Nazneen tersenyum melihat wajah Tan Sri Khairi, Syafiq, Puan Sri Sakina, Nazril, Nekwan dan Tokwan. Kalau waktu pagi, semua sahabat dia dan Aariz datang sekarang ni waktu petang, keluarga dia pula datang kecuali Nadzir. Nadzir cakap nak datang malam nanti dengan baba dan ibu.
"Macam mana adik sekarang ni? Feeling better?" soal Syafiq prihatin.
"Makin okay angah. Cuma tangan adik jelah."
Mereka menganggukkan kepala. "Adik dah tahu siapa yang langgar adik?" soal Tan Sri Khairi.
"Tak, tapi adik dah boleh agak siapa yang langgar adik." jawab Nazneen dengan senyuman pahit. Siapa lagi yang berdendam dengan dia selain minah tu.
Melihat mereka semua terkejut mendengar balasan Nazneen membuatkan Nazneen kembali menyambung kata-katanya.
"Siapa lagi yang berdendam dengan adik selain Lashira Amani? Adik dah tahu kebenaran tu sebelum adik kemalangan lagi. Adik tahu dia cuba nak runtuhkan rumah tangga adik." jawab Nazneen tenang. Tiada guna dia nak berdendam. Nanti, jadi seperti Lashira pula. Walaupun sudah 10 tahun berlalu, masih lagi nak berdendam.
Aariz memandang isteri dia curiga. Macam mana Nazneen tahu sedangkan dia tak pernah ceritakan lagi?
"Along tak faham."
"Angah pun tak faham." balas Syafiq pula. Blur dia di buatnya.
"Awak, Inara nak phone Inara kejap. Ada tak?" soal Nazneen lembut kepada Aariz. Nazril dan Syafiq yang mendengar kata-kata lembut Nazneen meluat. Sengaja lah tu, tahulah mereka single!
Mummy, daddy, nekwan dan tokwan tersenyum melihat Nazneen yang manja dengan suami dia sendiri. Alolo, dah bahagia budak kecik tu.
Aariz mengambil handphone Nazneen yang ada di dalam laci lalu diberikan kepada Nazneen. Nazneen memandang Aariz geram. Kenapa bagi dekat dia? Dia bukannya boleh typing pun!
"Aariz, kenapa kamu bagi phone dekat Nazneen. Nazneen tak boleh nak main phone lagi." bebel nekwan. Aish! Budak-budak zaman sekarang macam nilah!
Aariz menggaru lehernya yang tidak gatal. Cuba menutup rasa malu sebenarnya.
"Awaĸ buka whatsapp saya dan search nombor Wafa dan ada satu lagi rakaman yang tak di muat turun. Awak download dan pasang rakaman tu kuat-kuat. Biar semua yang ada di sini dengar." arah Nazneen sambil memandang Aariz yang fokus mengikuti apa yang disuruhnya. Tersenyum kecil Nazneen dibuatnya.
"Dah siap ke download?" soal Nazneen apabila sudah seminit Aariz melihat whatsapp nya.
"Done dear..." perli Aariz. Tak menyempat sangat.
Tersengih-sengih Nazril dan Syafiq. Dear eh? Okay, nanti mereka akan gunakan ayat tu untuk menyakat si adik bongsu.
"Pasang rakaman tu kuat-kuat."
Aariz hanya mengikut arahan Nazneen. Rakaman itu di pasang.
"Korang nak tahu satu benda tak?" soal Lashira lagi. Senyuman sinisnya terukir dibibir. Jenuh betul Wafa dan Juliana melayan orang gila tu.
"Apa?"
"Sebenarnya, aku ugut si Aariz. Suami betina tu pun sama bodoh dengan Nasrudin juga! Kenapalah dia percaya sangat dengan aku? Aku rapat dengan dia sebab nak buat Nazneen sakit hati je. Aku nak musnahkan rumah tangga diaorang. Aku sengaja guna nama Nazneen. Aku tahu si bodoh tu sangat cintakan betina tu. Sebab tu, aku ugut Aariz. Aku cakap aku akan bunuh Nazneen jika Aariz tak turuti permintaan aku.''
Krik
Krik
Semua yang ada di dalam wad itu terdiam. Nazril dan Syafiq mengepalkan penumbuk mereka. Betina tak guna!
YOU ARE READING
𝐀𝐤𝐮 𝐏𝐢𝐥𝐢𝐡 𝐊𝐚𝐮 [𝐂]
Romance𝐑𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 𝐀𝐚𝐫𝐢𝐳 𝐟𝐭 𝐍𝐚𝐳𝐧𝐞𝐞𝐧 𝐈𝐧𝐚𝐫𝐚 " Jadi isteri aku." -Rayyan Aariz- " Sebab?" -Nazneen Inara- " Sebab? Tak ada sebab lain. Sebabnya aku pilih kau, hanya kau." Nak tahu? Baca sekarangシ︎ Highest rank⤵ #1 in pendiam [10/03/21] #5...