Part 7

935 44 4
                                    

-Sambungan-

○Malam di apartment Soowon○

Tak sangka buat kerja rumah sampai malam. Dah kol berapa tak tahulah. Laptop aku pun dah hibernate. Aku check masa kat telefon dan jam dah tunjuk pukul 7.

"Gila. 3 jam buat kerja rumah. Cepat betul masa berlalu."

Nasib baik kerja rumah dah siap. Tinggal nak kemas je. Esok hari Rabu so subjek sikit dan balik pukul 3. Nasib baik takde kelas tambahan. Esok ada kelas PE and baju ada kat locker. Kasut pun ada dekat locker. Sekarang, dinner time! Aku turun ke dapur dan sunyi sepi je apartment aku. Aku membuka tv untuk memecahkan suasana sunyi sepi. Wow, Music Bank!!! Aku kuatkan volume,cukup untuk didengari ketika aku memasak.

"Makanan hari ni... Bibimbap! Tak banyak kerja."

Itulah aku. Suka membuat kerja yang simple dan senang. Buat kerja banyak is not my style. Cewh, pakai ayat Kris pulak.

-Dorm Exo-

Suasana yang bising sentiasa bermula dari bilik maknae. Sibuk main game je. Kalau main game bola lagi bising, menang pastu menjerit sekuat hati.

D.O: Siapa baik hati? Boleh tolong tak?

Umin: Nak kawal bising diorang ni.

Lay: Me! I will help you cooking.

Suho: Tengah layan budak-budak.

Kris: Cooking is not my style.

D.O menghantar pandangan maut terhadap Kris. Nasib baik Kris sibuk buat benda lain kalau tak pergh... Tao sekarang termenung sambil melihat bulan. Tak tahulah apa yang difirkan oleh Tao serius sangat. Kalau tentang comeback EXO mungkinlah but semua dah settle. Tiba-tiba telefon bergetar menandakan ada meses masuk. Tao terus tersenyum lebar apabila membaca meses tersebut. Chanyeol yang ingin mengajak Tao bermain terus berhenti di depan pintu apabila melihat Tao menjadi pelik. Dia berasa was-was dengan situasi bilik Tao. Perasaan takut, pelik, curious semua sudah ceroboh minda Chanyeol.

"Suho hyung! Tao dah jadi gila!"

Chanyeol berlari anak ke arah Suho yang sedang sibuk menjaga Sehun, Kai, Baekhyun yang asyik dengan game.

"Relax. Kenapa dengan Tao?"

"Dia senyum sorang-sorang dalam bilik dia. Manager hyung takde pun."

"Kena rasuk ke apa budak ni?"

Suho menyuruh Chanyeol mengawasi maknae group dan baekhyun yang sesat. Ayat yang dikata oleh Kris petang tadi masih berlegar-legar di fikiran nya. Suho berhenti di depan bilik Tao dan Tao sedang membuat kerja rumah dengan muka yang gembira.

"Budak ni selalu mintak orang lain buat kerja rumah. Ni tak pulak? Selalu malas je buat kerja rumah and sekarang bukan main lagi muka happy buat."

Suho berasa seram sejuk apabila hendak melangkah masuk bilik Tao. Suho menelan air liur dan tidak jadi untuk menegur Tao. Ada benda lain pulak menjelma jadi Tao pastu benda lain lak menegur nya. Suho dengan cepat pergi ke ruang tamu untuk menhilangkan perasaam takut.

-Orang ketiga POV-

"Daddy, sekarang tengah on the way ke rumah ni. Mommy dekat rumah ke?"

Seorang lelaki berambut raspeberry, ketinggian 188cm yang sesuai menjadi model sedang menelefon lelaki misteri. Kulit yang putih dan ratio muka yang orang luar memanggil Golden Ratio. Lelaki ini menarik perhatian orang ramai kerana pergerakan nya seperti model yang catwalk.

"Watak utama ada kat rumah ke? Ke dia kat sana lagi? Baru nak bagi proposal dari Vogue dekat dia."

Lelaki ini memasuki limousine berwarna hitam dan menuju ke sebuah rumah yang besar didiami oleh keluarga yang teramat kaya.

"Come on, daddy. As her cousin, I want to show the best to her. Diakan anak tunggal so mesti dia sorang-sorang. Wait, battery low. Ok bye, daddy! Love ya!"

《Siapakah lelaki yang bergelar 'her cousin' dan siapakah 'anak tunggal/her》

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now