𝐁𝐀𝐁 13

36.2K 1.6K 104
                                    

       ADARA memandang sepi pada dokumen yang berada atas meja kecil di tepi katil miliknya. Rambut hitamnya yang panjang diikat menjadi sanggul dibuka. Dia segera merebahkan diri di atas katil empuk tersebut.

Mata dipejamkan cuba untuk berehat. Mahu melupakan segala-gala yang berlaku pada hari ini. Namun tanpa dipinta kata-kata Aiden kembali menerjah ke dalam kotak mindanya.

“It's not my fault, when fate want us to be together, woman.”

Adara menekup wajah dengan bantal peluknya. Tangannya tak henti memukul bantal tersebut dengan geram. Kaki bergerak-gerak seolah menendang sesuatu di dalam selimut, dia cuba melepaskan rasa geramnya terhadap Aiden pada ketika itu.

“Aku benci kau, Aiden. Benci! Dasar suka ambil kesempatan dalam kesempitan aku. Sengaja nak buat aku merana dalam diam.”

Rungut Adara membebel seorang diri. Tak puas hati dengan Aiden. Ikutkan hati, lelaki itu bagilah masa sebanyak mana pun, dia memang
takkan setuju.

Tapi ini semuanya hanya kerana Iqbal!

Dia akan setuju....

Atau tak?

Argh, dia masih tak boleh keputusan. Adara menjeling tajam ke arah dokumen yang diserahkan oleh Aiden kepada dirinya. Dia melepaskan keluhan berat.

“Kenapa Iqbal tinggalkan Ara?”

Bisik hati kecil Adara apabila matanya jatuh pada cincin pertunangannya bersama Iqbal. Tipulah kalau dia tak terasa sedih apabila memikirkan perkara itu. Tapi nak buat macam mana.

Tiada apa yang dia boleh ubah sekarang. Nasi dah menjadi bubur. Iqbal dah tinggalkan dia tanpa penjelasan sekali lagi apabila mereka bertemu di rumah Aiden.

Adara memandang kosong pada siling bilik, cuba mengalihkan perhatiannya daripada terus memikirkan tentang Iqbal yang hilang tanpa khabar berita.

Tetapi kali ini, fikirannya berbalik semula kepada Aiden. Adara memasamkan wajah apabila wajah Aiden berlayar di fikiran.

Masih segar lagi di ingatannya bagaimana Aiden menerangkan kepada dia tentang perkahwinan kontrak yang ditawarkan oleh lelaki itu kepada dia.

“Manipulative.”

Ejek Adara di dalam hati apabila teringat Aiden yang cuba buat dia bersetuju dengan apa sahaja yang dirancang oleh lelaki itu sendiri.

Pada masa yang sama, Adara tersedar sesuatu. Kenapa dia perlu jadi isteri kepada Aiden, kalau mereka boleh saja menjadi business partner seperti yang dikatakan oleh Aiden sendiri?

Adara terdiam sejenak. Memikirkan apa-apa kemungkinan di sebalik perjanjian antara dia dan Aiden. Namun tiada satu pun muncul di fikiran. Aiden bagaikan puzzle.

Apa yang difikirkan oleh Aiden langsung tak dapat di agak. Fikiran dan hati lelaki itu sukar dibaca. Atau dengan kata lain,

Complicated.

Adara menggulingkan mata apabila menyedari  dia leka memikirkan tentang Aiden. Tangannya menampar lembut pipinya cuba menyedarkan diri.

Untuk seketika, Adara terfikir bagaimana mahu menjelaskan kepada Nek Kalsum kalau dia benar-benar menerima tawaran Aiden. Apa dia nak cakap?

“Nek, Ara nak kahwin.”

Macam tu? Mahu masuk hospital lagi Nek Kalsum dengar kata-kata hikmat itu keluar dari mulut Adara. Adara mengeleng kepala. Tak mahu keadaan itu terjadi.

Kini, dia terfikir apa pula reaksi Adila kalau dia menceritakan segalanya kepada kawan baiknya itu. Adara meraup muka apabila terbayang wajah Adila yang mengamuk kalau dia rahsiakan perkara ini.

C | HER MAFIA HUSBAND Where stories live. Discover now