Part 3
Diya mengelap keringat yang jatuh di dahi. Matahari terasa sangat terik pada hari ini. Sudah beberapa buah kedai dan pejabat dimasukinya. Cuba untuk mendapat pekerjaan, namun gagal.
Kreukkk!
Diya memegang perutnya.
Sudah hampir satu tengahari, Diya belum menjamah sebutir nasi."Macam mana mau makan ni, kerja pun belum dapat."
Matanya tertumpu dengan signboard satu kedai.
𝗖𝗼𝗳𝗳𝗲𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗕𝘂𝗻𝘀
~𝗖𝗢𝗙𝗙𝗘𝗘 𝗛𝗢𝗨𝗦𝗘~'Wanginyaaa.....'
Kreukkk!
'Adeii..tambah lapar pula perut saya..'
𝕋𝕠𝕕𝕒𝕪'𝕤 𝕤𝕡𝕖𝕔𝕚𝕒𝕝 !
𝔽𝕣𝕖𝕖 𝕓𝕦𝕟 𝕨𝕚𝕥𝕙 𝕒 𝕔𝕦𝕡 𝕠𝕗 𝕔𝕠𝕗𝕗𝕖𝕖
𝕗𝕚𝕣𝕤𝕥 20 𝕔𝕦𝕤𝕥𝕠𝕞𝕖𝕣.Diya membaca tulisan yang terpampang di luar kedai.
' Free food! Bagus saya cuba nasib.'
Diya melangkah masuk kedalam kedai. Aroma kopi memenuhi ruang. Kelihatan beberapa pelanggan sedang duduk menikmati secawan kopi dan juga bun.
' Cantik konsep kedai ni...' Diya memuji dalam hatinya.
" Welcome to Coffee and Buns! Cik mau order?" Satu suara gadis muda kedengaran.
" Hai..Saya nampak ada betulis diluar, free bun. Ada lagi ka tu?" Diya malu-malu namun memberanikan diri demi perut yang lapar.
" Ala, habis sudah cik.."
"Oh...tidak apa lah...Terima kasih" Diya kecewa lalu ingin melangkah pegi.
" Make one set for her." Kedengaran satu suara lelaki.
" Ok, boss. Ah, miss! miss!" Pelayan tadi bersuara memanggil Diya yang sudah beberapa langkah dari kaunter.
Diya menoleh.
" Miss..ada lagi miss. Marilah sini." Pelayan tadi berkata dengan muka gembira
" Ada lagi? Wah, thank you!" Diya segera merapati kaunter pesanan.
"Thanks to my boss." Pelayan tadi memandang seorang jejaka tampan yamg berdiri tidak jauh dari mereka.
" Thank you mister!" Diya bersuara.
Namun tiada tiada balasan dari jejaka yang di gelar boss.
" Mr. Liam, she said thank you." Pelayan tadi menyampaikan ucapan Diya.
Jejaka yang bernama Liam menoleh dan melihat ke arah Diya.
" Oh, sorry. Saya tidak dengar. Sama-sama. Selamat menjamu selera." Katanya sambil tersenyum manis.
YOU ARE READING
ISTERI 365 HARI
عاطفيةSinopsis DIYA. Seorang gadis yang kehilangan kedua orang tuanya dalam satu kemalangan jalanraya yang tragis. Kini tinggal sebatang kara, tiada tempat untuk bersandar. Hidupnya berubah 360 darjah. Dalam terumbang-ambing mencari arah, teman baik kepad...