Special Part

863 36 0
                                    

-Soowon POV-

Hanya lagu sahaja memenuhi suasana sepi. Tadi bukan main lagi bising. Tambah-tambah lagi, budak sebelah aku ni. Sejak bila, dia ambil lesen kereta tak tahu lah.

"Woi, kau pakai makeup ke? Lain macam je muka kau."

"Takdelah aku pakai sunblock. Cantik kan muka aku?"

Tiba-tiba kereta ni hilang kawalan. Dia ni nak mati awal ke? Aku taknak, aku nak hidup lama.

"Nasib baik tak accident. Perasantan lah kau ni. Aku nak cakap yang muka tu actually buruk."

"Siot lah kau ni. Kau nak cakap tu tak payah lah sampai nak accident bagai. Kalau accident betul-betul?"

Padan muka kau kena marah ngan aku. Aku berbakat jadi lecturer. Carik pasal ngan orang baru bangun 30 minit lali, inilah padahnya.

"Yelah cik puan. Swarry. By the way, kau dah makan ke belum?"

"Kau rasa aku dah makan ke belum? Kau sediakan makanan pun tak, apatah lagi aku nak makan. Memang tak ah."

Lagi sekali, kereta ni tiba-tiba emergency brake. Spesies sama ngan driver aku. Tak bagitahu, main brake je. Dengan muka selamba dia, keluar dari kereta tak cakap pape pun. Aku menurun kan tingkap.

"Woi babun! Nak buat apa kat kedai 7E ni?"

"Kau rasa apa aku nak buat? Bakar? Langgar?"

"Banyaklah kau punya bakar. Cepat sikit, dahlah sejuk. Kau off pulak heater kereta ni."

Dia terus masuk ke dalam kedai dan aku pulak buat bodoh. Dahlah sejuk, takde mood aku nak berdisco dalam kereta ni. Hilang semua mood. Camnelah family aku boleh setuju tunangkan aku ngan dia ni? Tidak lama kemudian, dia kembali dengan sebungkus beg plastik.

"Nah ramyun. Aku letak makanan sihat-sihat dalam tu. Kalau nak air, ada kat belakang. Pandai-pandai kau lah pilih."

"Kau taknak ke? Takyah berlakon gentleman sangat. Tak ingin aku."

"Takde makna aku nak gentleman depan kau. Aku lebih rela dengan kucing. Aku dah makan dekat rumah masa kau tengah tidur mati."

Aku tersengih sambil memakan ramyun. Shin Ramyun. Lama tak makan. Mommy dah larang makan ramyun but daddy selalu backup. As always, mommy words kena ikut. Aku mengelap mulutku dengan tissue yang aku sediakan dalam pocket seluarku.

"Cepatnya kau makan! Tak sampai 10 minit dah habis. Kau ni vacuum ke apa hah?"

"Aku ni vacuum. Kalau boleh kau sekali aku vacuum. Geram je aku ngan kau."

"Relax, jangan marah nanti cepat tua. Akak-akak dekat klinik kat Gangnam tu semua awet muda sebab tak marah."

"Tu muka plastik memang lah. Kau cuba regangkan plastik, renyuk tak? Takkan?"

"Ada je jawapan kau. Fine, aku kalah. Bab-bab berdebat kau je menang."

Kuasa social!!! Walaupun aku jarang belajar atleast aku pandai berdebat. Kan best kalau boleh singgah dekat SM, boleh audition ngan jumpa EXO. Mana tahu terjumpa bakal suami aku. Umur aku ngan diorang beza 1-4 tahun je. Okay, dah senyap balik kereta ni. Tenang je. Takde kecoh lagi...
________________________________________

"Oi, bangun. Dah sampai. Tak cukup lagi ke tidur bangun kol 12?"

Aku menguap dan tangan ku terpukul kepala Jaehyun.

"Ni sengaja ke tak sengaja? Macam tak boleh percaya je muka kau ni. Muka kau ni banyak menipu."

Aku terus keluar dari kereta dan stretching buat kali terakhir. Macam best je tempat ni.

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now