Part 24

436 23 0
                                    


Setahun sudah lalu walaupun merasai sekejap. Soowon kini sudah berhenti daripada dunia penyanyi dan menjadi model dan pelakon antarabangsa. Ibu Soowon sudah memindahkan studio nya ke Korea. Manakala, bapa Soowon pula bekerja dari rumah dan diganti oleh Jaehyun. Jaehyun masih bekerja sebagai model tetapi kerja part time dia adalah CEO dan pelakon.

"Jihye, hari ini saya ada meeting tak?" Soal Jaehyun sambil membetulkan cermin mata palsu nya.

"Buat hari ni takde. Kenapa?" Jihye terus mengeluarkan pen dari kocek seluar.

"Takde nak jumpa bos kita yang asal." Jaehyun ketawa seperti orang gila apabila dia keluar dan menyebabkan Jihye memandang bos nya serong.

"Jaehyun-ah!" Ibu Soowon memanggil Jaehyun dari jauh.

"Mommy, buat apa dekat sini?" Hairan Jaehyun sambil mencari kelibat bapa Soowon.

"Mommy plan nak pergi Jepun sebab Emily ada dekat sana. Appa pun setuju." Muka ibu Soowon seperti merayu kepada Jaehyun.

"Jaehyun okay je. Masalah budak tu free ke tak? Kan dia hot sekarang, Soowon Kim." Sempat lagi Jaehyun berloyar buruk.

"Lain kali jangan fokus sangat dalam bisnes. Fokus dalam pekerjaan asal model dan pelakon. Baru fair and square." Ibu Soowon membalas loyar buruk Jaehyun.

Jaehyun hanya ketawa tidak ikhlas. Lawan ngan omma Soowon memang payah nak menang. Kalau menang pun, nasib baik je.

-Osaka, Jepun-

Soowon sibuk berlari daripada set pertama ke set kedua. Soowon menjadi watak utama dalam drama baru nya.

"Unni, bagi script jap." Pinta Soowon kepada manager nya.

Jarang artis mempunyai manager wanita tetapi Soowon memaksa director Esteem untuk memberi manager wanita. Manager dia pula terpaksa melancong ke New York disebabkan Soowon tidak mahu pulang ke Korea.

"Unnie kena pergi sebab nak ambik surat dekat hotel. So okay tak sorang-sorang?" Soal manager Soowon sambil mengambik beg nya.

"Surat apa? Kalau on the way datang sini, belikan air yogurt sekali." Hairan Soowon.

"Surat daripada ministry of culture. Dia cakap ada concert akan datang so dia nak ajak semua pelakon dan penyanyi datang. Bye." Soowon hanya mengangguk dan sambung menghafal script.

Di dalam kepala Soowon, tiada lagi dunia Kpop. Khabarnya, EXO sudah menceburi bidang berlakon dan fokus di dalam China. Tao pula, masih tiada berita dan beberapa reporter menyatakan Tao berada di California menyambung pelajaran.

"Nee-chan, korega nanni desuka?" Seorang pelakon Jepun kanak-kanak perempuan datang mendekati Soowon, menyoal apa yang ada pergelangan tangan Soowon.

"Sore? Tattoo. Kore kawaii desuka?" Lancar Soowon menjawab persoalan kanak kanak tersebut, menanya tattoo dia adalah cantik atau tidak.

"Haii!!! Nee-chan, ano... uchi he kaerimasu. Ganbatte kudasai!" Kanak-kanak perempuan itu menyokong Soowon sebelum dibawa balik rumah bersama manager nya.

Setelag pelakon kanak-kanak itu pulang, Soowon melihat tattoo nya di pergelangan tangan. Tattoo yang mempunyai pelbagai makna. Tattoo yang memberi sokongan kepada Soowon. Tattoo yang mempunyai kenangan. Bukan sahaja di pergelangan tangan, malah di belakang bahu Soowon juga ada iaitu tattoo bertulis ' and learn to love yourself ' .

"Soowon Kim, please get ready for scene 9." Jerita pembantu director membuat lamunan Soowon hilang.

-Beberapa jam kemudian-

"We will wrap up for now." Ujar director dengan bangga dan semua pelakon menepuk tangan.

"You have worked hard!" Ujar semua pelakon dan beredar balik.

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now