5.

229 10 0
                                    

Marco

"Naozaj si v ázijskom bistre dávaš vyprážaný syr? Myslel som si, že máš rád čínu."

"Ja som si zas myslel, že ma na oslavu začiatku pracovného týždňa pozveš niekam, kde nebudeme musieť jesť jedlo zo zle utretých tácok," odvetí Erik skepticky.

"Takže okrem toho, že si dotieravý, si ešte aj nóbl," zašomrem a naberiem si na vidličku poriadnu dávku ryžových rezancov.

"Mohol si mi povedať, čo máš v pláne. Myslel som si, že sme v tom spolu." Od rána mi s tým píli uši. Cíti sa dotknuto, že som sa v piatok večer rozprával s Annou bez jeho prítomnosti.

"Už som ti vysvetlil, že som nemal žiadny plán, len som sa chopil príležitosti."

Je pravda, že som mu nezavesil na nos celú verziu môjho stretnutia s naším objektom záujmu. To, že sedela pred mojím domom a babrala sa v mojom depresívnom osobnom živote, som si nechal pre seba. Aj to, ako som stuhol, keď sa ku mne pritisla, lebo sa zľakla kocúra, čo sa jej obtrel o nohu. Že bola tak blízko, že som cítil vôňu jej vlasov. Nevedel som definovať, čo mi tá vôňa pripomína a premýšľal som nad tým dlhšie, ako bolo normálne.

Ospravedlňoval som si to tým, že som proste chlap. A ona je príťažlivá žena. Už to, že v duchu sám so sebou vediem takéto rozhovory, je zlé znamenie!

"Šéf si myslí, že treba pritvrdiť," šermuje mi Erik vidličkou pred nosom. 

Myknem plecom a napchám do seba ďaľšiu porciu jedla. Z taniera mi napriek tomu stále veľmi neubúda.

"Chcel by som vedieť, čo si myslíš ty."

"Je to neschopný úradník," pokrútim hlavou nad naším nadriadeným.

Erik sa uchechtne. "Pýtal som sa, čo si myslíš o našom prípade."

Odpijem si z nealko piva a zahľadím sa na neho. "Čo chceš počuť? Veľmi dobre vieme, že dôvod, prečo Wagner nesedí je, že má svojich ľudí všade, kde sa mu hodia. Aj niekde na našom oddelení. V tej jeho stavebnej firme boli už hádam všetky kontroly sveta a nič podozrivé sa nenašlo. Autobazár to isté."

"Preto si tu ty, náš rytier v žiarivom brnení," uškŕňa sa. 

Prevrátim oči. "Čo sa týka tejto dokonalej stratégie s Wagnerovou sestrou, veľa od toho neočakávam. A neverím jej ani slovo."

"Preto, že je to jeho sestra?"

"Preto, lebo je to ženská!"

Erika som znovu pobavil. Nie je ťažké rozosmiať ho. 

"Čo si myslíš o nej?"

Zamračím sa. "Podľa mňa urobila hrubú čiaru za minulosťou a teraz sa zubami nechtami bude držať tejto novej dokonalej verzie samej seba. Stačí zavrieť oči, keď si braček niekde uleje na daniach, alebo niekoho postraší. Nepôjde proti nemu."

V skutočnosti si myslím, že ju poriadne znervózňujem, aj keď netuším prečo. Ľudia ma zvyčajne len nemajú radi. Toto je iné. Ale to Erikovi opäť nepoviem.

"Som rád, že môžem robiť s tebou."

Len kývnem hlavou. Nemám k tomu viac čo povedať.

"Čo si robil cez víkend?"

Môže byť ten chlap taký ukecaný?

"Okrem toho, že som riešil auto, zase som vybalil nejaké veci."

"Keby si potreboval pomoc, budúci víkend som voľný."

"Beriem ťa za slovo, chystám sa skladať nábytok." V skutočnosti som si stihol objednať akurát novú posteľ a chladničku. Moja ex Linda mi dá malú na víkend až vtedy, keď to u mňa nebude vyzerať ako v brlohu. Jej slová.

PutoWhere stories live. Discover now