Reyline : Ayah dah balik?
Ari : Iya Tuan Puteri. Yang Mulia Raja terpaksa balik dahulu bersama yang lain kerana ada mesyuarat penting yang perlu beliau hadiri bersama Putera Mahkota.
Reyline : Jadi siapa yang tinggal sekarang?
Ari : Putera Zeno, Putera Zash, Tuan Alexandre, saya dan beberapa orang kesatria dari istana Mera.
Reyline : Baiklah.
Aku bangun kesiangan hari ini. Atok dan Nenda amat risau dengan keadaanku hingga mereka mengabaikan kesihatan mereka sendiri jadi sekarang mereka mesti berehat. Aku akan melawat mereka petang ini kerana esok kami akan balik semula ke Kerajaan Rolio. Ahli keluarga Uncle Rigal sekarang sedang ada acara yang tidak boleh ditangguh jadi mereka hanya menghantarkan seseorang bersama hadiah sebagai tanda kegembiraan mereka apabila mendengar berita aku telah bangun daripada tidur yang lama. Rena ikut dengan Mama balik dahulu tinggal Zeno sahaja bersamaku disini. Aku tidak sabar untuk balik besok. Aku sudah memberikan arahan kepada mereka untuk merahsiakan perjalanan pulang kami besok. Keadaan kebelakangan ini amat kelang-kabut disekelilingku tapi tiada siapa yang ingin memberitahu apa yang berlaku. Jadi buat sementara waktu aku hanya duduk diam anggap tiada yang berlaku.
Ari : Tuan Puteri, marilah kita pergi sekarang. Raja dan Permaisuri Terdahulu mungkin sedang menunggu.
Ajak Ari kepada Reyline yang sedang duduk menghayal dimeja cerminnya.
Reyline : Okay Ari. (Jawap Reyline dengan senyuman)
Aku pergi ke taman Istana Estella yang ada disebelah barat. Tempat itu adalah tempat yang paling tenang. Nenda selalu menghabiskan masanya disana bersama Atok.
Reyline : Semoga Kebahagiaan Raja Dan Permaisuri Terdahulu Sentiasa Dirahmati. (Ucap Reyline kepada Atok dan Nendanya yang sedang duduk dikerusi berhadaoan dengan meja bulat yang ada ditaman itu)
Sharnia : Reyline? (Kata Sharnia terkejut melihat Reyline bersama mata yang berkaca)
Reyline berlari kearah Sharnia dengan senyuman dia memeluk wanita itu dengan perasaan yang penuh dengan kebahagiaan.
Reyline : Maaf buat Nenda risau. Reyline baik-baik sahaja sekarang. (Kata Reyline untuk menenangkan hati Nendanya itu)
Ronz : Reyline Atok gembira aku sudah bangun. (Ujar Ronz pula dengan air mata dipipinya)
Reyline yang mendengar suara itu berjalan kearah Atoknya yang duduk berhadapan dengan Nendanya lalu dia memeluk lelaki itu.
Reyline : Reyline gembira kerana diberikan kesempatan untuk melihat semua orang lagi. ( Kata Reyline dengan senyuman yang tipis)
Ronz : Reyline, Atok tidak suka kamu berkata seperti itu. ( Bantah Ronz)
Mendengar Reyline mengatakan ucapan begitu membuat dia rasa yang cucunya itu akan meninggalkannya lagi nanti.
Reyline : Maaf Atok. Tapi Reyline tidak bermaksud perkara yang buruk pada kata-kata Reyline. (Ujar Reyline dengan senyuman)
Reyline duduk dikerusi antara Ronz dan Sharnia. Mereka bercerita banyak perkara. Alexandre hanya berdiri tidak jauh daripada Reyline hanya memerhatikan Reyline yang sedang bergembira bersama keluarganya.
Reyline : Atok, kenapa kebelakangan ini saya nampak, lebih banyak pengawal bertugas di Istana Estella daripada sebelum ini? (Tanya Reyline)
Wusshh... Wusshh....
Soalan yang tiba-tiba daripada Reyline itu membuatkan suasana menjadi sunyi. Hingga boleh dengar bunyi angin yang berhembus.
~Aku ada cakap perkara yang salahkah?~
YOU ARE READING
I'm Not The Evil Princess
FantasiaKarakter yang ada didalam novel saya menceritakan gadis muda yang termasuk dalam sebuah dunia novel yang dibacanya. Gadis tersedut telah menjadi Puteri Antagonis dalam novel tersebut. Dapatkah gadis muda tersebut dapat bertahan hidup sebagai watak a...