je zaslužio da bude zatvoren na što duže. Niko od njih nije primetio da je kralj karon i mnogo više od toga, da je otac, koji neizmerno voli svog sina i koji bi sve uradio za njega. Oni su jednostavno bili slepi, slepi za ljubav.

Suđenje je završeno.

Kralj karon osuđen je na dugu zatvorsku kaznu, a njegov sin nije bio oslobođen optužbi.

52 slučajaWhere stories live. Discover now