Part 9

762 39 0
                                    

-Apartment Soowon-

Soowon sedang sibuk memakan masakan pertamanya di hadapan tv. Telefonnya sering berbunyi menandakan notification masuk.

"Time aku makan kau bunyi. Time aku tak buat apa-apa tak bunyi pulak. Macam tahu-tahu je."

Soowon mencampak telefon nya ke sofa dan menyambung mood makan nya. Dah sejam makan tak habis-habis. Sekarang Soowon tengah melayan concert EXO The Lost Planet #1 menggunakan hard disk yang telah disambungkan ke tv. Bodyguard dia jadi mangsa untuk merakam concert EXO sepanjang EXO buat concert. Makanan-makanan nya telah pun habis tetapi tidak dibasuh. Pengotor lah kau ni! Tiba-tiba pintu rumah berbunyi.

"Siapa datang malam-malam buta ni? Aku tengah sibuk ni dia datang pulak. Aish, potong line ah!"

Soowon mencebik sambil memakai mask mulut untuk menutup mulutnya yang comot.

"Hah, buat apa datang sini malam-malam?"

"Amboi, garang nye fiancee kita ni."

Terus membulat mata Soowon bila mendengar suara Jaehyun. Kalah mata Chanyeol. Hanya suara cengkerik sahaja dapat didengari.

"Err, tak nak jemput masuk ke? Dahlah sejuk kat luar. Dia pulak relax je makan."

"Sekati ah. Macam mana boleh tahu aku tengah makan?"

Soowon memberi laluan untuk membenarkan Jaehyun masuk. Selepas itu, dia menyambung mood makannya yang terputus.

"Mana adil kalau sorang je pakai aku-kau. Nak join gak. Of courselah, hidung aku ni hidung anjing kalau tak pun serigala."

"Nak tiru EXO lah tu. Mentang-mentang EXO tu serigala, dia pun nak ikut. POSER!!"

Jaehyun menepuk kepala Soowon menggunakan majalah kesayangannya. Dengan senang, Jaehyun menerima tendangan free daripada Soowon.

"Aduh, sampai hati kau. Nasib baik aku ni baik kalau tak lama aku balas. Meh sini aku tolong habiskan bibimbap kau tu. Lain kali buat makanan ikut saiz badan bukan ikut saiz selera."

Lagi sekali, dia mendapat tendangan free daripada Soowon. Padan muka kau, Jaehyun. Soowon terus duduk di atas sofa dan menggunakan badan Jaehyun sebagai tempat meletak kaki nya.

"Amboi, banyak buruk nak letak kaki atas badan yang berharga ni. Turun kaki tu!"

"Selalu orang pakai banyak cantik, ni banyak buruk lak? Pui, berharga lah sangat. Cuba jual badan tu ada harga tak?"

"Kalau pakai banyak cantik ada orang perasan nanti. Yelah, orang tu kan suka mintak puji. Oi, sekali buat show dapat duit berjuta tahu tak? Lain kali belajar, jangan menghadap budak 12 orang tu 24 jam."

"Whatever. Orang nak layan concert EXO ni. Tepi!!"

Soowon menolak badan Jaehyun ke tepi menggunakan kakinya. Jaehyun terpaksa mengalah disebabkan Soowon tu perempuan. Kalau tak, dah lama ada event WWE.

"Ah, actually Vogue ada bagitahu yang diorang nak suruh kau jadi model diorang. Dah bagitahu daddy and mommy and diorang okay je."

"Jadi model tu okay je but ada gaji tak? Kalau takde gaji malas ah, takleh beli album EXO nanti."

"Exo jer dia ni fikir. Entah camne bilik dia, penuh ngan poster EXO. Satu bilik penuh EXO."

"Bingo!"

Jaehyun menolak kepala Soowon dengan lembut. Kang kasar, aku lak kena tanggung. Daddy dahlah garang macam singa, mommy lagilah garang kalah singa.

"Join company aku nak? Esteem entertaiment. Lagipun model-model kat sana baik-baik, ada kedai baju lagi. Boleh shopping bila free. Amacam nak tak join?"

"Tengoklah nanti. Dah tepi banyak benda skip dah ni. Dah jangan kacau!"

Jaehyun mengeluh selepas ditolak oleh Soowon. Inilah betapa susahnya nak berinteraksi dengan minah kpop. Nak cakap sikit pun susah. Sibuk dengan kpop.

"So esok ikut aku jumpa director. Esok takyah datang sekolah. Nanti aku bagitahu pengetua."

Dengan cepat, Soowon pause concert EXO dan matanya sudah berbling-bling. Bab cuti bukan main lagi suka. Inilah budak sekarang, berjaya nak tapi belajar taknak. Camne nak berjaya?

"Yeker? Betul tak sekolah esok? For real? Tak tipu kan?"

"Yes-ssssss, my darling. Mana bilik tetamu? Today, aku tidur kat sini kang esok ada orang tak bangun. Lewat pulak."

Jaehyun menjerling ke arah Soowom dengan sinis. Dia sudah masak dengan perangai Soowon apabila cuti.

"Kat belakang tangga. Okay, nak tidur. Goodnight, jangan sedar malam-malam. Tempat tu 'keras' sikit. Dah, bye!"

Soowon terus berlari memasuki biliknya di tingkat atas manakala Jaehyun masih berada di ruang tamu. Kena bersihkan ruang tamu dan dapur sebab bersepah.

"Nama je perempuan tapi perangai macam lelaki. Aish, Emily... Emily. Bila la kau nak jadi perempuan sejati?"

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now