"Haih.." Haechan mengeluh lemah sambil mrnghirup kopi panas yang dipesan nya. Orang yang lalu lalang sudah semakin berkurangan. Hari sudah menginjak malam.
Sekeping gambar ibu nya ditatap lama, mata nya mula kuyu. Sudah bertahun dia tidak mengetahui keberadaan orang tua nya.
"Mungkin masih terlantar dihospital." ujar Haechan. Lelaki itu bangun lalu berjalan keluar daripada kedai serbeneka tersebut.
Langkah Haechan terhenti apabila melihat seseorang berjalan masuk ke dalam rumah yang didiami Ruby. Haechan berada curiga lalu melangkah masuk.
"Yah!" Haechan membaling pasu bunga tepat ke kepala seorang perempuan yang meletakkan sesuatu di dalam makanan yang terhidang elok diatas meja.
"Jung Daeun? Kau bukan sudah mati ke...?" tanya Haechan. Wanita itu ketawa kecil sambil memegang luka didahi.
"Mark bagi kau keluar malam macam ni? Tch.." Haechan meneguk air liut kelat.
"Masih menunggu kakak kau? Kenapa kau tidak terus berjumpa kakak kau sahaja? Takut?" tanya Daeun dengan senyuman penuh makna. Makanan di atas meja itu terus dicampak ke lantai.
"Kau mahu kawan kau ke? Kau gila! Ruby bersusah payah sara hidup kau, cari duit untuk bayar sewa rumah. Engkau?! Mahu bunuh dia?" tanya Haechan.
"Kau tahu? Kau tahu apa yang Ruby buat? Agak nya Mark tahu tak apa yang kau buat selama ini? Gila.." Daeun bangun lalu berjalan keluar.
"Kakak kau, curi hak aku. Dia hanya dimenangkan? Dan aku? Ingat aku ini pelacur tiada harga diri? Tch, lembab." kata Daeun. Wanita itu terkejut apabila melihat Chenle berada dimuka pintu.
"Apa kau mahu? Pergi balik—"
"Tunggu dahulu." ujar Chenle secara tiba-tiba. Tangan Daeun secara tiba-tiba digari dengan erat.
"Jung Daeun, kau ditahan atas cubaan membunuh dan Lee Ruby serta ahli keluarga kamu sendiri, Jung Doeun. Sila ikut kami ke balai." suara seorang wanita mengejutkan Haechan serta Daeun.
"Eunbyeol? Aaaa—apa kau buat dekat sini? Lepaskan aku!" mohon Daeun. Eunbyeol membuka kaca mata nya lalu memulakan bicara.
"Kenapa? Kau fikir aku bodoh sangat ke? Ingat pihak polis tidak tahu? Kau sanggup ikut Mark semata mahu duit. Ya! Kau tiada harga diri! Tak guna!" satu tamparan terus hinggap diwajah Daeun.
Haechan memandang Chenle tidak percaya. Lelaki itu mendekati Haechan sambil tersenyum lebar.
"Jangan risau, kami sudah siasat apa yang berlaku. Jeno sudah beri keterangan dan segala perbuatan Mark aku sudah siasat dengan baik." kata Chenle sambil menepuk bahu Haechan.
"Kenapa kau sembunyikan Chenle? Bertahun kau kerja dengan Mark..." tanya Haechan. Chenle mengeluh lemah.
"Apa yang aku buat selama ini kau tidak perlu tahu. Mark bekas suami Hyunjoo, kakak kepada ibu kau sendiri. Mark hanya mahu ambil harta Hyunjoo yang turun ada keluarga kau selepas kematian Hyunjoo. Selamatkan kakak kau dan diri kau itu paling penting sekarang ini." kata Chenle panjang lebar.
•
yang reti baca tapi tak vote nak kena gigit ni JFJSJDJSJXSJS
YOU ARE READING
sweet talker. cl ✔
FanfictionSequel from RBB Disebalik gelak tawa , di antara mereka berdua ialah pembunuh highest ranking : # 4 - parkjihoon # 3 - zhongchenle # 1 - chenle