27. We Best Love No. 1.

307 39 32
                                    

Most, hogy Oszkót szabadságra küldtem, feltöltődésként olvasok és sorozatot is nézek. A könyvélményeimről lehet olvasni a wordpresses blogomon, oda pakolom fel az értékeléseimet, bár nem vonz nagy tömegeket, mert frissen kikerülő angol nyelvű LMBTQ+ YA-kat olvasok, amiknek a molyon is én vagyok az első csillagozója meg értékelője is.

A másik, hogy szoktam sorozatokról meg filmekről is írni, de sokkal ritkában, és most eszembe jutott, hogy ide pár szóban elférne az aktuálisan nézett történet. Mert elgondolkodtatott.

Most a We Best Love első évadát néztem meg. Nagyon vegyes érzéseim vannak. Alapból nagyon vigyázok minden BL sorozattal, mert ömlik belőle a toxikus dolgok romanticizálása. És olyan fantasztikusan imádott sorozatok is, mint a tharntype vagy az addicted is tele vannak vele és én ezeket sitty-sutty fel is adom bármelyik résznél, ha besokallok. Ha már sikerül egy sorozatot végignéznem, az jó hír.

Na de akkor mi van a We Best Love-val? Hát ebben is volt toxikus jelenet. Pl amikor az egyik srác megzsarolja a másikat - ezt kicsit feloldják, de bocsánatot nem kér. De van egy sokkal gázasabb rész. SPOILER Amikor megszereli a betegszoba kilincsét, és ő maga húzza ki az áramot, elintézve, hogy beragadjanak, majd az őket keresőknek még üzit is ír, hogy hazamentek. És ezt gond nélkül megússza, jön az édes egymásratalálás és sosem derül ki.

Mit üzennek ezzel a nézőknek? Azt, hogy ez oké. Ha egy ilyen cselekedetet elengedünk, akkor legitimizáljuk, felmentjük a karaktert és pozitiv köntösbe bújtatjuk, pedig ez egyáltalán nem oké. Erre íróként én mindig nagyon figyelek, nehogy valami káros üzenetet juttassak el az olvasókhoz. De úgy látom, ez elég ritka, amitől rendesen be szoktam szomorodni.

Miért néztem végig mégis? Mert a srácok kémiája halálos, mert színészileg rendben van és mert volt benne egy nagyon fantasztikus jelenet, amiért megérte.

De azért ha BL sorozatra vártok, nézzetek inkább Gaya sa pelikulát, Gameboyst, HIS-t (ez a sorozat, nem a film), Boys Lockdownt vagy Charry Magicet. Ezek szerintem nem toxikusak és nagyon szerethetőek is :)

De ha tudtok még ajánlani, annak nagyon örülnék. Csak tényleg, semmi ne legyen benne, ami kiakaszt, mert nálam már az sem megy, hogy míg a másik alszik, addig simogatom és csókolgatom. Nem hogy követem, meg zsarolom, meg megerőszakolom, és a többi. Lehet benne ilyen is, de akkor láttassa azt a sorozat, hogy ez nincsen rendben!

Már megint egy LMBTQ című wattpados könyvDove le storie prendono vita. Scoprilo ora