Selepas sahaja Reyline sampai di biliknya dia terus pergi ke bilik mandi dan menukar baju tanpa bantuan pembantu istananya kerana pembantu istana yang lain tidak tahu yang Reyline telah balik. Reyline malas ingin menggangu masa rehat mereka.
-----------------------------------------------------------
Reyline : Rena macam mana makan malam semalam? Kamu okay? (Tanya Reyline kepada Rena yang sedang duduk di sebelahnya sbil berhadapan dengan zeno d meja bulat. )
Rena : B-Baik. (Jawap Rena lambat)
Reyline : Zeno? (Tanya Reyline lagi sambil melihat kearah Zeno)
Zeno hanya menganggukkan kepalanya.
Reyline : Maaf. (╯︵╰,) (Kata Reyline perlahan)
Mendengar kata itu Rena dan Zeno terus melihat ke arah Kakaknya dengan wajah yang bingung.
Reyline : Rena. Zeno. Kalau satu hari nanti kakak tidak dapat bersama dengan kamu lagi tolong jaga tempat ini untuk kakak. (^v^)(Kata Reyline dengan senyuman yang terpaksa)
Rena : Kakak baik-baik sahajakah? ( '△`) (Tanya Rena)
Reyline : Kakak okay. Rena dan Zeno perlu tahu yang kakak selalu dengan kamu walaupun kakak tiada di depan mata kamu lagi. Faham?(〃・ω・〃)
Zeno dan Rena : Kami faham.(★^O^★) (Jawap mereka berdua sambil menganggukkan kepala)
Dari awal pagi lagi Reyline langsung tidak nampak kelibat Ari. Mungkin Ari masih sedih sebab apa yang berlaku semalam jadi Reyline sudah membuat keputusan untuk pergi ke rumah Ari.
Pembantu Istana ada disediakan rumah di luar kawasan Istana Rolio tetapi tidak terlalu jauh untuk memudahkan pembantu istana pergi dan pulang. Tapi untuk pergi ke sana Reyline perlu meminta kebenaran Ayahnya.
Reyline : Alex, boleh hantarkan surat ini kepada Ayah lepas itu kita jalan pergi ke rumah Ari. (Beritahu Reyline kepada Alexandre)
Alexandre : Baiklah Rey. (Jawap Alexandre lalu pergi meninggalkan Reyline yang ingin bersiap)
DEPAN KEDIAMAN RUMAH ARI :
Reyline keluar daripada kereta kudanya dengan bantuan Alexandre. Hanya dia dan tiga orang kesatria termasuk Alexandre yang datang.
Dian : Tuan Puteri, saya akan pergi bersama anda. (Beritahu Dian yang berdiri di sebelah Reyline)
Reyline : Tidak perlu Dian. Kawasan ini bukannya berbahaya. (Beritahu Reyline) Kamu semua tunggu di luar sahaja. Saya ingin berbicara seketika dengan Ari. (Arah Reyline)
Reyline berjalan menuju ke pintu rumah Ari yang diperbuat daripada kayu itu. Cantik rumah Ari.
•Tok•Tok•Tok•
Reyline mengetuk pintu rumah Ari.
??? : Siapa? (datang suara sapaan daripada dalam rumah)
Perlahan-lahan pintu rumah yang tertutup rapat tadi terbuka.
??? : Hai. Kakak siapa? (゜-゜) (Tanya seorang anak kecil perempuan sambil memegang patung di sebelah tangannya.)
Reyline : Hai. Ini rumah Ari kan? 【・_・?】(Tanya Reyline pada budak perempuan itu dengan mesra)
Budak itu hanya menganggukkan kepalanya lalu memusingkan keplanya kebelakang melihat kearah dapur di dalam rumahnya.
??? : Kakak ada orang datang!!! (Panggil budak itu dengan nada yang tinggi)
YOU ARE READING
I'm Not The Evil Princess
FantasiaKarakter yang ada didalam novel saya menceritakan gadis muda yang termasuk dalam sebuah dunia novel yang dibacanya. Gadis tersedut telah menjadi Puteri Antagonis dalam novel tersebut. Dapatkah gadis muda tersebut dapat bertahan hidup sebagai watak a...