- Chapter 26 -

103 42 1
                                    

Chapter 26
Exodus

Vektor. Hearing his name made his enemies tremble in fear. Not everyone knows him, tanging ang mga kaaway at kakampi niya lang.

Born with a golden spoon—that's what Alonso would tell me about Pops. Being born into a lineage where your entire family has an influential and affluent background can make things in your life easier.

Ngunit sinabi niya mismo sa amin na hindi naging madali ang buhay na pinagdaanan niya kaya ayaw niya ng balikan ang matagal na niyang iniwan.

He was from Russia, a former leader of a mafia, the so called Pakhan. He left his country and his responsibilities as a mafia leader to his younger brother and never came back. When he first came here in the Philippines, he started his own family but unfortunately naghiwalay sila ng asawa niya.

That's all I know about him. In fact I don't even know his real name. He's so secretive about his life. But Alonso, his underboss in Exodus knows him for sure.

Alonso is the second-in-command in the gang. He left the gang for a few years due to personal reasons but he eventually came back to fill his position after Pops died. And he has no choice since no one would look after us, and I think Pops entrusted us to him. Alonso is his best friend after all at talagang mapagkakatiwalaan.

"Are you done staring?" Bumalik ako sa reyalidad nang magsalita siya.

Pinag-krus niya ang kaniyang mga braso at bakas sa mukha niya ang pagkainip, halatang kanina pa siya naghihintay sa sagot ko.

I smiled sheepishly, not knowing what to say. "Ano nga 'yong sinasabi mo?"

Amusement sparked in his eyes but it vanished as soon as it appeared. Umiwas ako ang tingin dahil sa hiyang naramdaman.

Kainis.

"As I was saying, I just wanna confirm if Hunter is saying the truth," he said as he drink his wine.

"Tungkol saan?"

"About you being a member of Exodus."

Agad akong sumeryoso. I tried to calm myself kahit na ang totoo ay kanina pa ako kinakabahan.

I guess I don't have a choice. Isa pa alam na rin naman niya.

"Yes, nagsasabi siya ng totoo," pag-aamin ko.

Hindi nagbago ang ekspresyon niya. His face held no emotions. Maya-maya pa ay tumango lang siya.

"Alright. From what I heard earlier pinatalsik niyo siya sa Exodus, right?" pag-iiba niya. I eyed him warily but nodded. "Why's that?"

Kumunot ang noo ko. "Bakit ko naman sasabihin sa'yo?"

Ano kayang binabalak ng ungas na 'to?

Nagkibit-balikat siya at itinagilid ng kaunti ang ulo niya. "Well, I want to know everything about him, Valerie." Napalunok ako nang banggitin niya ang pangalan ko. "Let's just say na katulad mo ay kaaway ko rin si Hunter."

That Girl Is A GangsterTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon