Part 3

1.5K 62 5
                                    

- 4 bulan telah berlalu-

Soowon sekarang sudah mempunyai rakan  baik hanya disebabkan kpop yang melanda di kepala nya. Tambah- tambah lagi fan EXO yang hot sekarang. Sampai ada berita keluar, EXO tukar baju depan fan, tunjuk abs lah, waving lah... Hanya fans sahaja tahu feeling bila tengok tu. Kawannya nya ialah, Hanna, fanatic Luhan, Haneul, fanatic Chanyeol, Tosh Huai, asal Hong Kong dan fanatic Yi Fan/ Kris dan Soowon, fanatic Tao. Mereka pickup laju kalau tentang EXO kalau benda lain pickup slow kalah siput.

Member Gedik: Aku dengar ada mamat   hensem masuk kelas kita.
Member G. 2: Harap dia tu single mingle.

Soowon dan kawannya berlakon muntah apabila mendengar group Gediks-Gediks 'menyalak'. Simpulan bahasa bagi diorang yang bising macam dolphin. Tosh nama pendek bagi Tosh Huai, tidak mengendahkan diorang dan stay cool sebab nak simpan title Wifey Kris or Yifan.

"Aaaa~ Wahai anak muridku, tolong senyap sebab kita ada kawan baru."

Mrs. Park masuk ke dalam kelas sambil menyanyi lagu Got7- A. Apa yang best sangat Got7 tu? Aku bangga loyal dengar lagu Exo je kecuali group ladies. Thanks to my Kpop fanatic, aku dapat lawan dengan phobia aku sewaktu aku budak kecik.

"Masuk, Ed. Kenalkan diri."

Bila Mrs. Park suruh member class baru masuk. SEMUA perempuan 'menyalak' kecuali pelajar lelaki dan Soowon. Soowon awal-awal memakai earphone sebagai emergency kit. Seorang lelaki tinggi lampai, berkulit sawo matang, tambah dengan bunga sebagai background masuk ke dalam kelas.

"Wassup' girls and boys! Nama aku Edison Huang, 18, dari Qindao, Shandong, China. Sekolah lama still kat Qingdao but private name takut ada orang stalk."

Aku terkejut apabila member class baru aku masuk. Macam mana dia boleh sampai sini?

--Fast revision--
Edison Huang actually kawan Soowon masa keluarga Soowon dekat China. Diorang kawan rapat daripada sekolah rendah. Edison suka dekat Soowon so dia confess dekat Soowon dan Soowon terkejut tak cakap apa-apa. Dengan cepat, Edison telah mengambil first kiss Soowon. Disebabkan Soowon ada CCTV yang diperintahkan oleh bapanya, Soowon diberhentikan sekolah dan belajar di rumah oleh guru yang diupah.  Sedih kan cerita diorang?
----------------------------------------------------------

Gediks 1: Awak suka apa?
Gediks 2: Single tak?
Gediks 3: Hobi awak apa?
Lelaki 4: Intro sikit family kau.

Edison wink dekat Soowon but budak perempuan salah faham. So diorang semua 'menyalak' lagi sekali. Stress!

"Aku suka main basketball, exercise and singing. Well aku pandai wushu, Cantonese & Mandarin. Of course single but not available disebabkan seseorang."

Soowon tersentak apabila mendengar ayat Edison. Ayat Edison seperti ditujukan kepada Soowon agar dia akan menerima Edison lagi sekali.

"My father buka kelas training martial arts and wushu and sekarang kat seluruh negara ada. My mommy, ada beauty company called Towney. Produk semua uniseks so lelaki perempuan boleh pakai."

Lagi sekali, pelajar perempuan 'menyalak' bila Edison habis mengenalkan dirinya. Edison menetapkan matanya terhadap Soowon.

"Mrs. Park, boleh tak saya duduk sebelah cik akak yang termenung belakang tu? Plwease~~~"

Soowon memandang Mrs. Park agar menolak but of course no. Mrs. Park cair dengan kecomelan Edison dan Edison berjaya duduk disebelah Soowon. Tahniah, Edison. I jealous dengan you.

"Hai kita jumpa lagi lepas 8 tahun dah lalu. Rindu awak~"

"Please no awak- saya. Geli tau, and lagi satu jangan pakai aegyo. Kang ada bagi hapkido."

Soowon memberi amaran terhadap Edison untuk menahan malunya. Sebenarnya, Soowon mempunyai perasaan terhadap Edison tetapi disimpan kerana tidak tahu bagaimana nak confess.

"Alah, siapa yang ajar hapkido tu? Aku jugak ajar kan? Rindu tau tak, my crush."

Dunia Soowon seperti terhenti apabila mendengar Edison. Rupanya Edison masih menaruh hatinya terhadap Soowon walaupun apa yang berlaku 5 tahun yang lalu.

"So Emily, rindu tak fan kau ni?"

Edison sekali lagi meletupkan dunia Soowon apabila dia menggunakan nickname Soowon yang hanya keluarganya tahui.  Okay stop, this romantic scene. Geli orang yang tulis nih.

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now