Umazana w farbie Ida, zdjęła sreberko z włosów i poszła do łazienki, by zmyć z nich resztki drażniącej, białej mazi. Produkty z tej firmy cholernie śmierdziały amoniakiem, który działał na ludzkie nozdrza i oczy tak, jak nasza rodzima cebula, co zresztą skutecznie podziałało i na nią. Nachyliła się nad niską wanną, zmyła szybko pozostałość blond koloryzacji i wycisnęła włosy najmocniej jak tylko potrafiła. Cieszyła się ze zmian, które właśnie sobie zafundowała. Rozprostowała bolesny kręgosłup, po czym wytarła się i stanęła przy lustrze doznając prawdziwego szoku. Tego co zastała na swojej głowie, absolutnie się nie spodziewała. Wśród jasnych blond tonów, które były jej docelowym kolorem, pojawiły się rude odcienie pozostałości po pięknym, orzechowym brązie. Gęste włosy sięgające trochę niżej ramion wyglądały wtedy jak podłóżna, drewniana szachownica. Żaden gracz nie powstydziłby się postawić tam swojego pionka - jakkolwiek to brzmi.
Ida się przeraziła. Nieco spanikowana, grzebała po kieszeniach spodni w poszukiwaniu swojego zaginionego telefonu, by umówić się do fryzjera na poprawę tego tragicznego arcydzieła, które sama sobie zrobiła. Gdyby Gardel ją tak zobaczył, to chyba by umarł ze śmiechu. Cały odcinek włosów od czubka głowy aż do ramion pokryty był centkami, i choć modne było wyglądanie zupełnie 'byle jak', ona nie bardzo widziała siebie w tak odważnym nieładzie. Tyle dobrego w tej okropnej sytuacji, że znajoma fryzjerka przyjęła ją do siebie niemal od razu. Obie modliły się o to, by zdołała naprawić ten nieładny błąd.
W tym samym czasie, w domu Gardela przygotowania trwały w najlepsze. Choć na zegarku dochodziła dopiero dwunasta trzydzieści, jego mama kręciła sie po kuchni z nożem i widelcem w dłoni. Wokół panowała miła atmosfera. Oboje żartowali. Baśka przyodziana w kwiatowy fartuch nadziewała obsmarowanego w przyprawach indyka, a zadowolony Garda pisał do przyjaciela z zapytaniem o to, dlaczego nie odzywa się do niego już od kilku dni. Bączek nie dawał znaku życia, choć był dostępny w mediach społecznościowych. Wtedy Gardel nie myślał o nim zbyt intensywnie. Skupiał się na dokładnym posprzątaniu sypialni, bo był pewny, że tej nocy nie zaśnie w niej sam.
Zmienił starą, zużytą pościel na tę delikatną, puszystą, która leżała w garderobie schowana na specjalną okazję, a piękne złote narzuty ułożył na obu połowach łóżka. Gdyby nie drewniane biurko w rogu dużego pokoju, samo łóżko i rozwieszone w okół złote obrazy przypominałyby iście boską komnatę. By dodać klimatu, w okół rozpylił orzeźwiający zapach egzotycznych cytrusów, który niemal w dwie sekundy wypełnił cały pokój. Kurze wytarł chwilę wcześniej, a wielkie okno i drzwi balkonowe chwilę po tym. Garda starał się, by tego wieczora wszystko było idealnie. Wysprzątał prawie cały dom, a poświęcił na to dużo czasu, i choć tego nienawidził, widział w tym plus, którym była seksowna blondynka. Miał już nawet prezenty na jej przekupienie i zachęcenie do jego osoby. Chodziło oczywiście o jej ulubione ciasto z kawiarni i kilka innych drobiazgów, które nabył w stolicy specjalnie z myślą o niej. Kto by się spodziewał, że coś pójdzie nie tak? Wszystko było już przygotowane. Jedyne czego brakowało do pełni szczęścia to ósmej wieczorem i samej Idy, ale jednak jak się okazało, los chyba nadal nie sprzyjał Gardelowi i jego podstępnym planom:
- Wiesz, co masz zrobić? Na godzinę przed przyjazdem wsadź go do piekarnika i nastaw ziemniaki. - Baśka patrzyła na syna z uniesionymi brwiami, zupełnie tak, jakby nie miała pewności co do tego, że wszystko mu się uda.
- Wiem, wiem. - Pokiwał głową, podając matce skórzane rękawiczki.
- 'Wiem, wiem'. - Przedrzeźniła go. - Ty wszystko wiesz, a potem się okazuje, że jednak nic nie wiesz. Dać ci garnek i parówki, to je wstawisz do gotowania bez wody.
- Mamo? Mogłabyś nie gęgać, jak stara baba w mięsnym? Mam nastawić indyka i wcisnąć zapłon na płycie.
- No, tylko żeby nie wyszło tak, że nastawisz płyte, a wciśniesz zapłon na indyku. - Zadrwiła prześmiewczo, po czym skierowała się do przedpokoju.
CZYTASZ
𝙎𝙖𝙜𝙞𝙩𝙩𝙖𝙧𝙞𝙪𝙨
RomanceGardel jest przestępcą, Ida młodą chirurg. Ona nie wiąże z nim przyszłości, zwłaszcza, że oboje mają za sobą traumatyczne doświadczenia. Los jednak krzyżuje ich drogi. Zakochany kryminalista stara się zdobyć serce tolerancyjnej Idy, która unika męż...