10

8.3K 406 24
                                    

"Sus Adam. Bu ben ve kızım arasında. Seni de arkadaşım sanmıştım. Ne yazık bana. Kızımı benden ilk kaçıracak olan kişi senmişsin. Lena ben ölene kadar benim yanımda kalacak. Reşit olman da umurumda değil Lena."

Gerçekten yapa bilir miydi böyle bir şeyi? Yapamazdı. Dayıma baktığım da hayır anlamında kafasını salladığında. Yapamayacağına emin olmuştum ama içimde ki his neden öyle demiyordu.

"Öyle bir şey yapamazsın Yalın. Lena 18 yaşına geldiği gün. O da isterse benimle İtalya'ya gelecek. Ablamın emanetine sakın bir daha sesini yükselttiğini duymayacağım. Kızımı yanımda istiyorum dedin. Mahkeme açtın bir şey demedik. Babasıdır hakkı dedik. Ama görüyorum ki senden nasıl bir eş olmuyorsa baba da olmuyor. Lena eşyalarını topla kızım. Hadi çocuklar sizde. Gidiyoruz."

Diğerleri aşağı kata üstlerini değiştirmeye indiklerinde tam ayağa kalkıyor iken babamın konuşması ile durdum. Larissa ve Andrew de durmuşlardı benimle.

"Lena hiç bir yere gitmiyor. "

"Burada ki son haftam Yalın. Bırak da kız da bizimle tatile gelsin."

Dayımların gideceğini yeni öğreniyordum. Onların gidecek olması beni üzmüştü. İki aya yakın onlarlaydım. Alışmıştım.

"Sizde seneye gidersiniz Adam. Hani kızımı benden ayıracakmışsın o zaman gidersiniz tabi biraz zor o. Bizim de programımız var."

Gerçekten bu adamı anlayamıyorum.

Çağan"Baba bizim programımız yok. Her yıl olduğu gibi bu yılda çalışacağız. İzin ver Lena da gitsin. Kızın zaten önümüzde ki yıl sınavı var moral olur."

Çağandan beklemediğim destek beni mutlu etse de saniyesinde o mutluluk geri gitmişti. Neden çünkü Yalın Dizdar diye bir unsur vardı.

"Sana sormadım dimi Çağan? Hem bu yıl planımız var. "

Şuan yapmadıysa planı bende hiç bir şey bilmiyorum. Adam sırf gitmeyeyim diye plan yapıyordu.

Yekta"Planımız ne baba?"

"Dedenizin yanına. Mardin'e gidiyoruz."

Abi takımı ve Asrın hepsi aynı anda "Asla! Gitmem." demişlerdi. Hepsinin gözlerinde ki korkuyu resmen hissetmiştim. Acaba neden duyar duymaz böyle olmuşlardı.

Çağan"Baba benden gelmemi bekleme. O manyak kadın gittiğim an evlendirecek beni. Sanki bilmiyorsunuz."

Hadi Çağan'ın sebebi belli diğerleri ne alaka anlayamadım. Manyak kadın kimdi acaba? Biz böyle tartışırken tekne iskeleye yaklaşmıştı.

"Ben dayımlarla gitmek istiyorum."

Babamın sinirli gözleri bana döndüğünde

"Dedenlere gideceğiz Lena. Dayınlarla seneye gidersin."

Şuan ne kadar ısrar edersem edeyim kendi dediğini yapacağını biliyordum.

Larissa" Yalın amca o zaman bu akşam Lena ile dışarı çıkabilir miyiz? Bu tayfa ile."

Babam bana attığı bakışların aynısını Larissaya da attığında Larissa yerine sindiğinde babam memnun olmuş bir ifade ile gülüp

"Neden güveneyim size? Belki kızımı kaçıracaksınız."

E yuh ama. Hem onlar beni kaçıramazlar ben kendim kaçardım moruk.

Andrew "Yalın abi bizim olanı neden kaçıralım? Bu akşam Lena bizimle gelsin. Zaten yarın öğlen yola çıkacağız. Dayımlar ve anneannemler oradan ülkelerine dönecek. Hem vedalaşırlar."

RETROUVAİLLES-ABİLERİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin