23 - Kick It

12 6 9
                                    

Bunyi televisyen membuatkan Jungha terjaga dari tidur. Pemandangan sekeliling menghitam dan hanya ada cahaya televisyen memancarnya. Dia mengagahkan diri bangun dari baringannya lalu melihat jam meja yang setia berada di tepi katil.

Matanya terbeliak besar, baru pukul 3 pagi ! Apa Doyoung tengok sampai sanggup  buka mata luas-luas tengok tv ? Badan Jungha yang lenguh mengangkut anaknya yang tidur lena dalam perutnya menghala ke arah Doyoung yang setia melihat televisyen sehingga tidak sedar akan kehadirannya.

" Tengok orang masak pukul 3 pagi ni buang tabiat agaknya, "

Doyoung terdengar suara Jungha yang menyapanya tadi terus menatap muka isterinya. Perasaan debar Jungha mula terbit di hati, macam manalah dia boleh terima lelaki dihadapannya masuk ke dalam hidupnya.

" Esok rasa nak makan pancake. Sebab tula saya tengok orang memasak ni, "

" Takkanlah nak tengok time pukul 3 ni, esok kan boleh tengok jugak. "

" Tengok pun sebab takleh tidurlah, " Doyoung menggosok matanya.

" Pergilah jelah tidur. Sini kena puk puk dulu baru boleh tidur dia ni, " Tangan Jungha memukul bantal sebelahnya dan membaringkan Doyoung. Mengada betul, nak kena tidurkan dia pula.

Mata Doyoung bersinar melihat perut Jungha yang mengandungkan anaknya yang sudah berusia 5 bulan. Tangannya spontan mengusap perut isterinya dengan lembut lalu mengetuknya dengan perlahan.

" Knock knock, Eun sayang buat apa tu ? Tak nak kick mama lagi ke ? "

Jungha hanya layankan perangai jahat suaminya, " Eun sayang, ayah kamu setia tunggu kamu sepak mama ni. Tengoklah sampai berpanda muka dia, "

" Tengoklah Eun ikut sape. Dia pun nak sepak awak, "
" Eun sayang, nanti dah keluar jom kacau mama ! Nanti ayah belanja aiskrim, "

" Buat ape nak kasi aiskrim kalau dia nak kasih sayang dari kita ni, " Jungha dan Doyoung gelak tanpa bunyi gembira mendengar pickuplines di malam buta.

" Jungha, awak nak iphone baru tak ? "

" Iphone ? Tetiba je nak belanja ni.. "

" I pun cintakan you, " Doyoung mengwink membalas pickupline isteri tercintanya.

" I pun cintakan you, " Doyoung mengwink membalas pickupline isteri tercintanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Lagi satu, kenapa sembilan dalam bahasa english is nine ? "

Doyoung menggaru kepala akan terdengar soalan Jungha, " Dah memang nine, nak tukar ape lagi. "

" Because you're mine, "

Pipi Jungha terus berpanas, cringe dengan diri sendiri membuat pickupline tu.

" Dah tidur sini dengan saya, nak pewuk bolewh ? "

Si isteri terus masuk ke dalam dakapan Doyoung. Sekali-sekala pasangan tu nak bermanja apa salahnya, bukan selalu.

Similarity : Passionate Ego.Where stories live. Discover now