18

0 0 0
                                    

Marcus elmélyülten tanulmányozta a frissen lopott aktákat. Kutatott, és keresett. Tanulmányozta a Megszöksz Unió, és a Megszoksz Liga összecsapásait. Adatokat keresett, amelyek alátámasszák a történetet amit hallott, de egyenlőre semmit sem talált. Sehol nem említik az ikreket. Az idősebbik lányt is csak akkor ha nagyon szükséges. Semmi újat nem tudott meg a történetből amit korábban már nem: hogy a kislány nem sokkal a birodalom bukása előtt született... hogy megjósolták, hogy fenyegetést jelent a városra, arról hogy hogyan vagy miképp, már nem szóltak bőbebben. Az egyik már régi időkből származó szigorúan titkosított aktában a jóslat eredeti formáját is megtalálta, aképpen ahogy az Kelsi orákulumának szájából elhangzott:

Leányka adatik, s a fény sokszorosan meghasonlik

Sötét szelek fújnak midőn, világra jöttetik

Eltűnik s megkerestetik, elvész de a nap elsötétedik

s ha visszatér, s minden eltévelyedik

fény s a sötét aznap megmérettetik

Hogy ki győz, az csak rajtatok múlik

babér s vér akkor majd csak miattad hullik.

A fény és sötét összecsap, s fényes fő lehullik

Marcus sokat várt a szövegtől, de hiába kereste nem talált benne egy utalást sem arra, hogy két lány volna. Pedig kizárt hogy a királyi pár hazudjon. Az egyetlen dologra eskette meg őket, hogy az igazat és csak az igazat, ami még számított nekik: a kisasszony életére. Kegyetlennek érezte magát, és paranoidnak, de biztosra kellett mennie. Még a biztosnál is biztosabbra.

- Márpedig két lány volt - bosszankodott – az ikrek is ritkaságszámba mennek Solarisban, a mintkéttojás ikrek pedig már egyensen a fehér holló, vagy a nyilvánosan hordott fekete kabát szintjével vetekedtek. Olyannyira hogy még igazi nevet sem találtak ki rájuk, más királyságokkal ellentétben. A valaha mágiával átitatott ma azonban a tudomány földjének számító országban a mintkéttojás meglehetősen ócska megnevezésnek számított. Még az elmaradottabbnak hitt szomszédok is tudományosabb megfelelőt használnak helyette. A fiú végül arra a következtetésre jutott a jóslat azért nem említi a másik lány létezését mert az ebből a szempontból irreleváns, hisz ha minden igaz, úgyis meghalt. De, hogy a híresneves állítólag semleges tudomány sem említi semmilyen szinten ezt a csodát, azt furcsának találta. Miért nem lehet nyoma egy halott gyereknek?

A jóslat más szempontból sem volt teljesen világos. A világ csak az utolsó két drasztikus sort ismeri. Az azt megelőző sorok azonban árnyalják a képet. Ígyn nem derül ki teljesen egyértelműen, hogy a kisasszony maga tesz róla, hogy a szörnyűségek elkezdődjenek, de arról sem beszél, hogy nem az ő műve a sötét jövő. Tény és való, hogy mindez a visszatértekor kezdődik majd. A kisasszony katalizátor, de a rajtatok múlik annyi mindent jelenthet.

Mélyen elgondolkozott hogy talán az apjának mégis igaza van, és nem szabadott volna visszaengedni. Ő azonban már megtette. Beengedte és engedte is békével távozni. De vajon meghozta ezzel a döntést mások helyett is? Vagy csak a saját akaratát fejezte ki. Nem tudta eldönteni, de azt érezte, hogy a Sors kereke mozgásba lendült, s nemsokára kiderül mi lesz a jussa, és csak remélni tudta hogy a jó döntést hozta aznap, mikor futni hagyta Solaris gyújtózsinórját: Alíz kisasszonyt. A nap királyságának legnagyobb félelmét váltotta valóra. És már csak felkészülten kell várnia a végső összecsapást, ami talán már át is lépte a küszöböt. Egy újabb aktát nyitott a hologépén és újból olvasásba kezdett. A világ még mindig átnézett rajta, de ő többé már nem nézhetett keresztül a világon.

A sötétség átkaWhere stories live. Discover now