100k Özel

1.6K 48 7
                                    

Medya:  Asrın'ın Matt'e uyguladığı tarife fksdjh

"Bahatttiin! Oğlum düzgün topla şunları."

"Ya nene  ben ne anlarım bağ bahçe işlerinden."

Larissa ile onun bu hallerine gülerek izlerken Havva nenenin bakışları ile hemen önümüze dönüp daldan erik toplamaya başladık. Bayram olduğu için Aaron Türkiye'ye dönelim dediğinde kabul etmiştim. Matt ise Rusya da ev işlerini hallediyordu. Evett! 1 ay sonra evleniyorduk. Matt onlar ile ilgilenirken bende ikizim ile ufak bir kaçamak yapıp Türkiye'ye gelmiştim. İlk 3 gün İstanbul da Ogün amca ve abilerim ile vakit geçirmiş teyzemler de Sivas da olduğu için yanlarına gelmeye karar vermiştik.

"Atlı! Bahattin! Bacılığına sahip çık hele! Şu arsız yedi bitirdiiğ bacını!" ( Atlı= Edepsiz)

Havva nenenin bağırması ile arkama döndüm.

"Yekta! Vallahi Havva nene bizi tüfekle kovalayacak."

Yektalarda bizimle gelmişti. Yekta sevgilisini görmek için gelmişti. Diğerleri de öylesine gelmişti.

Yekta "Havva nene müsait iseniz biz yarın akşama istemeye gelelim. "

Larissa dirseğini Yektaya geçirdi.

" Ne güzelim gelmişken isteyelim işte. Vallahi sen beni oyalıyorsun. Ben eğlenilecek adam mıyım Lena? Evlenip yuva kurmak vallahi en çok benim hakkım. Aha şu kız bizden önce evleniyor. Abisi dururken yakışık kalır mı bu Havva nenem."

Havva neneye niye söylüyorsun be.  Havva nene yere çömdüğünde Yekta da hemen yamacına oturdu.

"Kız Fadime'm sende mi evleniyorsun. Kız abin dururken sana yakışık mı kalır? Yekta oğlum, çocuk gelip istediğinde niye demediniz?"

Yekta başını salladı. "Ah be nene bizden gelip kız mi istedi? Bize 1 ay sonra düğünümüz var gelin dediler. Vallahi bu gençler hiç adetlerimize önem vermiyor. Neymiş efendim benim kardeşimin bir kınası bile yakılmayacakmış. Hadi Baba evini es geç enişten ve teyzen de baba ve annen sayılmaz mı be! Ben diyorum buna telli duvaklı çık evinden davullar zurnalar eşliğinde yapalım düğünümüzü. Ama neredeee! Kilisede bir nikah yeterliymiş."

Havva nene her cümlesinde daha da kendinden geçmişti. " Kız Fadime ne diyor bu çocuk? Olmaz öyle aha vallahi de billahi de o çocuk buraya gelip elimi öpüp seni istemez ve kınanı yapmaz ise bu köyden bu ülkeden çıkartmam seni. Ne o öyle ecnebi ecnebi işler. Hele bana bakın! Bahattin  ve Nurdan-"

Yekta "Nurdan?"

"Larissa'nın diğer adı." dedim

Yekta kahkaha attı. "Aşkım adının Nurdan olduğunu niye söylemedin."

Havva nene kafasına sopayla vurdu. "Terbiyeli ol az. Ne o aşkımlar. Nurdan tabi rahmetli annemin adı. Neyse Bahattin ve Nurdan aha sizde şu Fadime'ye özenip hele o ecnebi düğününden yapın. Sizi vallahi dedenin aşiretine söyler sizi mermi yağmuruna tutarlar."

Yekta "Nene biz usulüne uygun yapacağız elbette de Sivas da aşiret mi var?"

Havva nene  soruyu es geçip sessizce yanımızdan ayrıldığında

Bahattin" Dedem Mardinli. Orada aşiret var. Babaannem ile dedem 25 senedir küsler. Burası babaannemin köyü. "

" Onu bırakın da bu Havva nene dediklerinde ciddi değildi dimi?"

Bir el silah sesi geldiğinde az ileride Havva nene görüldü.

"Yemeğe gelin hade! "

Yekta bembeyaz suratı ile bana döndü
" Ciddi kardeşim."
...

RETROUVAİLLES-ABİLERİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin