Bab 17

1.4K 232 28
                                    


Inara masih terkelu di situ. Hmm kenapa semakin aku nak jauhkan diri daripada dia, semakin tu aku dekat pulak jadinya ?

" Heyy aku tanya kau okay tak ni ? " suara Arjuna mula menyoal lagi. Pelik. Buku tak kena lagi kepala dia pun takkan dah biul ?

" Inara ! " Shafiy mula muncul juga cemas. Ya sebenarnya dari jauh lagi dia tak sengaja ternampak yang Arjuna muncul entah dari mana datang menyelamatkan Inara yang hampir dihempap buku tadi. Hmm terlepas peluang Shafiy jadinya untuk selamatkan Inara. Baru ingat nak jadi hero tadi.

Inara menoleh pula ke arah Shafiy. Dia mula menjauh sedikit daripada Arjuna.

Shafiy pula mula menyentuh kepala Inara saat itu.

" Kau okay kan ? Ada luka kat mana - mana tak ? " soal Shafiy cemas itu pada pandangan mata Arjuna.

Inara mula memberi respon. Dia mengangguk kecil. Pandangan Shafiy di alihkan kepada Arjuna.

" Thanks Arjuna...kau dah selamatkan Inara.." ucap Shafiy sekilas.

" Your welcome..." balas Arjuna mendatar.

" Ehhh kau buat apa dekat sini ? " soal Shafiy aneh. Ya lah tetiba aje si Arjuna pun ada dekat sini.

" Aku....cari buku rujukan lah.." balas Arjuna.

" Ohh...sama lah aku pun...Inara temankan aku cari buku rujukan..." balas Shafiy.

Seakan ada sesuatu yang menjentik hati kecil Arjuna setelah mendengarkan jawapan Shafiy itu. Wajah Arjuna sedikit berubah.

" Ohhh hmmm..."

" Arjuna ! Kat sini rupanya..." seseorang mula menyapa.

Pandangan mata Inara dialihkan kepada empunya suara. Tiara ?

" Eh Tiara ? Kau pun ada dekat sini ? " soal Shafiy.

" Haah...aku temankan Arjuna cari buku rujukan juga...hahaha ingat Inara sorang aje ke yang boleh teman kau ? " kata Tiara sinis.

Glurp ! Inara tertelan liur. Hatinya sedikit terkesan. Arjuna hanya beriak biasa.

" Arjuna Tiara dah jumpa buku rujukan yang Arjuna nak tu...jom lah kita bayar...pastu kita pergi makan....Tiara lapar lah...." rengek Tiara seraya mula memaut lengan Arjuna.

Kprakkk ! 💔

Terguris hati Inara jadinya melihat adegan di hadapannya itu. Arjuna tak elak langsung bila dia dipaut oleh Tiara ? Diaorang ni ada apa - apa ke ? Bukan baru kenal hari ni juga ke ?

Arjuna melirih kecil ke arah Inara sebelum dia mula memandang Shafiy semula.

" Aku pergi dulu ehh..jumpa esok..." kata Arjuna seraya mula berlalu bersama Tiara yang masih utuh memaut tangannya itu.

" Bye korang ! Have a nice date..." kata Tiara sambil melambai - lambaikan tangannya ke arah Shafiy dan Inara. Sengaja nak bagi orang sakit hati lagi lah tu.

Inara masih mendiamkan diri. Dia sendiri tak tahu nak cakap apa. Hmmm kenapa realitinya Tiara seorang yang seperti ini ? Annoying gila.

" Jom Inara....aku pun dah jumpa buku rujukan yang aku nak cari tadi.." kata Shafiy.

Inara mengangguk kecil seraya mula melangkah beriringan dengan Shafiy.

*****

Keesokan paginya, Inara mula melangkah turun daripada bas seperti biasa. Seorang Inara memang suka betul naik bas enn ? Hahaha dah terbiasa. Hmmm aunty Inara ada nak belikan kereta untuk kegunaan Inara namun hmm gadis itu tetap menolaknya. Dia nak berdikari.

Dear, Arjuna Where stories live. Discover now