Part 12~ I miss her too

1.1K 106 11
                                    


" Diya!"

Kedengaran suara Dylan di luar pintu bilik Diya

' Awalnya dia bangun? Its 6.30 am!'

Diya yang baru selesai mencuci muka cepat-cepat menyarungkan baju dan seluar di badannya. Dia membuka pintu. Malam tadi dia mengenakan seluar pendek paras peha dan singlet. Harus di tukar sebelum menghadap suami kontraknya.

Dylan yang hanya berseluar 'Hawaii' berdiri sambil menyandarkan sebelah lengannya di rangka pintu bilik. Jelas kelihatan dia baru bangun. Rambut yang panjang paras bahu di raup. Diya menelan air liur. Terasa janggal berhadapan dengan Dylan yang tidak berbaju. Dada yang berotot jelas kelihatan. Diya mengalihkan pandangannya.

" Pack your things and move it to my room. My mom will be here at 10."

" Apa?!"

Diya terjerit.

" Tidak bolehkah saya tidur di sini saja?" Ada kerisauan di nada Diya.

" Are you crazy? What my mom will think kalau dia nampak nanti?"

" But..."

" Bare with it for three days. Same goes to me. Do you think I want you in my room? Hurry! I'm still sleepy. Just put your things in my room. Tidak perlu risau . Saya tidak sentuh kau pun. Not my taste!"

' Cih! Kurang asam betul. Perasan! Siapa mau satu bilik sama kau?!' Diya membentak di dalam hati.

Dylan berpusing dan melangkah menuju ke biliknya. Diya mengekori dengan matanya. Dylan masuk ke dalam bilik dan membiarkan pintu bilik terbuka.

Diya masuk ke dalam bilik.

" Argggghhh!! Adui, matilah saya!"

--------------------------------------

" Mana saya mau letak ni?" Diya bertanya.

Dylan masih berbaring dengan selimut yang melitupi hanya sebahagian  badannya menunjukkan satu sudut di biliknya hanya dengan jari tanpa memandang Diya.

" Ko ampai jak sana. Tiga hari saja. Tidak payah susun mana-mana."

Tanpa bersuara, Diya meletakkan barang-barang miliknya di sudut yang dimaksudkan oleh Dylan.

Dia membuka beg luggage tadi kemudian mengambil beberapa helai pakaian. Dia mengorak langkah keluar dari bilik Dylan.

" Where are you going?" Dylan bertanya.

Diya menoleh.

"Mandi. Di bilik sebelah."

Lalu melangkah keluar.

" Bagus saya mandi awal. Sebelum si aunty Dabby sampai. Beginilah saya tiga hari ni. Mandi di bilik ini. Tidak mau saya mandi di bilik si Dylan."

Diya masuk ke dalam bilik mandi. Dia tekad, selama tiga hari ini dia akan berusaha untuk melaluinya dengan hati yang cekal dan kesabaran yang tinggi.

-------------------------------------------------

" Saya masak simple ja untuk sarapan. Nasi goreng Cina."

Diya sudah merancang dari malam semalam. Nasi yang sudah ditanak dari semalam di hancurkan untuk dibuat nasi goreng.

Diya bernyanyi kecil sambil menyediakan beberapa bahan masakan.

Bila semuanya sudah tersedia, dia mula memasak. Harum semerbak bau nasi goreng memenuhi ruang dapur.

" Laparlah pula perut saya..." Diya berkata sendiri.

ISTERI 365 HARIWhere stories live. Discover now