Terbuka sahaja mata Reyline dia terus melihat siling biliknya yang begitu penuh dengan warna emas dan hijau. Reyline dengan perlahan dia memalingkan kepalanya ke sebelah kiri kantilnya apabila dia mendengar suara orang sedang menyanyikan lagu yang amat ia kenali.
"Nothing's gonna change my love for you
You oughta know by now how much I love you
The world may change my whole life through
But nothing's gonna change my love for you...."Reyline : Ari? (Seru Reyline apabila melihat wanita itu sedang menundukkan kepalanya sambil menyanyikan lagu ibunya)
Ari : Tuan Puteri?! Σ('◉⌓◉') (Kata Ari dengan wajah yang terkejut)
Ari terus laju naik ke kantil Reyline lalu memeluknya. Reyline sudah duduk di atas tilamnya sambil menyandarkan badannya di kepala kantil.
Reyline : Ari? (Panggil Reyline lagi sambil membelai lembut belakang Ari yabg menangis)
Ari : Tuan Puteri, kenapa kamu tidur terlalu lama? (ᗒᗣᗕ)՞ (Tanyanya dengan suara tangisan)
Reyline : Apa maksud kamu? ( ・◇・)? (Tanya Reyline bingung)
Ari : Sudah 5 bulan Tuan Puteri tidak bangun daripada tidur anda. Banyak perkara yang terjadi semasa Tuan Puteri tidak sedarkan diri. Kami semua amat takut kehilangan Tuan Puteri. ( ≧Д≦) (Beritahu Ari sambil melepaskan pelukannya daripada Reyline)
Reyline : Apa?! 5 bulan? Tanggal berapa hari ini? ( ̄■ ̄;)!?
Ari : 25/4/***. Hari Lahir Putera Zash. ('Д`。) (Jawap Ari lagi)
Reyline : Di mana keluarga kerajaan yang lain? (」゜ロ゜)」
Ari : Mereka semua ada di Dewan Main Palace tempat Majlis Hari Lahir Putera Zash sedang berlangsung.
...........................................................
Zelino : Dengan kuasa yang saya ada saya merasmikan Majlis Hari Lahir Putera Beta yang Ke-2 iaitu Putera Zash Azner Rolio. (Ucap Zelino di atas pentas takhtanya.)
Ucapan yang diberikan Zelino itu di sambut dengan ribuan tepukkan tangan daripada tetamu yang hadir.
Zelino : Selamat Ulang Tahun Zash. (Ucap Zelino kepada Zash yang berdiri di sebalahnya.)
Adik Reyline turut ikut dalam upacara tersebut mereka bersama-sama Luiz dan Lulyna sedang main di bilik khas yang di ssdiakan untuk kanak-kanak.
Zash : Terima kasih Ayah. (Balas Zash dengan senyuman)
Tapi senyuman Zash hanya bertahan sekejap sahaja dia melihat satu kerusi kosong yang berada di sebelahnya. Kerusi Takhta kosong itu adalah milik Reyline. Zash berharap Reyline dapat bangun sebelum hari lahirnya agar Mereka dapat menyambut acara tersebut bersama-sama.
Zash : Ayah, saya ingin meminta diri seketika. (Ucap Zash kepada Zelino)
Setelah mendapat kebenaran daripada Ayahnya dia pun pergi daripada dewan yang penuh dengan orang ramai itu.
Kakinya melangkah menuju ke satu arah di mana tempat yang selalu Reyline kunjungi bersamanya waktu kecil dahulu.
Memori lama terlintas di kepalanya seketika.
Reyline : Abang, bila Rey besar nanti Rey ingin sambut hari lahir Rey di sini bersama semua orang! (★^O^★) (Katanya dengan amat ceria)
Zash : Abang akan pastikan setiap hari ulang tahun kamu kita akan sambutnya dengan meriah. (◞ꈍ∇ꈍ)◞ (Janjinya kepada Reyline) Dan juga Abng akan pastikan kamu akan membesar menjadi Puteri Kerajaan Rolio yang paling cantik dan terkenal di seluruh Kerajaan. (Sambungnya lagi dengan wajah yang penuh yakin)
Reyline : Wah! Terima kasih Abang o(〃^▽^〃)o
Reyrelyn : Rey, Zash mari sini sebentar. (Panggil Reyrelyn kepada kedua orang anaknya itu)
Reyline dan Zash terus berlari menuju ke arah Ibu mereka selepas dipanggil.
Reyrelyn ketika ini sedang sarat mengandung Rena dan Zeno. Dia tidak boleh banyak bergerak dan hanya duduk di kerusi sahaja sambil melihat kedua anaknya itu sedang main.
Reyline : Kenapa Ibu? (Tanya Reyline)
Reyrelyn : Rey, Zash lepas ini kamu berdua perlu bersiap kita akan makan malam di Istana Istella malam ini bersama Nenda dan Atok. Faham? (Arah Reyrelyn)
Zash : Atok dan Nenda datang?! (((o(*゚▽゚*)o))) (Tanyanya teruja)
Reyrelyn : Iya. (^・ω・^ ) (Jawapnya Lagi)
Zash Dan Reyline : Yeah!!! O(≧▽≦)Oo((*^▽^*))o (Teriak mereka samb melopat)
Reyrelyn : Pergi bersiap sekarang. (Arah Reyrelyn lagi)
Reyline : Baik Ibu!
Mereka berdua pun pergi ke istana masing-masing untuk bersiap.
Selepas mengingat kejadian tersebut terdetik rasa bersalah dalam diri Zash kerana tidak dapat menunaikan janjinya kepada Reyline.
Kawasan yang penuh dengan bunga dan cahaya bulan dan bintang menyinari tempat itu dengan penuh cantiknya membuatkan kawasan itu terlihat amat indah di malam hari. Tempat ini adalah Taman Keluarga Kerajaan. Tidak semua orang boleh melihat kawasan ini kerana ia khas untuk Keluarga Diraja sahaja.
"Cantikkan tempat ini Abang?" (*^^*)
Satu suara menyapa dirinya daripada belakang dengan penuh lembut.
Zash perlahan-lahan berpusing dengan orang yang sedang menegur dirinya daripada belakang.
Zash : o(;△;)o
Jumpa di Chapter yang seterusnya (ु*'З')ू❣
SORRY GUYS LAMBAT UPDATE STORY
🙏
YOU ARE READING
I'm Not The Evil Princess
FantasyKarakter yang ada didalam novel saya menceritakan gadis muda yang termasuk dalam sebuah dunia novel yang dibacanya. Gadis tersedut telah menjadi Puteri Antagonis dalam novel tersebut. Dapatkah gadis muda tersebut dapat bertahan hidup sebagai watak a...