Banyak makanan yang dimakan oleh Reyline semalam termasuk ubat-ubatan yang dibuat oleh dokter profesional daripada dua negara itu lagi. Penat Reyline buatnya. Sudah hampir 2 hari dia terkurung dalam bilik sebab arahan yang diberikan oleh Pacik dan juga ayahnya untuk dia rehat
Sepatutnya aku sekarang pergi melawat tempat-tempat yang pernah dituliskan dalam novel. Pasal teka-teki tu pun aku masih belum selesaikan sikit pun.
Dr. Silmi : Tuan Puteri ? Anda tidak apa-apa? (Tanya Dr. Silmi kepada Reyline yang sedang duduk menghadapnya. )
Awal pagi lagi Reyline sudah ada check up dengan Dr. Silmi nanti lepas sarapan mesti makan ubat pula.
Reyline : Saya tidak apa-apa. Macam mana keadaan saya? ( Jawab Reyline dengan soalan diakhir kata bersama senyuman)
Dr. Silmi : Keadaan Tuan Puteri baik buat masa sekarang tapi pastikan Tuan Puteri habiskan air ubat yang saya akan berikan nanti. (Kata Dr. Silmi)
Ari : Dr. Silmi, saya patut bawa Tuan Puteri sekarang untuk sarapan. (Beritahu Ari selepas melihat jam yang ada didalam bilik Reyline itu)
Dr. Silmi : Baiklah. (Kata Dr. Silmi sambil menganggukkan kepalanya sedikit)
Reyline : Terima kasih atas kerja keras anda Dr. Silmi. Saya amat berterima kasih (^▽^). (Ucap Reyline sebelum keluar daripada biliknya untuk ke Bilik Makan)
~Apalah hadiah yang aku boleh berikan untuk Dr. Silmi. Dia sudah banyak berkorban demi membantu 'Reyline'~
BILIK MAKAN :
Alexandre : Puteri Reyline Azner Rolio masuk! (Beritahu Alexandre yang sedang berdiri dibelakang Reyline)
~Aku perlu biasakan diri lagi untuk menjadi 'Reyline'. Setiap kali aku ingin masuk kemana-mana mesti ada pengumuman seperti itu (︶︹︺)~
Pintu bilik makan yang tertutup itu perlahan-lahan terbuka. Reyline terus masuk kedalam bilik itu diikuti Ari dan Alexandre daripada belakang. Reyline duduk ditempat biasa dia selalu duduk diantara Rena dan Zeno.
Rena : Hai Kakak (*^▽^*). (Tegur Rena kepada Reyline yang sudah duduk di sebelahnya dengan senyuman)
Reyline : Hai Rena. (Balas Reyline)
Reyline yang duduk itu melihat ketepinya dimana Zeno duduk. Kebelakangan ini Zeno langsung tidak bertegur dengan Reyline. Apa masalahnya pun Reyline tidak tahu. Tidur pun sekarang dia akan bersama Luiz jadi Rena dan Lilyna akan tidur dengan Reyline.
Reyline : Hai Zeno. (Tegur Reyline)
Zeno : Hai . (Jawap Zeno tanpa melihat wajah Reyline)
Beberapa pembantu istana masuk kedalam bilik makan itu daripada dapur untuk menghidangkan makanan sarapan mereka pagi itu.
~Suasana itu masih kekok. Kalau aku tidak memberitahu mereka pasal penyakit 'Reyline' mungkin suasana disini agak meriah sedikit. ~ (Gumam So Hyun Ji)
Reyline : Jadi... (Reyline berkata sambil melepaskan sudu dan garfu yang digunanya tadi ditepi)
Semua orang yang ada dimeja makan itu tertumpu kepada Reyline yang mula berbicara.
Reyline : Lusa kami akan balik semula ke Kerajaan Rolio jadi... Saya ingin minta kebenaran untuk pergi berjalan-jalan disekitar kawasan kerajaan seketika hari ini. (Beritahu Reyline kepada mereka semua yang ada disitu)
Zelino : Kesihatan kamu tidak baik. Duduk sahaja di Istana. (Arah Zelino)
Reyline : Sudah dua hari saya terkurung di Istana. Saya ingin luangkan masa diluar juga. ( Kata Reyline sambil melihat wajah Mamanya)
YOU ARE READING
I'm Not The Evil Princess
FantasiKarakter yang ada didalam novel saya menceritakan gadis muda yang termasuk dalam sebuah dunia novel yang dibacanya. Gadis tersedut telah menjadi Puteri Antagonis dalam novel tersebut. Dapatkah gadis muda tersebut dapat bertahan hidup sebagai watak a...