(Dunia Baru!) I'm Not The Evil Princess - Chapter 1

1.3K 43 1
                                    

Aku So Hyun Ji. Seperti hari biasa dalam kehidupanku hari yang memenatkan setiap masa. Aku tinggal di sebuah hostel untuk pelajar Universiti, aku malas mahu balik ke rumah kerana aku ada masalah sedikit dengan keluargaku so aku keluar dari rumah supaya aku boleh fokus dengan pembelajaranku. Aku terpaksa bekerja sambil belajar untuk menyara kehidupanku di Universiti Korea. Semasa berjalan balik ke hostel, sebuah kereta hilang kawalan dan melanggarku. Yang terakhir aku ingat hanyalah bunyi air hujan yang berguguran jatuh dan cahaya kereta yang amat terang pada malam itu. Lalu, bila aku bangun aku terasa ada sesuatu yang nyaman seperti tidur di awan lembut. Dan apabila aku membuka mataku.

Reyline: Ah! Kepalaku sakit v_v (Sambil memicit kepalanya yang sakit)

Apabila aku melihat kearah cermin ⊙_⊙ ~APAKAH!!!!!!~(teriak dalam hati) aku terus berlari kearah cermin tersebut. Mata yang berwarna hijau gelap dan rambut panjang yang berwarna hijau daun. Setelah berfikir lama aku teringat sebuah watak "Princess Reyline Azner Rolio" yang mempunyai paras rupa yang sama yang dipantulkan oleh cermin di depanku sekarang @_@ .

Tanpa sedar aku telah masuk ke dalam novel kegemaranku yang telah tamat aku baca sebelum dilanggar oleh kereta di duniaku sebelum ini iaitu Novel "I Am A Powerful King". Novel itu menceritakan tentang balas dendam yang dibuat oleh male lead utama "Zeno Azner Rolio" selepas 1 tahun kematian adik kembarnya yang tersayang "Rena Azner Rolio". Aku menjadi Princess Reyline Azner Rolia. Antara watak jahat dalam novel itu yang akan mati semasa umurnya 18 tahun
〒_〒 .

~Mengapakah takdirku begini. Aku hanya dapat menikmati hidup sebagai puteri dalam novel ini hingga umurku 18 tahun dan mati mengikut jalan cerita dalam novel tersebut ( TДT)~ (Dalam Hati)

Tanpa sedar seorang pelayan masuk ke dalam bilik Reyline.

Ari(Maid) : Tuan Puteri sudah bangun? (dengan wajahnya yang datar)

Reyline melihat kearah Ari dengan muka yang terkejut.

Reyline: Iya?Apa yang terjadi?

Ari (Maid) : Tuan Puteri jatuh dari tangga semasa ingin turun untuk minum petang tiga hari yang lalu.

Reyline : 3 hari lalu!!!

~Dia hanya berkata begitu dengan wajahnya yang tenang tanpa rasa risau Σ (゚Д゚;) . Eh?! Adakah plot Reyline jatuh dari tangga? Hmmm.... Reyline hanya watak tambahan jadi tidak diceritakan sepenuhnya dalam novel~(Gumam So Hyun Ji dalam hati)

Ari meletakkan sebuah dulang yang diatasnya ada bubur dan juga secawan susu di sebuah meja kecil di sebelah kantil Reyline.

Ari : Saya sudah bawakan makanan untuk Tuan Puteri. Sila makan.

Ari mengucapkan " Semoga Keagungan Kerajaan Rolio Bersama Anda" lalu keluar dari bilik.

~ Kau hanya memberikan makanan kepada orang yang baru bangun selama 3 hari. Dokternya mana?!
¯\(°_o)/¯. >Bunyi perut lapar< Biarkanlah sahaja, makan dulu, itu penting ╮(╯▽╰)╭ ~(So Hun Ji Dalam Hati)

Reyline mangambil dulang yang diatasnya makanan lalu membawanya ke sebuah meja di sebelah tingkap. Dia duduk lalu memakan makannan itu sambil melihat pemandangan di luar tingkap.

KEESOKAN HARINYA

~Kemarin aku berfikir aku hanya mimpi rupanya aku betul-betul telah menjadi "Princess Reyline Azner Rolio" yang akan mati umurnya 18 tahun nanti
-_-||~(Gumam)

Lalu beberapa pembantu istana masuk tanpa mengetuk pintu.

Ari : Tuan puteri telah bangun? ( Dengan wajah yang tenang)

I'm Not The Evil PrincessWhere stories live. Discover now