Part 21 (Special dalam Hollywood)

589 20 0
                                    

|Kalau ada kesalahan, tolong abaikan sebab mata ngantuk masa buat cerita ni.|

Kelas 2-1 sudah berkeliaran seperti anak kambing. Jiyoon yang sudah menempah bilik di Hilton Diplomat Resort and Spa, mendail nombor kaunter untuk memanggil driver. Mingyeol hanya memerhati anak buah nya sementara menemani Jiyoon.

"Tao, Soowon! Join kitorang selfie!" Panggil Junhyun.

"Aik, sejak bila korang jadi bestfriend ni?" Soal Taeyeon dengan gedik.

"Sejak korang hidup kan?" Gurau Jongsuk dan semua ketawa.

"Jahat korang!" Taeyeon menghentakkan kaki nya dan berlari pergi ke kumpulan nya.

"Good job, Jongsuk. Aku memang benci dengan pompuan tu. Perasan cantik." Bisik Junhyung, Soowon dan Jonghyun secara serentak. Tao hanya mengangguk setuju.

"Yang pelik nya, kenapa korang benci sangat dengan dia? Aku tengok okay je." Hairan Jongsuk walaupun dia pun tidak suka akan Taeyeon.

"Aku kan jenis spy kan so aku check semua identiti orang yang aku benci. Aku check lah Taeyeon. Bahan kimia banyak kat muka dia. Serius bro." Bisik Jonghyun sambil menjerling Taeyeon.

"Macam tak caye je. Aku tengok natural je." Bertambah hairan Jongsuk apabila mendengar Jonghyun.

"Nah, gambar dia dengan adik dia. Lain gila." Jonghyun mengeluarkan Samsung Note 4 dia dan menunjukkan gambar yang disebutnya.

"Dae~~bak! Lain gila! Biar betul?" Junhyung, Jongsuk, Soowon dan Tao berkumpul di sekeliling Jonghyun untuk melihat gambar tersebut sampai tak sedar orang lain dah berkumpul.

"Oi kembar J dengan fashionista couple!" Jiyoon memanggil mereka berlima dan mengarah untuk berkumpul.

"Okay, hari ni pun sama macam hari Isnin hari tu. So, please pecah ikut kumpulan. Sekarang!" Arah Jiyoon dengan tegas dan semua akur kerana takut Jiyoon jadi singa.

Mingyeol dari tadi asyik tertinjau dekat luar, tiba-tiba angguk dekat Jiyoon. Lalu, Jiyoon mengarah semua kumpulan mengikut nya keluar. Terdapat 6 buah kereta Bentley berwarna hitam tersusun di hadapan mereka.

"Okay. Group 1 kereta depan sekali and sambung. Group 6 kereta last. Dah cepat masuk!" Semua orang berlari memasuki ke dalam kereta.

Apabila Soowon, kembar J dan Tao menutup pintu kereta. Mereka berlakon sesak nafas.

"Kenapa ngan ketua kelas kita tu? Marah tiba-tiba. Mingyeol pulak no comment. Kau tahu ke sebab dia?" Soal Junhyung kepada Soowon.

"Kau tanya aku pahal? Tanya lah Jiyoon sendiri." Soowon menggaru kepala nya.

"Kau kan perempuan. Mesti ada 'effect' dalam seminggu sebulan." Kata Jonghyun selamba badak.

"Kau ni macam tahu-tahu je. Effect pun kau tak tahu maksud. Ada hati nak cakap." Marah Soowon lalu menendang kaki Jonghyun.

"Betul lah apa dia cakap. Korang perempuan kan ada seminggu tu bulan merah. Mesti ada symptom masa tu." Jongsuk menyokong Jonghyun.

"Kau ni pun sama je. Spesies lelaki yang tak tahu apa-apa." Lagi sekali Soowon menendang kaki Jongsuk tetapi Tao pulak terasa.

"Aku pun sama ke?" Mata sudah seperti bayi yang merayu kerana makanan diambil.

"Kau lain Ed. Diorang ni spesies sesat. Spesies yang sepatutnya pupus tapi tak pupus." Pujuk Soowon kepada Tao.

"Really? Ingat kan apa tadi..." Tao memuncungkan mulut nya.

"Oh my god. Betul ke apa yang aku dengar ni? My eyes, are they showing truth?" Junghyung menggosok mata nya.

Thank You, Awak !Where stories live. Discover now