"mullahan on viisas tyttöystävä"

270 6 0
                                    

Mökillä

"Tää mökki on ihan sairaan hieno" sanon, kun ajamme pienen ruskean mökin pihaan.

"Viittikkö heittää avaimen et pääsen kattoo sisälle?" Kysyn ja Joonas heittää avaimen.

Menen avamaan mökin oven ja ihastelemaan tätä hienoa mökkiä, kun Joonas kantaa hänen matkalaukkunsa ja minun yhtä matkalaukkuani.
"Taisit ottaa vähän liikaa tavaraa mukaan, jos ollaan täällä vaan 2 vikkoo" Joonas sanoo ja katsoo viittä matkalaukkuani, jotka hän otti autosta pois.
"Ei koskaan voi tietää mitä tarvii" sanon ja hymähdän vähän nolostuneena.

Joonas hakee matkalaukut sisälle ja minä puran ne.
Koska jo ylihuomenna olisi joulu, minä haen lähikaupasta vielä äkkiä jouluvaloja, joita voisi laittaa ulos puskiin ja sisälle kattoon. Ja tietenkin ostin Joonakselle joululahjoja.

Pian tulenkin jo pihaan, ja huomaan, että Joonas on lähtenyt autollaan johonkin. Mietin vain mihin hän on mennyt, mutta äkkiä tuleekin mieleeni, että joululahjoja hän varmaan lähti ostamaan, onhan jo ylihuomenna joulu.

Menen sisälle ja otan ulkovaatteeni pois. Kannan ostoskassin keittiöön, ja laitan ruuat kaappeihin. Sitten kävelen olohuoneeseen ja levitän kaikki Joonakselle kuuluvat joululahjat pöydälle. Vaikka pöytä olikin iso, se tuli ihan täyteen lahjoja, sillä minä innostuin lahjoista "vähän".

Ostin myös lahjapaperia ja alan paketoimaan lahjoja. Siinähän menikin aika kauan, olihan minulla paljon lahjoja. Vasta kahden tunnin päästä olin paketoinnut kaikki lahjat.

Joonaksella menikin kauan, mutta se ei minua haitannut, että ehdin viedä lahjat puuvarastoon. Ja senhän ehdinkin juuri ja juuri tekemään, kunnes huomaan auton valot puiden takaa. Lähden sisälle ja riisun ulkovaatteeni. Joonas avaa oven ja luultavasti hän näkikin, että juoksin istumaan sohvalle ja otin kirjan käteeni, tosin väärinpäin.
"Mullahan on viisas tyttöystävä" Joonas naurahtaa, ottaa kädestäni kirjan, kääntää sen oikeinpäin ja antaa sen minulle takaisin.
Katson Joonasta nolostuneena, ja nauran itselleni hyväntahtoisesti.

"Missä olit" kysyn muka tietämättömänä.
Joonas ei vastaa mitään ja halaa minua. Haen puita puuvarastosta ja Joonas sytyttää tulen takkaan. Katson ulos, jonne tuskin näkee paljon mitään. "Mä meen lumitöihin, onhan tuolla tie täynnä lunta" sanon ja lähden pukemaan.
"No siitä ei kyllä mitään tuu" Joonas toteaa leikillä ja lähtee pukemaan.

Auraamme koko tien, jonka jälkeen olemmekin jo jossain välissä aloittaneet lumisodan. Leikki loppuu siihen, kun heitän Joonasta lumipallolla naamaan. Joonas ei onneksi ollut vihainen vaan nauroi tilanteelle.
"Tän mä kostan kyllä!" Joonas ottaa lumipallon ja heittää sen naamaani.
Nauran ja jatkamme lumisotaa, kunnes Joonas heittää lumipallon jonkun ohikulkijan niskaan.
"Mitä vittua aikuinen mies?! Oota ku pääsen sinne!" Mies sanoo.
Lähdemme sisälle, ja mies ei päässyt sisälle taloon onneksi.

Life with Joonas [ Joonas x reader ]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora