Part 15

584 25 0
                                    

-9:00 pagi-

♡Soowon POV♡

Sekarang perhimpunan pagi sebab pengetua nak bagitahu satu benda. Jaehyun pulak dekat sebelah aku sebab geng-geng aku duduk kat belakang. Gediks-gediks dalam kelas aku semua nak ambil perhatian Jaehyun. Diorang kan pantang tengok lelaki yang perasan hensem ni. Edison duduk dekat depan aku dengan partner sains dia.

"Malu aku der... Pahal kau tak bagitahu yang dia tu ada kat belakang?"

Aku menghantar meses ke Jaehyun menggunakan telefon. Semua cikgu duduk dekat belakang. Sekarang tengah tunggu pengetua datang. Banyak orang main telefon, cikgu pun malas nak layan.

"Aku mana perasan! Kau tahu kan kelas kau tu gelap kat belakang? Dia tu dahlah hijau, aku mana nampak. Yang terang pun kat depan, tempat kita diri."

"Dia tu manusia bukan goblin. Memang lah kaler kulit dia warna tan, takkan kau tak perasan cahaya telefon dia? Kau kan tak buta warna, mesti nampak punya."

"Dah telefon dia off, mana nak datang cahaya tu? Lain la kalau dia tu binatang, boleh la mata dia menyala. Dia ni manusia bukan haiwan maa."

Aku memukul kaki Jaehyun dengan tanganku. Bonus ngan skill boxing. Jaehyun meraung kesakitan menggunakan tangan nya. Dia menggenggam tangan nya sekuat hati.

"Tu la kau, carik pasal ngan aku. Kang ada badan kau penuh ngan lebam nanti. Daripada cantik takde kesan calar pe sume badan, tiba-tiba ada kesan lebam. Takde lagi syarikat suruh kau jadi model diorang. Jadi fakir miskin."

Aku bisik dekat dia dengan senyuman sinis. Bab-bab debat aku terer, tema kpop aku 100% boleh menang. Walaupun aku tak pernah wakil sekolah dulu, aku pandai dalam banyak benda sebab ayah aku banyak suruh orang ajar masa aku kecik.

"Muka je baik, dalam macam rumah setan je. Lidah tu kalau boleh ular tedung duduk situ. Tangan tu pulak macam gorilla dengan anaconda, suka seksa orang. Kaki tu pulak sama macam ular tedung ataupun semua jenis ular. Kalau kau bertembung ngan ular, ular tu lama dah cabut lari."

"Kau ni bezakan aku ngan ular lak. Taulah aku nu fobia ular. Kau tu lak macam serigala. Nak ngap semua benda pastu perasan lak tu. Macam mana lah sunbae-sunbae suka dekat kau? Sah kau ada letak benda ni."

Tiba-tiba ada orang memegang bahu aku. Aku menoleh dan seorang perempuan senyum dekat ku. Spoiler! Ni bukan hantu! Dia meletakkan jari nya ke bibir, menyuruhku untuk senyap.

"Sunbaenim, cikgu suruh sunbae dan sunbae tu senyap sebab bising sangat."

Alololo, baik nya dia ni ikut arahan cikgu. Muka dahlah baik, baju pun baju sekolah yang betul. Jeles nye.

"Siapa cikgu tu?"

"Mrs. Hyun yang pegang rotan tu."

Aku menoleh belakang dan cikgu tu senyum sinis dekat aku. Hot kan aku? Mrs. Hyun, banyak orang nak sabotage dia sebab ego dia. Yang peliknya, dia ni tak pernah 'jatuh', makin ganas ada lah.

"Takyah layan sangat cikgu tu. Dia tu nak naik pangkat je. Lagi satu, sunbae nak ajar camne nak survive dalam sekolah ni."

Aku ni dah kenapa tiba-tiba baik hati nak ajar orang? Dulu, bukan main kedekut nak share ilmu menendang. Ni baik pulak.

"Apa dia sunbae? Saya asyik kena buli sebab saya pakai cermin mata je. Rasa nak berhenti sekolah pun ada."

"Sah The Gediks Girls yang buli kan? Okay first of all, jangan ikut peraturan sekolah dari segi pakaian. Sekolah ni bukannya ketat sangat pun dia punya peraturan."

Ohohoho, kesetanan aku dah keluar. Jaehyun asyik pandang je aku ngan muka boring.

