"Не могу дождаться, когда поеду в Россию." (Rusya'ya gitmek için sabırsızlanıyorum.)
"Я тоже" (Bende)
Larisa ile bu yıl Sivas yerine anne memleketimiz olan Rusya'ya gitmek için sabırsızlanıyorduk. Geçen yıl eniştem tatile gidiyoruz dediğin de bi Antalya veya Rusya'ya gideriz diye hepimiz heyecanlanmıştık. Fakat eniştem bizi Sivas'a kendi köyüne getirdiğin de hayallerimiz bir bir suya düşmüştü. Hatta eniştemin annesi şalvar dışında başka bir şey giymemize izin vermemişti. Şort giymeye kalktığımız da ise elalem ne der ya da baban/enişten bunlara nasıl izin veriyor. Demişti. Tabii eniştem gerekli şeyleri söylemişti. Tam rahatladık der iken bu sefer o kaçık kadın yazın ortasın da soba yakıp şortlarımızı yakmıştı. Yani anlayacağınız geçen yıl ki tatilimiz olaylı ve kötü geçmişti. Bu yıl teyzem anneannemi görmeye gitmek istediğini enişteme söylemiş ve tatil için plan yapmışlardı.
"Kızlar Rusça bilmiyor olabilirim. Ama çok şükür internet cahili değilim. Larisacım, güzel kızım ben senin neden oraya gitmek için sabırsızlandığının farkındayım. Ama unut onları asla ve asla izin vermem."
"Baba yaa. Alt tarafı bir içki hem Andrew ve diğer kuzenlerimiz de yanımızda olacak."
Eniştem" Andrew deme benim oğluma onun adı Bahattin."
Andrew de salona girdiğin de yüzünü buruşturdu. Bahattin ismini sevmiyordu.
"Anneee! Kocana söyler misin bana Bahattin demesin. Benim adım Andrew."
Vee son olarak da teyzem odaya girdiğin de
"Andrew yeter artık! Babanı üzme. Bir araba almadı diye 5 aydır adamla doğru düzgün konuşmuyorsun."
Andrew" Ya ama anne ona sadece bir araba diyip geçemez-"
Eniştem galiba artık bu durumdan sıkılmıştı.
"Bahattin arabayı 2 ay önce aldım oğlum. Eğer benimle doğru düzgün konuşmuş olsaydın sana söyleyecek ve barışma hediyesi olarak verecektim. Maria hayatım ben çıkıyorum. Ha bu arada Nurdan kızım sen de istediklerini yapabilirsin. Ben bu yıl sizlerle gelemeyeceğim. Halletmem gereken projeler var. Görüşürüz." eniştem konuşması biter bitmez çıkmıştı evden. Bir kaç dakika evde derin bir sessizlik olmuştu. Andrew ve Larisa birbirlerine baktıktan sonra eniştemin peşinden evden çıkmışlardı.
"Teyze?"
"Efendim güzelim."
"Benim babam da Türk müydü?"
Teyzem önce donup kalmıştı. Haklı kadın kaç yıl sonra ilk defa babam hakkında bir soru soruyordum.
"Neyse ya boşver teyze. Hiç sormadım var say. Beni istemeyen adamın Türk veya ne olduğu umrum da değil. Dışarı çıkabilir miyim?"
Teyzem hemen yanıma gelip sarıldı.
"Güzel kızım benim baban aptalın teki. Senin gibi bir çocuğu istememiş olması tam bir aptallık. Ve ne kadar umurun da olmasa bile baban Türk. O şerefsizin aklına sokayım böyle güzel bir kızım olacak ve ben onu istemeyeceğim. Hah! Bak gör şuan pişmanlıktan kuduruyordur o pezevenk. Ve son olarak bana nereye gideceğini söylersen tabi ki dışarı çıkabilirsin."
"Sahile ineceğim. Söz geç kalmam."
Teyzem kafasını salladıktan sonra hemen odama çıkıp üzerimi değiştirip bir miktar para aldım yanıma.
..
Sahile geldiğim de yaz ayında olduğumuz için insanlar mekan tercihi olarak daha çok sahili tercih ediyorlardı. Herkesten uzakta ki kayalıklara oturdum. Telefonumdan teyzemin dediğine göre annemin en çok dinlediği Türkçe şarkıyı açtım. Kulaklığımı almadığıma sövüp şarkının sesini duyabileceğim ve insanları rahatsız etmeyecek şekilde kıstım. Teyzemin anlattıklarına göre annem bu şarkı sayesinde babamla tanışmış. Teyzem biyolojik olan benim oluşumumda yardımcı olan şahıs hakkında elinden geldiğince az bilgi ya da hiç bir şey söylemezdi. Ki size şu kadarını söyleyeyim ben 17 yıl sonra o adamın Türk olduğunu öğreniyordum. Hadi babam beni istemedi çekip gitti. Peki annem neden ben doğduktan 4 ay sonra beni terk etmişti. Teyzemin anlatmasına göre annem giderken kimseye haber vermemiş. Beni evde tek başıma bırakıp gitmişti. 4 aylık bebeği evde bırakıp kaçıp gitmek nedir? Teyzem eğer o gün anneme ulaşamayıp bize gelmeseydi belki de orada günlerce öyle kalacak ve ölecektim. Kafamdakilerden kurtulmak için şarkıyı mırıldanmaya başladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
RETROUVAİLLES-ABİLERİM
Fiksi RemajaKlasik karıştırılan çocuklar kitaplarından biri gibi gözükse de aslında bir çok farkı olacak bir kitap yani bence öyle. "Retrouvailles". Uzun bir aradan sonra sevilen kişiyle tekrar karşılaşmaya veya ayrı düşen kişilerin birbirini bulmasından duyduk...