Chapter 15.5 - I'm Not The Evil Princess

258 19 4
                                    

IMBAS KEMBALI MALAM SEBELUM HARI TEA PARTY

ISTANA TERA :

Selepas sahaja mereka habis makan malam, Zeon masuk ke dalam bilik adiknya Lilyna dan Luiz (Mereka tinggal sebilik sama macam Rena dan Zeno) yang berhadapan dengan biliknya dan Zash untuk meluangkan masa seketika bersama.

"Tok•Tok•Tok" Zeon mengetuk pintu.

Lilyna : Masuk. (Arah Lilyna yang sedang bermain dengan Luiz didalam bilik)

Zeon : Kenapa kamu masih belum tidur? (Tanya Zeon sambil berjalan ke arah adiknya)

Lilyna : Kami sedang sediakan kad untuk kakak! (Jawap Lilyna dengan nada yang ceria dan teruja)

Luiz disebelahnya hanya menganggukkan kepalanya dengan senyuman.

Zeon terdiam seketika mendengar jawapan itu. ~Reyline~ gumamnya dalam hati dan dia mula berasa marah.

Zeon : Bila masa kamu rapat dengan dia? (Tanyanya dengan nada yang dingin)

Lilyna : Lama dah! (∩o∩) Kakak Reyline baik! ^o^ Lily suka! Luiz pun suka kan? ( Tanyanya kepada Luiz yang sedang menulis disebelahnya)

Biarpun tulisan Luiz itu tidak difaham oleh Lilyna dia tetap membiarkan Luiz sebab adiknya itu ingin berusaha sendiri.

Luiz : Iya! Kak Reyline cantik! ^o^

Zeon : Lilyna.  Luiz. (Panggil Zeon dingin)

> Reyline "Yang Mulia boleh biarkan kami sekarang. Anggap sahaja kami tidak wujud seperti dahulu. Saya akan jaga adik saya sendiri dan saya akan pastikan mereka tidak mengganggu ketenangan anda tinggal di Istana Rolio ini."<

Kata-kata yang pernah diucapkan Reyline terngiang-ngiang di dalam fikiran Zeon.

~Apa yang dia inginkan?  Tidak habis-habis dengan tipu muslihatnya untuk meminta simpati~ (Gumam Zeon dalam hati)

Lilyna : Apa? (Lilyna mula takut apabila melihat wajah abangnya yang sedang berdiri dihadapan mereka)

Zeon : Abang tidak suka kamu rapat dengan dia. Mulai sekarang jangan pernah dekat dengan perempuan itu lagi. (Arah Zeon dengan tegas kepada kedua adiknya)

Lilyna terus berdiri apabila mendengarkan arahan abangnya itu.

Lilyna : Tak Nak! Lilyna nak ada kakak! Luiz pun nakkan?! (Tanya Lilyna)

Luiz : Iya! (Jawap Luiz kuat)

Zeon : Abang tidak kisah kam...

Belum sempat Zeon mengahabiskan katanya Lilyna memotong.

Lilyna : Kalau abang tak kisah!  Adik pun tidak mahu ambil kisah apa yang abang nak cakap! (Marah Lilyna)

Lilyna dan Luiz membawa kad yang mereka buat tadi dan terus lari ke arah kantil mereka masing-masing lalu masuk kedalam selimut.

Melihat perangai adiknya yang mula jauh daripadanya, dia mula marah dan orang dia salahkan ada Reyline. (~_^)

Tapi hal itu bukan salah Reyline. Zeon jarang meluangkan masa bersama adik-adiknya kerana Zeon adalah Putera Mahkota Kerajaan Rolio, dia hampir menghabiskan setiap masanya dengan belajar.

IMBAS KEMBALI SELESAI

Lilyna yang ada disitu teringat semula kejadian yang berlaku semalam.

~Abang Jahat!~ (Gumam Lilyna dalam hati)

Lilyna terus berlari mendekati abangnya yang sedang marah.

Lilyna : Abang letakkan pedang abang! Nanti kakak terluka! (Arah Lilyna dengan nada yang tinggi)

Luiz : Abang, saya tidak apa-apa. Zeno sudah meminta maaf tadi. (Berkata dengan suara yang gementar)

Zeon tetap tidak menurunkan pedangnya dan melihat ke arah Reyline dengan tatapan yang tajam.  Sir Casle yang berada di belakang Reyline sudah bersedia mengeluarkan pedangnya untuk melindungi Reyline. Tapi Reyline menggunakan isyarat tangan dengan mengerakkan tangannya dari bawah agar Sir Casle tidak mengeluarkan pedangnya. Kerana ada satu undang-undang di Kerajaan Rolio yang mengatakan bahawa sesiapa sahaja yang 'menghulurkan' pedang mereka dekat dengan Putera Mahkota Rolio, mereka akan dihukum Bunuh pada hari itu juga. Reyline belum ingin melihat orang mati kerana dirinya. ╮(╯▽╰)╭

Pedang Zeon amat dekat di leher Reyline membuatkan Reyline semakin gementar. 

Lilyna : Abang!!! (Teriak Lilyna dengan kuat)

Lilyna yang marah menarik sebelah tangan abangnya secara mengejut hingga menyebabkan pedang Zeon yang diletakkannya dileher Reyline, terkena pada lehernya dan terluka.

Sir Casle & Delia : Tuan Puteri?!  〣( ºΔº )〣

Rena, Zeno, Lilyna dan Luiz : Kakak! (=゚Д゚=)

Zeon terkejut terus menjatuhkan pedangnya, dia tidak sengaja melakukan itu. Zeon melangkah ke belakang sedikit dengan wajah yang panik. Dia melihat Reyline dihadapannya yang sudah keras seperti batu kerana ketakutan.

Mata Reyline membesar dan dia hanya mendiamkan dirinya seketika. Dia teringat memori 'Reyline' yang Zeon pernah melakukan perkara tersedut sebelum ini. Buat seketika suasana ditaman itu menjadi sunyi.

Reyline yang menggigil perlahan-lahan menggerakkan tangannya memegang luka dilehernya yang berdarah disebabkan pedang Zeon tadi.

INI SAMBUNGAN UNTUK CHAPTER 15

INI SAMBUNGAN UNTUK CHAPTER 15

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


JUMPA DI CHAPTER SETERUSNYA LAGI!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JUMPA DI CHAPTER SETERUSNYA LAGI!!!

o(〃^▽^〃)o

I'm Not The Evil PrincessWhere stories live. Discover now