Chapter 19 - I'm Not The Evil Princess

273 17 0
                                    

Adik-adik Reyline berlari ke aranya lalu Reyline pun berlutut dan menyambut pelukan mereka berempat dengan senyuman.

Reyline : Apa kamu buat di luar? Mana cape kamu berempat?

Lilyna : Eh! Kami lupa guna hihi. (Berkata sambil menggaruk kepalanya)

Sir Casle : Saya akan minta cape mereka semua dari Ari Tuan Puteri.

Sir Casle masuk ke dalam semula untuk meminta cape dari Ari. Reyline membawa adik-adiknya duduk di tempatnya duduk tadi. Alexandre yang tadinya duduk sekarang berdiri di belakang Reyline. Zeno duduk di tempat Alexandre duduk tadi yang berhadapan dengannya manakala Rena dan Lilyna duduk di tempat kayu bersebelahan dengan Reyline yang sedang memangkukan Luiz dipahanya.

Rena : Kakak, ceritalah! (Pinta Rena dengan nada yang teruja)

Lilyna : Love Story!!! (Berkata dengan wajah yang ceria sambil meletakkan kedua tangannya di pipi)

Reyline terkejut dan berasa lucu melihat Lilyna yang berkata begitu dengan wajah yang manja.

Reyline : Darimana kamu berlajar pasal Love Story? (Tertanya-tanya)

Sir Casle yang tadinya masuk mencari Ari keluar semula berjumpa mereka sambil membawakan cape untuk mereka berempat. Apabila Sir Casle telah memberikan mereka cape seorang satu, Sir Casle berdiri di belakang Zeno seperti biasa kerja seorang personal knight.

Reyline : Terima kasih, Sir Casle. (Berkata dengan senyuman)

Sir Casle : Sama-sama Tuan Puteri.

Luiz : Kakak! Cerita tadi!!! (Berkata dengan wajah yang teruja)

Reyline : Baiklah. Pernah dengar cerita Snow White and the Seven Dwarfs?

Semua menggelengkan kepala mereka kerana tidak pernah mendengarkan cerita itu.

~Memanglah kamu dak pernah dengar ini cerita kegemaran kakak di dunia sebelum ini masa kecil~(Gumam So Hyun Ji)

Reyline : Okay kalau kamu tidak pernah dengar kakak mula cerita.

Lilyna dan Rena : Yeah!!! (Gembira)

Sebelum memulakan cerita dia membetulkan dulu kedudukan Luiz yang duduk dipahanya agar selesa.

Reyline : (Bercerita)

Pada zaman dahulu, ada seorang Ratu yang melahirkan seorang putri cantik dengan pipi merah, kulit putih dan rambutnya hitam lebat. Bayi itu diberi nama Putri Salju.

Namun sungguh malang nasib Putri Salju, ibunya tidak dapat menemani lebih lama di dunia ini. Sang Ratu meninggal dunia dan ayahnya menikah lagi. Ratu baru ini cantik, namanya Ratu Elvira, tetapi sifatnya penuh iri dan dengki. Hanya mementingkan dirinya sendiri......

Pada malam itu Reyline menghabiskan ceritanya tanpa sedar Luiz telah tertidur kerana sudah telat malam. Sir Casle membawa Lilyna, Rena dan Zeno masuk ke dalam bilik mereka. Reyline pula masuk ke dalam sambil mendukung Luiz yang telah tertidur dibahunya. Semasa berjalan ke dalam Alexandre bertanya kepada Reyline.

Alexandre : Tuan Puteri.(Panggilnya)

Reyline berpusing melihat ke arah Alexandre yang memanggilnya.

Reyline : Alex, sekarang tinggal kita berdua.

Alexandre : Putera Luiz masih ada. (Sambil melihat ke arah Luiz seketika dan beralih arah melihat ke arah Reyline semula)

Reyline : Luiz dah tidur. Dia tak dengar apa-apa punlah. (Berkata dengan melihat ke arah Alexandre dengan pandangan yang tajam)

Alexandre : Baiklah,R..ey.

I'm Not The Evil PrincessWhere stories live. Discover now