Aki egy kicsit is ismer, vagy esetleg ránézett már a blogomra és/vagy az írós Facebook oldalamra, az tudhatja, mennyire szeretem a Gameboys sorozatot. A Fülöp-szigetek egyik legsikeresebb BL sorozata, amit vetítettek tv-ben, kapott filmet és egy második évadot is.
Ha még nem láttátok, nézzétek meg, aztán meséljétek el, tetszett-e. Fent van Netflixen és a Youtube-on is.Az első évad után készült hozzá egy film, amit nagyon vártam és végre lehetőségem is volt megnézni. A fanok annyira dicsérték, hogy magasra mertem tenni a lécet, teljesen elfelejtve, hogy a legtöbb romantikus történet folytatása nem működik, ha a szereplők már összejöttek.
Kicsit idegörlő volt azt látni, hogy a sorozatban félénkebb karakter most is folyamatosan ellöki a másikat, hogy kibújna a dolgok alól, és ez gyakorlatilag elvett a dolgok szépségéből. Mert oké, lehet valaki félénk, enyhén elutasító, de ha ez azután is fennáll, hogy a szerelmesek összejöttek, én megkérdőjelezem azt a világmegváltó szerelmet.
Mintha csak nem tudták volna, hogy miről szóljon, és gondolták, akkor ez a szexeljünk-e huzavona jó lesz ide. Van persze egyéb történés is benne. Pl homofób nagynéni, katolikus identitástudat, de valahogy semminek sem volt tétje.
De mégis miért írok akkor egy max egyszer nézhető filmről egy bejegyzést? Mert volt valami, ami megmentette. A szexjelenet.
Valljuk be, vannak filmek és sorozatok, amit a szexért néz az ember, a Gameboys nem ilyen. Ezért nem is arra kell gondolni, hogy micsoda hot scene volt ez. Mert amúgy az volt, de nem ez a lényeg. Hanem, hogy a BL filmtörténelemben valószínüleg először készült olyan alkotás, ahol kiléptek a top-bottom felállásból és szépen, óvszerestül mindenestül bemutatott versatile szexjelenetet láthattunk. Csodálatosan újító volt ez is, mint maga idejében a sorozat azzal, hogy nem a megszokott és káros BL toposzokat nyomta az arcunkba, mint pl amit ki nem állhatok, a "nem vagyok meleg, csak téged szeretlek", hanem egészséges üzenetet közvetített élőnek ható szereplőkkel és problémákkal.
A filmnek sajnos ez nem sikerült, a túl sok felesleges dráma, sőt még a szex miértje sem igazán tetszett, de azért mégis megéri egyszer megnézni, mert öröm látni, hogy az alkotók is mernek kilépni a fanok komfortzónájából.
Illetve az is lehet, hogy csak én vagyok tájékozatlan. Tudtok olyan sorozatot vagy filmet, ahol nem a szokásos top-bottom dolgot nyomatják az ember arcába?