Flashback
"Berapa banyak duit yang kau mampu beri pada aku?" tanya Daeun. Mark ketawa sinis lalu duduk dikerusi kerja nya sambil menyilang kedua belah tangan.
Senyuman sinis, penuh misteri.
"Kau memang gila duit bukan?" tanya Mark.
"Memang. Hidup aku cukup merana. Mak ayah aku tidak tinggalkan sedikit wang pun untuk aku! Semua untuk kakak—" Daeun yang menyedari hal itu lantas menekup mulut nya.
"Kau ada kakak?" tanya Mark. Daeun terkebil-kebil lalu diam. Mata nya mula bertukar pandangan.
"Kau benci kakak kau ke?" tanya Mark. Seorang pembantu pejabat menghidangkan segelas teh di hadapan lelaki itu.
"Kembar aku." jawab Daeun dengan perlahan. Pergerakan Mark terhenti seketika. Mata nya beralih ke arah Daeun semula.
"Kau mahu baas dendam ada kakak kau?" tanya Mark lagi. Wanita itu menarik nafas panjang sambil menggenggam penumbuk ditangan.
"Mak ayah aku buang aku..kerana aku tidak seperti kembar aku sendiri. Jihoon yang jumpa aku, jaga aku. Tapi sejak dia jumpa Ruby, aku diketepikan!" gertak Daeun.
Mark setia mendengar sambil menatap wanita itu dengan lama. Berhidung mancung, berkulit cerah. Lelaki itu cuba membayangkan sesuatu.
"Aku boleh tunaikan apa yang kau mahu. Balas dendam pada kembar engkau. Apa lagi yang kau mahu?" pertimbangan Mark membuatkan Daeun terdiam.
"Kau mahu bantu aku? Kau pasti?" tanya Daeun lagi. Mark mengangguk sambil tersenyum lebar. Sebuah huluran salam dihulurkan tanda kerjasama antara mereka.
"Kau benci Ruby bukan? Jadi permintaan aku pada kau satu sahaja. Bunuh Ruby." balas Mark sambil menggenggam tangan Daeun dengan kuat.
"Argh! Ok baik! Lepaskanlah!" jerit Daeun. Mark melepaskan salaman itu lalu tersenyum lebar.
"Kau cantik, mesti kembar engkau pun cantik juga bukan?" tanya Mark sambil memandang Daeun dengan lama, pandangan yang penuh makna tersirat.
"Kau akan dapat Jihoon. Jangan risau, aslkn kau buat tugas yang aku suruh..aku tunaikan apa yang kau mahu." ujar Mark lagi. Daeun hanya diam.
"Jangan beritahu Haechan." permintaan Mark itu membuatkan kening Daeun berkerut pelik.
"Kenapa? Kau yang mahu jaga dia, lepas itu kau mahu sembunyikan dariada dia. Kau gila?" tanya Daeun kepada lelaki itu.
"Disebabkan Haechan, aku akan bertambah kaya. Aku perlukan dia." balas Mark dengan satu senyuman lebar. Lelaki itu mengusap rambut Daeun apabila melihat gadis itu terpinga-pinga.
"Kau ini terlalu bodoh lah! Aku hanya perlukan Haechan untuk mengambil harta keluatga dia. Perniagaan aku perlu maju, jika tidak bagaimana mahu beri kau duit!" kata Mark sambil mengetuk kepala Daeun dengan kuat.
"Kau kahwin dengan Hyunjoo..jangan cakap.."
"Yes, Ruby dan Haechan pegang harta Hyunjoo juga. Anak tiri aku sudah mati, jadi harta itu turun pada keluarga Haechan dan Ruby." kata Mark. Daeun terus ketawa tidak percaya.
"Baiklah, aku sudah faham sekarang ini.."
•
Vote comment juseyo! Jangan buat story ini dry JFJSJDJS HUWAAA
YOU ARE READING
sweet talker. cl ✔
FanfictionSequel from RBB Disebalik gelak tawa , di antara mereka berdua ialah pembunuh highest ranking : # 4 - parkjihoon # 3 - zhongchenle # 1 - chenle