Chapter 22 - I'm Not The Evil Princess

270 19 1
                                    

Hari ini akan jadi hari yang memeningkan buat diriku. Semalam hari sambutan "Shonan Kingdom Independence Day" berjalan dengan lancar semua menikmati sambutan itu.  Sepanjang dua hari sebelum sambutan itu, aku telah berusaha menyelesaikan teka-teki pertama dalam mimpi 'Reyline'. Tempat kegemaran Atok adalah perpustakaan, aku pergi kesana pada malam hari, di dalam perpustakaan peribadi Atok ada sebuah Skylight Windows yang berbentuk bulat. First,  aku tidak tahu apa ingin aku buat, tetapi apabila aku tidak sengaja menunjukkan cincin yang diberikan ibu di tingkap skylight itu ada satu cahaya seperti lezer memantul dari satu ke satu cermin yang ada di dalam bilik itu hingga membentuk satu bintang besar dan cahaya lazer itu terhenti di satu buku berlapis warna hitam yang bertajuk "The Story Of The Shonan State Library"Keesokkan harinya, aku meminta kebenaran dari Atok dan Ayah untuk pergi ke Perpustakaan Kerajaan Shonan yang ada di Bandar Utama Shonan bersama Alexandre untuk bertanya siapa yang menulis buku itu. Aku pergi ke sana bertanya kepada pekerjaan perpustakaan tersebut aku terpaksa menunggu setengah jam untuk berjumpa dengan penulis buku itu yang menggelarkan dirinya "Seren" nama itu dari bahasa Inggris yang artinya bintang.

IMBASAN REYLINE DENGAN SEREN

Seren : Princess Reyline?

Bertanya kepada Reyline yang sedang duduk menunggu di kerusi panjang yang ada diluar perpustakaan itu.

Reyline : Iya.

Reyline yang duduk tadi terus berdiri apabila ada orang memanggil namanya.

Seren : Saya Seren, penulis buku "The Story of the Shonan State Library" yang anda cari.

Perempuan itu tidak begitu ramah dia memakai cape yang menutupi mukanya daripada terlihat. 

Seren : Ikut saya. (Arahnya pada Reyline)

Reyline terkejut apabila Seren tiba-tiba sahaja menyuruhnya mengikutinya dengan suara yang tegas.

Reyline : Ha?! ( ・◇・)?

Seren : Ikut saya sekejap. (Arahnya lagi)

Reyline : Baiklah. ●︿●

Alexandre : Tuan Puteri, biar saya ikut sekali.

Seren : Tidak boleh.

Alexandre : Keselamatan Tuan Puteri Reyline dibawah jagaan saya sekarang. (Melihat kearah Seren dengan wajah yang dingin)

Reyline : Tidak perlu Alexandre,  saya ikut dengan Seren sebentar sahaja. Nanti saya datang balik. (Reyline berkata pada Alexandre)

Seren yang sudah berjalan dihadapan diikuti oleh Reyline yang terlambat di belakang mereka pergi ke sebuah bilik yang besar yang ada dalam perpustakaan itu.  Selepas sahaja mereka sampai dibilik itu Reyline terkejut apabila Seren tiba-tiba sahaja berpusing melihat ke arahnya sambil membuka cape yang menutupi wajahnya. Rambut yang bewarna biru gelap yang indah seperti langit dimalam hari dan mata yang bewarna hitam yang cantik, itulah penampilan wajah Seren. Agak menakutkan sedikit sebenarnya.

Seren : Kenapa kamu lambat?

Reyline : Lambat? (Keliru)

Seren : Kamu selesaikanlah teka-teki terakhir ini. Saya tidak dapat membantu anda lagi. (Berkata sambil memberikan Reyline sebuah kotak kayu yang bersaiz sederhana)

Reyline : Teka-teki terakhir? (Sambil melihat kotak yang diberikan Seren kepadanya)

Seren : Iya.  Saya tolong kamu selesaikan satu teka-teki kerana kamu lambat.

I'm Not The Evil PrincessWhere stories live. Discover now