Chapter 26 -♡ ༺❥༻ Ï'M ŅÖȚ ȚȞË ËVÏĻ PŖÏŅĊËŚŚ༺❥༻♡

249 22 0
                                    

Dengan menggunakan kedua tanganku aku mimicit kepalaku yang sakit. Tiba-tiba keadaan di sekelilingku menjadi sedikit tenang. Aku mendengar ada satu suara yang bercakap dengan diriku dengan amat lembut.

༺❥༻ гєץlเภє ๒ยкคlคђ ๓คtค кค๓ย. คץคђ tєгקคкรค ๒คlเк ๔คђยlย. ภคภtเ ๒เlค кค๓ย tєlคђ ๒คlเк คץคђ คкคภ รค๓๒ยt кค๓ย ๔เ รคภค. คץคђ ןคภןเ кเtค รє๓ยค คкคภ ןค๔เ รєקєгtเ ץคภﻮ кค๓ย เภﻮเภкคภ ןค๔เ ๒คภﻮยภlคђ. ༺❥༻ (Katanya dengan penuh lemah lembut sambil memegang tanganku)

~ ༺❥༻ เ ๓เรร ย༺❥༻~ Bisik hati kecilku. Aku rindukan sentuhan dan suara lembut seperti itu. Aku tidak sempat melihat muka orang itu kerana mataku terasa berat lalu tertutup semula tetapi aku kenal suaranya.

Mataku perlahan-lahan terbuka. Kepalaku masih pening. Memori yang baru berhenti seketika tadi masih berlegar-legar dikepalaku. Aku bangun daripada tilamku lalu melihat kearah tingkap. Hari sudah gelap mungkin aku tidur seharian. Tanpa sengaja mataku tertumpu kepada satu sosok sedang duduk dikerusi tempat dimana selalu aku duduk.

Reyline : Apa yang kamu buat disitu? (Tegur Reyline dengan suara yang sayu)

Sosok yang tadinya menghayal itu terus melihat kearahku. Baru aku terlihat jelas sosok itu sedang menangis. Dia kelu seketika apabila melihat diriku.

Zeno : Kakak?

Zeno berlari kearah kantilku dimana tempat aku sedang duduk. Dia naik keatas tilam lalu memelukku dengan erat. Suara esakan menangisnya semakin kuat apabila aku menggosok-gosok belakangnya.

Reyline : Apa yang berlaku?

Zeno : Kakak, Zeno minta maaf hiks.... Zeno janji hiks....tidak akan buat kakak macam hiks... begitu lagi. (Jawapnya dengan suara yang tersekat-sekat)

~Oh. Pasal dia tidak bercakap dengan aku selama ini.~ Gumamku dalam hati.

Reyline : Tidak mengapa. Kakak tidak berkecil hati langsung tentang apa yang berlaku. (Pujuk Reyline)

Zeno : Maaf! (Katanya lagi sambil mengelap air matanya yang jatuh)

Reyline : Kenapa kamu tidak tidur? (Tanya Reyline)

Zeno : Zeno ingin tunggu kakak bangun. Sudah tiga hari kakak tidak sedarkan diri.

Reyline : ..............

~TIGA HARI??!! ( ̄■ ̄;)!?~

Zeno : Kakak, Zeno pergi panggil Ari dahulu. Kakak tunggu sini. (Katanya lalu berjalan kearah pintu)

Reyline yang duduk dikantil masih terkejut. Kelu. Bingung. Semua perasaannya bercampur baur.

~Tiga hari? Tiga hari? Tiga hari?~ Perkataan itu berlegar-legar dikepanya sekarang membuang semua memori yang dimimpikan olehnya tadi.

Ari : Tuan Puteri?! (;° ロ°)

Ari yang berdiri dimuka pintu itu memanggil Reyline yang sedang berhayal diatas kantil.

Ari berlari menuju kearahku lalu memegang tanganku. Mungkin dia risau aku tidak bagun selama TIGA HARI. Aku pun sebenarnya risau dan pelik macam mana mimpi memori yang sekejap itu boleh sampai tiga hari?

Ari : Puteri, kami sangat risaukan awak. Saya sangat takut awak tidak akan bangun lagi.
. .·'¯'(>▂<)'¯'·.

Reyline : Ari, berhentilah menangis.Maaf membuat kamu semua risau. Saya pun tidak sangka yang saya akan tidur selama 3 hari ( '△`) . (Pujuk Reyline)

I'm Not The Evil PrincessWhere stories live. Discover now