Part 8

846 40 6
                                    

-Orang ketiga POV-

Finally, dapat jugak jejak dekat Korea. Dari Rome terus ke Korea, nonstop lak tu. And dapat jugak jumpa my first love. Daddy sanggup share lagi alamat apartment anak kesayangan dia. Intro jap, my name is Ahn Jaehyun, 19, kerja jadi model. Cousin kepada Kim Soowon and actually kami dah bertunang. Ni dah terjadi masa aku kecik. Terpisah ngan Soowon pada umur aku 15. Sekarang plan nak jumpa dia lagi, peluk kuat sampai dia sesak nafas. Lepas tu paksa dia jadi model Vogue kalau tak semua majalah EXO aku ambik. Semua info tentang dia Daddy inform.

"Can you drive faster please?"

Aku dah terbiasa speaking kerana aku selalu menziarahi negara orang. Aku pandai dalam semua bahasa but lemah dalam bahasa sendiri. Bagus kan? Yang peliknya, camne Soowon boleh power dalam semua bahasa dia belajar? Pastu dia jarang pakai lak tu. Pelik bin ajaib kan?

Sampai juga ke destinasi yang diimpikan. My mommy dah tunggu depan pintu dengan muka yang gembira. Yelah, takkan nak sambut dengan muka masam je.

"Mommy!! I'm back!! Rindu tau tak~~"

"Ni rindu mommy ke rindu Emily?"

"Dua-dua but Emily lebih sikit."

Aku tersengih sambil ketawa jahat. Mommy memukul kepala ku memakai tapak tangan yang kasar dan lembut. Faham-fahamkan. Aku membuat muka kiut sambil wink kat mommy ku.

"Ish budak ni. Emily takde, dia kat apartment dia. Info tambahan, dia sorang-sorang. Maybe dia tengah syok layan budak nama Exo."

Aku dan mommy berjalan sambik berpeluk-peluk. Orang lain maybe fikir lain but ni namanya melepaskan rindu. Ibu bapa ku sekarang tinggal di Las Vegas. Diorang selalu pindah sebab bussiness.

"Mommy, daddy bila balik? Nak bagitahu something lah."

"Apa benda dia yang something tu? Daddy dalam pukul 5 baru balik."

Aku melihat ke arah jam dan sekarang baru pukul 3. 2 jam lagi...

"Adalah... Nak rehatlah... Nanti kalau daddy dah balik, bagitahu. Nak duduk dalam bilik, tidur."

"Yelah, maid nanti tunjukkan bilik. Jangan tidur lena sangat nanti susah bangun."

Aku mengikut jejak langkah maid yang menunjukkan bilik aku buat sementara waktu. Bagasi aku telah sedia diletak di tepi katil bersaiz king. Saiz yang paling normal bagi orang yang berada. Aku mengambil laptop dan terus log in Facebook. Update dengan news terkini. Dispatch sekarang ni makin bahaya, orang jalan ngan kawan jantina lain sah ada berita scandal lah dating lah. Dah banyak reporters tanya nanti. Syarikat pulak jadi mangsa. Sebab tu aku tak suka rapat sangat ngan perempuan, banyak cerita pulak nanti. Tapi kalau dengan Soowon, boleh je.

"Hahahahahahahaahahaahaha!!!!!"

"Jaehyun, apa buat tu sampai ketawa kuat sangat? Kat dapur pun dengar?"

Malunya~ Suara mommy pun tak beberapa dengar. Kalau mommy dengar suara aku clear, kuatnya suara. Kena senyap ni. Aku tersyok layan laptop sampai tak sedar aku ni dah lena diulit mimpi.

¤5 Petang¤

Suara wanita sayup-sayup didengari. Aku cuba untuk mengenal pasti tetapi suara itu macam something pelik je. Kenapa suara wanita itu ada echo? Bilik ni kan ada barang serap suara. Aku membuka mata dengan perlahan dan satu imej terpapar di hadapan mata aku. Seorang wanita sedang bertenggek bersama giginya yang panjng yang boleh koyakkan daging senang-senang je, berambut hitam panjang dan mata berwarna merah.

"OH MY GOD!!! GET LOST YOU GHOST!"

Aku mencampak semua barang yang boleh ku capai. Tiba-tiba ada suara yang berketawa. Berapa banyak hantu teman aku tidur nih? Sekor depan aku yang sekor lagi tu kat mana? Kat belakang aku ke?

"Tak sangka Jaehyun ni penakut. Dulu bukan main cakap tak takut hantu."

Hantu yang di depan aku ketawa bersama sekor yang di belakang. Gossip lah tu. Ish, hantu pun pandai gossip. Entah berapa tahun stalk aku. Hantu di depan aku tiba-tiba menyelak rambut nya dan actually hantu tu ialah mommy. So yang belakang ni daddy lah.

"Tulah dia tidur lena sangat. Orang kejut dia tak bangun. Pakai suara hantu setengah sedar. Jadi hantu baru sedar."

"Soowon lagi teruk. Kena pakai alat keselamatan dekat muka. Kang kita lak terbang kena tendang dengan kaki dia."

Aku mencebik mendengar mommy and daddy bergossip di hadapan aku. Dahlah masih pakai makeup hantu. Seram sejuk je tengok. Kalau yang real muncul, lagi bertambah seram tu.

"So apa yang penting sangat nak bagitahu? Mommy awak ni asyik paksa suruh ikut dia je. Nak minum pun susah."

"Ish awak ni. Saya taknak benda penting tu ditangguhkan. Masa tu kan emas. Siapa yang bagitahu masa kita first date?"

Aku membuat poker face mendengar kisah silam mereka. Weyh, ni nak dengar aku cakap ke nak cerita kisah cinta mommy daddy dulu? Aku sengaja menguap untuk menarik perhatian mereka.

"Actually nak bagitahu yang Vogue nak ajak Emily jadi model diorang. Boleh ke Soowon jadi model?"

"Boleh je janji tak salah guna kerja tu. Kalau salah guna, daddy hantar korang dua dekat Cambodia, sara hidup kat sana."

Aku tersenyum lebar bila mendengar kata-kata daddy. Mommy pulak mengangguk- angguk bersetuju dengan cadangan daddy. Aku memeluk daddy dan terus memakai sweater.

"Nak pergi mana ni pakai baju sejuk ni? Taknak makan ke?"

Mommy bertanya kepada ku ketika melihat aku memakai baju sejuk.

"Nak pergi apartment Soowon. Makan kat sana jelah, boleh suruh dia sain contract jugak. Ok nak pergi ni and pinjam kereta boleh tak daddy?"

"Bawak kereta elok-elok. Suruh Soowon jaga badan, dia tu suka makan ramyun."

Aku menerima kunci kereta dari daddy ku dan sempat memberi cheek kiss kepada mereka berdua. Sweet couple kan diorang? Aku menuju ke garaj kereta and WOW! Ni baru syurga kereta. Aku cuba menekan alarm kereta dan kereta berwarna putih berlogo kerbau berbunyi. Cuba teka kereta apa tu. Aku terus start enjin dan pergi ke apartment Soowon. Masa itu emas.

《Boring kan? Takde idea

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now