"Pakai contact lens sebab diorang fikir orang yang pakai cermin mata budak nerd. Kalau kau jenis yang suka skinny, kecikkan baju sekolah kau tu ataupun pendekkan skirt kau tu 5cm dari lutut."

Pandai-pandai nak fikir yang baik atau buruk. Aku tak nak dia jadi jahat. Aku mengajar dia jadi fashionista kat sekolah.

"Sunbaenim, kalau ni nak buat apa?"

Dia menunjukkan reben dan coat. Aku hanya senyum.

"Reben ni buang dan beli tie. Coat ni pakai macam biasa takyah button kan dia."

Bila aku habis cakap, semua orang tepuk tangan. Pengetua dah datang! Jaehyun yang tak sepatutnya kat sini pun join berdiri tegak.

"Thanks sunbae. Saya akan guna tips sunbae sampai hujung hidup saya."

Junior aku wink dekat aku dan ketua pengawas terus pukul dia. Tu dia nak sangat berlagak kiut. Aku dah lah geli tengok benda kiut.

" Pelajar-pelajar sekalian, hari ni saya ada dua berita baik. Sila pinjamkan telinga awak untuk dengar saya cakap."

Aku hanya mengangguk manakala kaki ku menendang kaki Jaehyun. Budak ni, ada aku pakai judo kat dia nanti. AISH!!!

"Hari ni, seorang pelajar kita dari kelas highschool 2-1 telah menjadi model. Hari ni, syarikat dia telah meminta sekolah untuk menjadi background shooting diorang. Dipersilakan Kim Soowon dan Ahn Jaehyun naik ke atas pentas."

Aku memandang Jaehyun dan Jaehyun memandang aku. Ni surprise event! Semua budak kelas aku tengok aku. Hot nya aku~ Aku dan Jaehyun cepat-cepat naik atas pentas. Kat bawah tu, macam kena attack ngan laser je.

"Cakap la apa-apa kat diorang."

Pengetua aku cakap sambil mempersilakan Jaehyun berdiri di belakang aku. Hahah, aku boss.

"Hai korang, pakai informal okay. Cikgu jangan marah.. So mesti korang tak kenal aku kan? Aku baru masuk sekolah dah lebih 4 bulan. Seperti yang mana pengetua cakap, aku dari kelas 2-1 daripada highschool kita. Geng-gen aku kat belakang, rindu korang! Okay back to the point, karier aku tentang model... Semua disebabkan mamat ni."

Semua orang ketawa bila tengok reaksi Jaehyun. Kalau nak jadi raja reaksi agak-agak ah. Chanyeol je dalam hati aku kalau king of reaction.

"Actually tak minta pun nak jadi model, sejak mamat ni datang... Terus berubah hidup aku. Well mesti korang tahu kan ayah aku, dia izinkan aku so aku on je lah."

"Weyh dah lah tu. Aku pun nak jugak. Mentang-mentang kau belajar kat sini, kau boleh cakap sampai habis waktu. Ini tidak adil!"

Semua orang ketawa bila dengar Jaehyun membebel. Dah macam mak marah anak nakal je. Apa dah jadi? Sampai tua dia akan jadi camni.

"Fine! Nah! Makan pun takpe!"

"Yehet! Hi korang! Nama Ahn Jaehyun, boleh panggil Jae or Jaehyun. Aku dan minah ni rapat dari kecik so dah familiar dengan sifat brutal dia ni. Aku pun model gak and korang boleh tengok dekat fashion Seoul Week S/S nanti. Hari ni kitorang ada photoshooting so harap korang bagi kerjasama. So that's all. Thank you."

Jaehyun menghabiskan ucapan nya dengan kenyitan mata. Bila kami turun dari pentas, aku terus cengkam leher dia dan buat jujitsu. Macam mana lah kau boleh dapat sifat perasan hensem ni?

"Kalau kau buat camtu lagi, kepala kau aku aim."

Aku mengugutnya dan kami pergi ke padang sekolah. Diorang dah tunggu. Wait macam pelik je orang dia, bukan ke Vogue sepatutnya dalam bangunan?

"Welcome Emily! Ni adalah practice untuk new models. Gamba-gambar nanti akan dimasukkan ke dalam majalah ESteem nanti. So let's go!"

Jaehyun menarik aku pergi ke staff untuk berkenalan. Tak sangka pulak banyak orang apply jadi model. Ingatkan kerja ni susah nak apply. So what the fish is happen?

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now